خانهوبلاگراه اندازی سایتطراحی سایت باکیفیت چه شاخص هایی دارد؟

راه اندازی سایت

۱۳۹۸/۴/۲۲
433
طراحی سایت باکیفیت چه شاخص هایی دارد؟

طراحی سایت باکیفیت چه شاخص هایی دارد؟

من بهترین کیفیت را در طراحی وب سایت مورد نظرم میخواهم یعنی سایت من باید از همه نظر نامبر وان باشد و از بابت هزینه هیچ محدودیتی ندارم ولی به شرطی که بدانم کیفیت وب سایتی که طراحی می شود نیز بهترین کیفیت بوده و شرکتی که مسئولیت طراحی سایت استارتاپ یا شرکت من را بعهده گرفته از همه نظر مطمئن و حرفه ای باشند

۹ ویژگی طراحی سایت حرفه ای و باکیفیت را در پادکست زیر گوش دهید سپس مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

قصد دارید برای کسب و کارتان یک وب سایت طراحی نمایید؟

قصد راه اندازی یک استارتاپ را دارید و میخواهید ایده خود را قبل از اینکه دیگران عملی کنند اجرا نمایید؟

به فکر طراحی فروشگاه اینترنتی هستید که محصولات و خدماتی را در آن به فروش برسانید؟

دنبال شرکتی هستید که مسئولیت طراحی وب سایت شما را بعهده بگیرد و سپس روی سئو سایت شما تمرکز نماید و جایگاه وب سایت شما را در گوگل ارتقا دهد .

تا اینجا همه چیز درست است و باید اقدام کرد ولی چطور؟ با چه شرکتی؟با چه هزینه ای؟ و از همه مهمتر با چه کیفیتی؟

وب سایت من نامبر وان است

من بهترین کیفیت را در طراحی وب سایت مورد نظرم میخواهم یعنی سایت من باید از همه نظر نامبر وان باشد و از بابت هزینه هیچ محدودیتی ندارم ولی به شرطی که بدانم کیفیت وب سایتی که طراحی می شود نیز بهترین کیفیت بوده و شرکتی که مسئولیت طراحی سایت استارتاپ  یا شرکت من را بعهده گرفته از همه نظر مطمئن و حرفه ای باشند ولی چطور می توان از بین این همه مدعی طراحی سایت یک شرکت حرفه ای و کننده انتخاب کرد که مطابق با معیارها و میل من عمل نماید و کیفیتی که مد نظرم می باشد را به من ضمانت بدهد.

همانطور که میدانیم شرکت طراحی سایت در تهران و یا شهرهای دیگر بسیار زیاد می باشد و انتخاب یک شرکت قابل اعتماد از نظر حرفه ای بودن و سطح خدمات در بین این تعداد شرکت، کمی سخت و پیچیده به نظر میرسد لذا باید برای انتخاب شرکتی که صلاحیت لازم را داشته باشد شاخص‌هایی را تعریف کرد و توسط همین شاخصها امتیاز دهی کرده و تصمیم نهایی را گرفت.

برای این منظور می بایست در ابتدای کار قبل از هر اقدامی تکلیفمان را با خودمان معلوم کنیم و بررسی نماییم وب سایتی که مد نظر ماست از نظر امکانات و عملیات سایت ، از نظر  UI و UX رابط کاربری، تجربه کاربری سایت، (منظور از UX یا تجربه کاربری، همان User Experience است که مفهوم کاربر پذیری و ساده بودن وب سایت، و نیز دسترس بودن اجزای مختلف وب سایت مثل منوی سایت، اجزای فوتر و هدر، جانمایی آیکون ها و …، خوانا و روشن بودن محتوای وبسایت، اطلاعات مفید و کاربردی وب سایت با کلمات کلیدی و متن با کیفیت، معماری اطلاعات یعنی مطالب طوری در وب سایت عرضه شده که به کاربر کمک میکند تا در کمترین زمان و به سادگی به مطلب مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.)ظاهر گرافیکی سایت و… می بایست در چه سطحی باشد و برای ما چه آیتم هایی مهم و ضروری می باشد آنگاه برای رسیدن به این انتظارات، چه شاخص هایی را باید برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت بررسی نماییم.

شاخص کیفیت در طراحی سایت

همانطور که میدانید مسئله کیفیت برای هر کالا و خدماتی حرف اول را می زند پس طبیعتاً ارائه خدمات طراحی سایت نیز از این قاعده پیروی می کند و می توان به جرات گفت که موضوع کیفیت سایت شما مهمترین شاخصی است که باید به آن توجه نمایید.

البته بدیهی است که هرچه کار حرفه ای تر انجام شود، هزینه و قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد و در مورد ساخت سایت نیز همینطور بوده و قیمت طراحی سایت رابطه مستقیمی با کیفیت و امکانات آن دارد که در مقاله ای به طور کامل به موضوع نحوه محاسبه هزینه و تعرفه طراحی سایت پرداختیم چون یکی از همین شاخص‌ها که برای ارزیابی و بررسی کیفیت تیمی که سایت شما را طراحی می کند باید توجه داشت، هزینه ای است که بابت طراحی سایت شما اعلام می کند.

رابطه قیمت طراحی سایت و کیفیت سایت طراحی شده

کیفیت طراحی سایت چطور ارزیابی می شود؟

اگر بخواهیم کیفیت طراحی وب سایت را تعریف نماییم می بایست شاخص‌های زیادی را بررسی نماییم. از طرفی می‌توان گفت که کیفیت وب سایت یک موضوع نسبی می باشد و بسته به طرف حساب و کارفرما، کیفیت، تعاریف مختلفی دارد. برای مثال ممکن است برای شخصی که سفارش طراحی وب سایت می دهد بیشتر موضوع طراحی گرافیکی آن حائز اهمیت باشد(حتی همین موضوع طراحی ظاهر گرافیکی سایت و ‏ ui نیز نسبی می باشد و برای افراد با سلیقه‌ای گوناگون متفاوت می باشد) ممکن است سلیقه کارفرما طوری باشد که بیشتر مدل یک وبسایت ساده با کارایی آسان مد نظر باشد و در مقابل آن کارفرمای دیگر از طراح سایت انتظار داشته باشد یک وب سایت با طراحی خاص و منحصر به فرد را به ایشان تحویل دهد.


در طراحی وب سایت چه اصولی را باید رعایت کرد


ممکن است کارفرما در جلساتی که قبل از شروع طراحی تشکیل می شود در مورد طراحی گرافیکی سایت خود بیش از حد وسواس و حساسیت داشته باشد. این موارد پیش آمده که طراح سایت بیش از 4 طرح متفاوتی را طراحی کرده و هیچکدام مورد پسند کارفرما واقعا نگردیده ولی در مقابل برخی از شرکتها و کارفرما ها هستند که طراحی ظاهر وب سایت برای شان اهمیت دوم می باشد و حساسیت آنها در امکانات و عملیاتی که در سایت انجام می شود بیشتر باشد لذا به طور قطع نمی‌توان کیفیت طراحی سایت را تعریف نمود.

سلیقه گوگل در طراحی وب سایت

ولی می‌توانیم سر یک موضوع که تقریباً ۹۰ درصد از افراد با آن موافق هستند کیفیت طراحی سایت را تعریف نماییم. همانطور که میدانید سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل این روزها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و تقریباً و تقریبا اکثر افراد و یا استارتاپ ها و شرکت هایی که قصد طراحی سایت دارند پس از اتمام کار و پیاده سازی و تحویل وب سایت خود، به سراغ سئو و بهینه سازی سایت  می روند و تقریباً اکثریت آنها موتور جستجوی گوگل را می‌شناسند به همین دلیل گوگل از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر موتورهای جستجو مانند بینگ و غیره برخوردار است و اینجاست که کسب جایگاه در گوگل برای مدیران سایت و کارفرما ها از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

طراحی سایت بر مبنای متریال دیزاین گوگل

شاید عبارت متریال دیزاین گوگل به گوشتان خورده باشد. متریال دیزاین گوگل چیست؟ شرکت گوگل در بازه های زمانی مختلف یکسری استانداردهایی را طراحی ‏ui و ux وب سایت ارائه می دهد مانند شکل و ظاهر آیکون هایی که طراح سایت استفاده می کند ، کد رنگ هایی که در سایت استفاده می شود، شکل و شمایل منو ها و پارامترهای دیگری که فعلا در این مقاله به آن نمی پردازیم اعلام می نماید و به راحتی می‌توانیم ببینین اکثر وب سایت های طراحی شده در دنیا در بازه های زمانی گوناگون شباهت زیادی به همدیگر دارند. اینجا دیگر اکثریت کارفرماها ترجیح می دهند که ظاهر وب سایتشان مورد پسند موتور جستجوی گوگل باشد چراکه هدف سئو و بهینه سازی سایت مطرح می باشد لذا حالا دیگر در تعریف کیفیت طراحی ظاهر گرافیکی سایت و موضوع UI و UX یا همان تجربه کاربری سایت ، بعنوان یک زبان مشترک بین طراح سایت و کارفرما شکل می گیرد.

ابزار Page Speed ​​Insights (پیج اسپید اینساید)

در واقع ابزار  Page Speed ​​Insights در ابتدا اطلاعات وب سایت شما را اسکن کرده و پس از تحلیل و آنالیزاین اطلاعات، به شما میگوید از جنبه بهینه بودن و کیفیت سرعت وب سایت، آیا در این سایت از بهترین شیوه های بهینه کد نویسی استفاده شده یا نه؟ آیا طراح وب سایت استانداردهای موجود در نحوه برنامه نویسی را رعایت نموده یا خیر؟ و سپس با تحلیل و بررسی موارد مذکور، از لحاظ کمی برای وبسایت شما نمره ای بین ۰ تا ۱۰۰ در نظر میگیرد.

با استفاده از این وب سایت که متعلق به شرکت گوگل می باشد میتوانید پس از اینکه وب سایت شما طراحی شد آنرا مورد آنالیز و نمره و امتیاز آنرا تست کنید. یادتان باشد قبل از طراحی سایت خود می بایست از شرکت طرف حساب یا طراح سایت بخواهید تا وب سایت شما رو طبق استانداردهای Page Speed ​​Insights تحویلتان دهد.


جهت کسب اطلاعات تکمیلی درباره آموزش و نحوه کار با ابزار Page Speed ​​Insights میتوانید مقاله تست سرعت سایت با آموزش Page Speed ​​Insights را مطالعه نمایید.


برای آنالیز و تحلیل وب سایت استانداردها و شاخص های بیشتری نیز موجود است که وب سایت GTMETRIX نیز یکی از این ابزارها می باشد. با مراجعه به وب سایت جی تی متریکس میتوانید با وارد کردن آدرس دامنه سایت، گزارشات تحلیلی مناسب و جالبی را دریافت نمایید مانند میزان سرعت لود سایت، حجم تصاویر موجود در وب سایت، بهینه بودن کدهای وب سایت، تعداد تقاضاهای رفت و برگشت از سایت به سمت سرور و … که میتوانید با یک جستجوی ساده در گوگل اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

خرید اینترنتی

بیان اطلاعاتی که حاوی ویژگی ها مناسب با زمینه مختص باشد و نکات را جزء به جزءبیان نماید

۱۳۹۸/۹/۲۰

پارسیان آریا

مجموعه ما نیاز به اپلیکیشن و سایتی شبیه به دیوار دارد کلیات اینکه یه سری آدم بعد از ثبت نام میتوانند کالا را بارگزاری و اقدام به فروش کنند

۱۳۹۸/۶/۲۲

حوری بیگم مرتضوی

درود بر شما..موفق باشید..

۱۳۹۸/۴/۲۶

دیدگاه شما

ثبت