خانهوبلاگبرنامه نویسیچگونه یادگیری برنامه نویسی را شروع می کنید؟
چگونه یادگیری برنامه نویسی را شروع می کنید؟

چگونه یادگیری برنامه نویسی را شروع می کنید؟

شما باید انواع حوزه های برنامه نویسی را بشناسید و با توجه به اهداف خود در یادگیری، برنامه نویسی مناسب خود را انتخاب کنید.

شما باید انواع حوزه های برنامه نویسی را بشناسید و با توجه به اهداف خود در یادگیری، برنامه نویسی مناسب خود را انتخاب کنید. شما برنامه های کاربردی دسکتاپ، توسعه وب، طراحی وب سایت ها،  موبایل اپلیکیشن ها مانند توسعه برای iOS یا توسعه برنامه های اندرویدی و … را بشناسید و با آنها آشنا باشید و سپس زبان برنامه نویسی و محیط مناسب برای کار در این زمینه را تعیین می کنید، اما یک سوال، زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان یک روش ارتباطی است، زبان های برنامه نویسی نیز چنین هستند، اما روش برقراری ارتباط با کامپیوتر است.

بنابراین، خواهید دید که هر زبان برنامه نویسی روش خاصی برای برقراری ارتباط با کامپیوتر دارد، اما در عین حال، دارای ویژگی های مشترک بسیاری است زیرا با کامپیوتر سروکار دارد.

بهترین زبان برنامه نویسی کدام است؟

هر زبانی ویژگی های خاص خود را دارد که آن را متمایز کرده و برای زمینه خاصی از برنامه نویسی، مانند برنامه های رومیزی، طراحی وب سایت یا برنامه های کاربردی تلفن همراه مناسب تر از دیگران می کند. هر یک از این مناطق زبانها و تکنیک های خاص خود را دارد بنابراین بهترین زبان برنامه نویسی آن زبان است که به شما در دستیابی به هدف برنامه نویسی کمک می کند.

بهترین زبان های برنامه نویسی

مقاله بهترین زبان های برنامه نویسی را در وبلاگ پایدار سامانه مطالعه کنید و در سایت های دیگر به دنبال انواع مختلف برنامه نویسی بگردید و یک به یک آنها را شروع کنید و برای مدت کوتاهی روی هر زبان زمانی بگذارید. بهترین زبان برنامه نویسی وجود ندارد و کلمه ی بهترین در زمان های مختلف برای هر شخص می تواند متفاوت باشد. همه چیز به نیاز بر میگردد و اینکه آیا ساختار ذهنی و مغزی شما با آن زبان برنامه نویسی هماهنگ و سازگار است یا خیر.

چگونه زبان برنامه نویسی را انتخاب می کنید؟

برای اینکه بدانید کدام زبان برنامه نویسی را می خواهید، باید بدانید که چرا می خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید تا رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

آیا می خواهید با کار به عنوان برنامه نویس درآمد کسب کنید یا می خواهید کسب و کار خود را ایجاد کنید؟ یا می خواهید برنامه هایی را طراحی و توسعه دهید دهید که کار شما را برای شما راحت تر می کند، یا می خواهید ویژگی های فکری خود مانند تفکر منطقی و خلاقیت را توسعه دهید.

چگونه برنامه نویسی یاد بگیرم؟

بهتر است که برای مدت کوتاهی وارد هر کدام از این حوزه ها شوید و به اصطلاح نوک بزنید، اگر کار واقعی انجام دهید و از اینکه فقط تحقیق و بررسی کنید فاصله بگیرید قطعا در این مسیر به نیازتان خواهید رسید و زبان برنامه نویسی متناسب با روحیه و شخصیت خود را پیدا خواهید کرد. ممکن است شخصی برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی از دیگری مناسب تر باشد و از همه مهم تر این است که از کد زدن و کار کردن لذت ببرید، اگر برنامه نویسی شما را اذیت میکنید و گذر زمان را متوجه می شوید و یا با برخورد به مسائل پیچیده عصبی می شوید شما مناسب این کار نیستید.

همه این حرف ها را کنار بگذارید و واقعا شروع کنید، بعد از گذشت مدتی خودتان به تمامی سوالات پاسخ خواهید داد و می توانید به راحتی مسیر مناسب یادگیری یک زبان برنامه نویسی را طی کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

Saeid

شروع کردن برنامه نویسی خیلی سخته مخصوصا اگه برنامه نویس کنارت نباشه و ندونی چیکار باید بکنی لطفا کمک کنید شروع کنم

۱۴۰۰/۱۰/۲۴

دیدگاه شما

ثبت