شبکه سبز چیست؟

شبکه سبز چیست؟

شبکه سبز یک کلمه پر سر و صدا در انجمن ها و گردهمایی های صنعتی است، اما تعداد کمی از مردم واقعاً می دانند که به چه معناست و یا شاید دقیق و کامل نمی دانند

شبکه سبز یک کلمه پر سر و صدا در انجمن ها و گردهمایی های صنعتی است، اما تعداد کمی از مردم واقعاً می دانند که به چه معناست و یا شاید دقیق و کامل نمی دانند که چه چیز هایی را شامل می شود. مطمئنا واژه “سبز” وسیع است، شامل مجموعه ای از ارزشهای اصلی است که شرکت های فناوری را در تلاش برای کاهش انتشار کربن سوق می دهد.

جایگزینی تجهیزات، جابجایی به فضای ابری و استفاده از مجازی سازی همه تکنیک هایی است که شرکت ها می توانند هنگام برداشتن اولین قدم “سبز” خود استفاده کنند. این بدان معناست که در حالی که تارهای سبز می توانند به طرز گسترده ای از بین بروند، اما احساس گرمی و فازی به آن نمی دهد. ما اصول اولیه نحوه عملکرد و نحوه اجرای آن و همچنین چالش هایی را که برای فناوری اطلاعات ایجاد می کند را بررسی می کنیم.

شبکه سبز (Green Network) چیست؟

شبکه سبز یک اصطلاح گسترده است که برای پوشش تعدادی از فناوری های مختلف برای کاهش مصرف انرژی در دستگاه ها و تجهیزات شبکه استفاده می شود. این می تواند خبر خوبی برای شرکت ها باشد. مصرف انرژی کمتر همچنین آلودگی کربنی ناشی از آن انرژی را کاهش می دهد، که از تجمع گازهای گلخانه ای در جو جلوگیری می کند. این یک امتیاز برای شرکتهایی است که به دنبال تبدیل شدن به شهروند شرکتی بهتر هستند یا فقط در کمپین های روابط عمومی ظاهر می شوند.

تکنولوژی یا فناوری چیست؟

پس از تصمیم گیری برای “سبز شدن”، سه راه اصلی وجود دارد که یک شرکت می تواند فناوری های Green را پیاده سازی کرده و از مزایای آن استفاده کند. این استراتژی های سبز شامل کارآیی دستگاه، مجازی سازی و خدمات ابری است. استفاده از یک، دو یا هر سه فناوری می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجه انرژی (و هزینه) شود.

کارآیی دستگاه

استراتژی کارایی دستگاه ساده است: شامل جایگزینی دستگاههای قدیمی با مدلهای جدیدتر است که برای مصرف برق کمتر طراحی شده اند. تجهیزات قدیمی شبکه مانند پل ها و روترها می توانند قدرت زیادی را جذب کنند. همچنین، برخی از این دستگاه های شبکه می توانند ادغام شوند، یا با استفاده از ترجمه آدرس شبکه، به طور کامل حذف شوند. مثلا یک مورد و یک روتر که جدا راه اندازی شده اند می توانند در یک دستگاه که هم روتر دارد و هم مورد است مورد استفاده قرار گیرد.

محاسبات مجازی

با استفاده از VPN ها، یک سرور می تواند جایگزین چندین سرور آزمایشی شود که مصرف برق را کاهش می دهد (بدون ذکر فضای اداری). سیستم های محاسباتی مجازی برای سرورهای PC، Mac و Linux در دسترس هستند. نرم افزار ماشین مجازی بر روی نرم افزار استاندارد سیستم عامل نصب شده است. تعدادی دستگاه “مجازی” را می توان در نرم افزار پیش فرض راه اندازی کرد. این نرم افزار هر دستگاهی را در فضای حافظه رایانه شما جدا می کند، به طور خودکار از درگیری جلوگیری کرده و کارها را بدون مشکل انجام می دهد. این سناریویی است که هم فناوری اطلاعات و هم مدیران ارشد را خوشحال می کند. به عنوان مثال، یک سرور لینوکس که با نرم افزار مجازی راه اندازی شده است می تواند به طور همزمان میزبان ایستگاه کاری Windows XP، سرور ویندوز 2003 و سرور لینوکس اوبونتو باشد. کمتر ماشین به معنای قدرت کمتر، فضای کمتر و دردسر بسیار کمتر است.

خدمات ابری

خدمات ابری یا Cloud Services

همانند شبکه های سبز، “ابر” نیز کلمه کلیدی دیگری است که این روزها در حال گردش است. به نظر می رسد همه می خواهند بر فراز ابر ها بروند، و دلیل کافی و مزایای خوبی هم دارد. رایانش ابری این مزیت را به کاربران می دهد که بتوانند از هر نقطه در جهان به برنامه ها، پرونده ها و داده های خود دسترسی داشته باشند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند اتصال به اینترنت است. علاوه بر این، رایانش ابری به این معنی است که شرکت ها می توانند بدون نیاز به تجهیزات زیاد در محل به مقادیر عظیمی از قدرت محاسباتی دسترسی داشته باشند. شرکتها می توانند با استفاده از ماشینهای فیزیکی مانند سرورها و برنامه های پشتیبان به خارج از ساختمان، از محاسبات ابری استفاده کنند و در نتیجه هزینه های انرژی را کاهش دهند.

اینترنت چیست؟

مزایای شبکه های Green

شبکه های سبز می توانند هزینه ها را کاهش داده و رد پای کربن یک شرکت را هم به مقداری کاهش دهند. اینها بارزترین مزایای شبکه های سبز هستند. شرکت هایی که به دنبال برچسب گذاری خود به عنوان “سبز” هستند می توانند مصرف برق کمتر تجهیزات خود را ارتقا دهند و از آن به عنوان نسخه بازاریابی استفاده کنند. Green واژه ای است که این روزها قدرت زیادی دارد، بنابراین به خودی خود بیش از آنچه می توانید تصور کنید ارزش دارد. البته شرکت هایی که از نزدیک نتیجه را زیر نظر دارند، از مزایای مصرف کمتر انرژی در قالب قبوض کمتری از خدمات استفاده خواهند کرد و هزینه های کمتری نیز پرداخت خواهند کرد.

چالش های شبکه های سبز

بزرگترین چالش در شبکه های سبز هزینه است. پیاده سازی کارایی دستگاه با جایگزینی تجهیزات قدیمی با مدلهای جدیدتر می تواند هزینه زیادی از بودجه یک شرکت ببرد. به همین ترتیب، خرید مجوز برای سخت افزار و نرم افزارهای رایانش مجازی تخصصی می تواند برچسب های سنگینی داشته باشد. علیرغم مزایا، بسیاری از شرکت ها خوشحال می شوند که کارها را به روال عادی ادامه دهند، حتی اگر راه های بهتری برای انجام همان کار وجود داشته باشد. با این حال، در دراز مدت، مزایای شبکه های سبز همچنان ادامه دارد، به این معنی که آنها به طور کلی بر هزینه های اولیه در طول زمان بیشتر هستند. و وقتی صحبت از دارایی های شرکت می شود، چیزی به نام Green وجود ندارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت