خانهوبلاگافزایش فروش3 اشتباهی که در برگزاری کمپین بازاریابی ایمیلی نباید مرتکب شد
3 اشتباهی که در برگزاری کمپین بازاریابی ایمیلی نباید مرتکب شد

3 اشتباهی که در برگزاری کمپین بازاریابی ایمیلی نباید مرتکب شد

یکی از اشتباهات دیگری که برای برگزاری کمپین ایمیلی صورت می گیرد استفاده از بانک ایمیل قدیمی می باشد که نتیجه ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت چرا که ممکن است خیلی از این افراد دیگر در آن کسب و کار نباشند

ایمیل مارکتینگ و نکاتی پیرامون آن: در این مقاله قصد داریم به 3 نوع از اشتباهاتی که برخی از افراد در کمپین بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ مرتکب می شوند را به طور مختصر شرح دهیم اما ابتدا پادکست زیر را گوش دهید تا درک بهتری از ایمیل مارکتینگ داشته باشید.

در ابتدا شاید کمی سطحی و بی اهمیت به نظر برسد ولی عدم رعایت همین موارد می تواند نتیجه کمپین ایمیل مارکتینگ شما را تغییر دهد.

لازم بذکر است که داشتن وب سایت در ابتدا اولین قدم می باشد. درست است که بدون طراحی سایت نیز می توانید ایمیل مارکتینگ انجام دهید ولی اگر یک وب سایت داشته باشید بازدهی شما و بهره برداری تان از کمپین ایمیل مارکتینگ چند برابر خواهد بود لذا با طراحی وب سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی شما یک منبع از اطلاعات کامل کسب و کارتان و محصولات و خدماتی که ارائه می کنید را به مشتری نمایش می دهید و با ایجاد ایمیل مارکتینگ هم به سئوی سایتتان کمک می کنید و هم مخاطبتان به راحتی با شما و کسب و کارتان و یا محصولات و خدمات شما آشنا می شود و این بازدهی کمپین تبلیغاتی شما را دوچندان خواهد کرد.

ایمیل مارکتینگ

مشخص کردن هدف برای کمپین ایمیل

تعیین هدف برای کمپین بازاریابی ایمیل، اولین و مهمترین اقدامی است که باید صورت پذیرد. هدف باید روشن و شفاف باشد و همینطور شدنی و قابل اجرا بوده و از طرفی قابل اندازه گیری باشد. شاید برخی بگویند هدفشان از ایمیل مارکتینگ این بوده که ترافیک سایت را بالا ببرند ولی این هدف یک هدف کلی و باز بوده و از همه مهمتر کاربردی نمی باشد. منظور از کاربردی این است که هدف از اجرای کمپین بازاریابی در آخر تبدیل کاربر به مشتری می باشد و هدف باید طوری انتخاب شود که منتهی به مشتری شود یا بتوان آنرا تبدیل به یک سنجه قابل اندازه گیری نمود.

این دقیقا یکی از اشتباهاتی است که مدیرانی که کمپین بازاریابی ایمیلی راه اندازی می کنند به آن توجه نمی کنند در صورتی که بسیار مهم و کاربردی می باشد.

لیست آدرس ایمیل مرتبط با کسب و کار هدف

جمع آوری و داشتن یک بانک ایمیل برای اجرای کمپین ایمیلی شما یک داده ارزشمند می باشد. در گذشته با تهیه و خرید یک بانک کامل ایمیل می توانستید به راحتی به مخاطبانتان دسترسی داشته باشید ولی در حال حاضر برای یک بانک ایمیل ارزشمند باید زمان و انرژی صرف کرد و از روشهای مختلف برای جمع آوری یک لیست ایمیل با ارزش مرتبط با هدف شما استفاده نمود مثل استفاده از فرمهای مختلف در وب سایت و یا گرفتن آدرس ایمیل و تماس برای تایید خدمات به روشهای گوناگون که با یک سرچ ساده در گوگل می توانید آنها را یاد بگیرید.

بازاریابی ایمیلی

یکی از اشتباهات دیگری که برای برگزاری کمپین ایمیلی صورت می گیرد استفاده از بانک ایمیل قدیمی می باشد که نتیجه ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت چرا که ممکن است خیلی از این افراد دیگر در آن کسب و کار نباشند یا نوع کاربری شان تغییر کرده باشد که این باعث می شود اعتماد کاربرانتان را از دست بدهیدو ایمیلی که به آنها می زنید ریپورت شود یا تبدیل به اپم گردد.

آیا لیست ایمیلی که در دست دارید فعال است؟

اگر یک بانک ایمیل دارید که قبلا جمع آوری کردید قبل از استفاده مجدد بررسی نمایید که در ایمیل مارکتینگ قبلی شما کاربرانی که ایمیلتان را دریافت نموده اند چه رفتاری کرده اند؟ آیا اصلا ایمیل شما را باز کرده اند؟ آیا تمایلی به کلیک کردن و رفتن به وب سایت شما را داشته اند؟ آیا ایمیلتان را صرفا باز کرده و بسته اند؟ اگر این بررسی را انجام ندادید حتما یک خانه تکانی در لیست ایمیل هایتان داشته باشید و آنهایی که در یک سال حتی ایمیلشان را باز نکرده اند را از لیست خود حذف کنید. شاید هم مایل به حذف آنها نباشید در اینصورت می توانید برای آن دسته از افراد ایمیل متفاوتی ارسال نمایید و یک بازخور بگیرید تا به علاقه مندی آنها پی ببرید و یا زمان ارسال ایمیلتان را برای آنها تغییر دهید و خیلی ایده های مختلف دیگر را اجرا نمایید تا تکلیف لیست ایمیل تان را مشخص نمایید و یک بانک ایمیل فعال و کاملا واقعی داشته باشید.

یک نکته مهم در کمپین بازاریابی ایمیلی

حتما در ایمیل های ارسالی خود از مخاطب بخواهید تا در صورت عدم تمایل به دریافت ایمیل های شما آنرا با کلیک کردن بر روی آیکونی که تعبیه نمودید لغو نمایند و یا از طریق ارسال پیامهایی به شکل زیر:

“در صورتی که تمایل به دریافت ایمیل از طرف ما ندارید کافی است به این ایمیل پاسخ ندهید. ما فقط یک بار برای این ایمیل پیغام ارسال می کنیم. پیشاپیش از حسن توجه و زمان گرانمایه ای که برای مطالعه این ایمیل صرف نموده اید کمال تشکر را داریم”

امیدواریم مطالعه این مقاله به شما مخاطبان عزیز بعنوان مدیران بازاریابی و افرادی که قصد لانچ کردن کمپین ایمیلی دارند کمکی کرده باشد. از شما خواهشمندیم با ارسال نظرات خود در پایین این مقاله ما را در جهت تولید محتوای کاربردی تر کمک نمایید.

اگر قصد برگزاری کمپین تبلیغاتی و بازاریابی دیحیتال برای کسب و کارتان را دارید شرکت طراحی سایت پایدار سامانه با 16 سال سابقه در طراحی سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ آماده ارائه خدمات می باشد. لطفا با ما تماس بگیرید.

پیشنهاد می دهیم مقاله اصول اولیه طراحی سایت موفق و علت عدم موفقیت برخی سایت ها را نیز مطالعه فرمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت