خانهوبلاگآموزش سئومعرفی الگوریتم گوگل دنس و کاربرد آن چیست؟
معرفی الگوریتم گوگل دنس و کاربرد آن چیست؟

معرفی الگوریتم گوگل دنس و کاربرد آن چیست؟

رضایت کاربری بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشته است در تمام الگوریتم‌های گوگل موضوعی که همیشه به آن توجه شده است رضایت کاربر و راحتی آنان می باشد

الگوریتم‌های گوگل نوعب برنامه‌نویسی هستند که می‌توان گفت رفتار گوگل را نسبت به سایر وب‌سایت‌ها نشان می‌دهد و برای کسانی که قصد بهینه‌سازی وب‌سایت را برای موتورهای جستجو دارند پیشنهاد می‌شود تا از تمامی الگوریتم‌های گوگل شناخت کافی داشته باشند تا بتوانند طبق آن عمل بهینه‌سازی را انجام دهند و از بروز جریمه توسط گوگل جلوگیری کنند.

الگوریتم‌های گوگل کدامند؟

مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل که تاثیرات به‌سزایی در امور وب‌سایت می‌گذارند عبارتند از:

  • کافئین (Caffeine - 2010)
  • پاندا (Panda - 2011)
  • الگوریتم پنگوئن (Penguin - 2012)
  • ونیز (Venice - 2012)
  • دزد دریایی (Pirate - 2012)
  • مرغ مگس خوار (Hummingbird - 2013)
  • کبوتر (Pigeon - 2013)
  • الگوریتم HTTPS/SSL (2014)
  • الگوریتم Mobilegeddon (2015)
  • الگوریتم RankBrain (2015)
  • الگوریتم Possum (2016)
  • الگوریتم Intrusive Interstitials Update (2017)
  • الگوریتم به‌روزرسانی سرعت صفحه موبایل (Mobile Page Speed Update - 2018)
  • الگوریتم Medic (2018)
  • الگوریتم BERT (2019)

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

اولین باری که با این موضوع روبرو شدم در زمانی بود که به‌تازگی وارد سئو شده بودم و مدیر شرکتی که در حال فعالیت برای او بودم با سوالی که برای او مطرح کردم اینطور پاسخم را داد: رقص گوگل یا همان الگوریتم Dance می‌باشد؛ به گوگل فرصت بده تا جایگاه مناسبی بر اساس کیفیت محتوا و وب‌سایت به تو قرار میده این رقص باعث میشه که رفتار کاربران با یک سایت بهتر پیاده سازی بشه.

دلایل ایجاد الگوریتم Google Dance

رضایت کاربری بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشته است در تمام الگوریتم‌های گوگل موضوعی که همیشه به آن توجه شده است رضایت کاربر و راحتی آنان می‌باشد و خیلی از مسائل در مورد کیفیت یک وب‌سایت توسط گوگل قبل از ورود کاربران قابل اندازه‌گیری می‌باشد گزینه‌هایی مانند موبایل فرندلی بودن و یا ریسپانسیو بودن وب‌سایت، سرعت سایت و تا حدودی محتوای وب‌سایت و... اما عواملی نیز وجود دارد که کاربران تنها بر روی آن کنترل دارند عواملی مانند زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک کاربران بر روی سایت شما، اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و ثبت دیدگاه تنها پس از ورود کاربر به صفحه قابل محاسبه است. برای اینک گوگل متوجه ارزش محتوا و صفحات وب‌سایت شما بشود الگوریتم Google Dance بهترین الگوریتم می‌باشد.

الگوریتم رقص گوگل (Google Dance Algorithm) | دلایل ایجاد الگوریتم دنس چیست؟

الگوریتم رقص گوگل دقیقا چیست؟

شما به‌عنوان یک طراح سایت برای‌تان پیش آمده است که در مدت مشخصی در صفحات اول گوگل بوده‌اید و با تغییر کوچکی و یا بدون تغییر به نتایج پایین‌تر سقوط پیدا کرده باشید و وب‌سایت‌های دیگری در جای شما آمده باشند، این برای ایجاد شرایط مناسب و برابر برای ایجاد فرصت در تمامی افراد و وب‌سایت‌ها می‌باشد.

بعد از این موضوع گوگل در مدت مشخصی آن وب‌سایت را نیز با وب‌سایت دیگری جابجا می‌کند بعد از بررسی نرخ CTR و رضایت کاربران از جهت نرخ کلیک و میزان ماندن در این صفحات مورد بررسی قرار می‌دهد و گزینه‌ی بهتر را برای رضایت کاربران در لینک مورد نظر قرار می‌دهد در نظر داشته باشید که این موضوع موقت است.

بعد از ایجاد این جایجایی در صفحات گوگل ممکن است شما به‌عنوان یک متخصص سئو و یا به‌عنوان صاحب بیزنس با ترس روبرو شوید و به‌دنبال بهبود شرایط از جهت تغییر و ادیت محتوای وب‌سایت و یا کارهای دیگر انجام دهید اما توصیه ما این است که به زمان و الگوریتم‌های گوگل فرصت و زمان کافی برای ایجاد شرایط ایده آل را بدهید.

پس این را در نظر داشته باشید که ایجاد و تغییر جایگاه در گوگل نه تنها ربطی به محتوای وب‌سایت ندارد بلکه بهبود کیفیت در آن زمان نیز تغییراتی را شکل نخواهد داد و این تغییرات برای بهبود در سیستم رتبه‌بندی گوگل خواهد بود.

الگوریتم رقص گوگل (Google Dance Algorithm) | الگوریتم رقص گوگل دقیقا چیست؟

چگونه به رقص گوگل واکنش نشان دهیم؟

با تنزل درنتایح گوگل بسیار شگفت زده نشوید این امری بوده است که برای دیگر وب‌سایت‌ها نیز رخ داده است برای این موضوع برنامه‌ی سئویی خود را تغییر ندهید و به روند عادی و برنامه‌ریزی خود ادامه دهید در نظر داشته باشید این رقص گوگل بوده است که صفحه ی فعلی شما را در نتایج برتر نشان داده است و اگر این الگوریتم نبود شاید شما هرگز دیده نمی‌شدید با این تغییر نباید هیچ گام اضافی بردارید و فقط و تنها زمان راه حل آن است.

الگوریتم رقص گوگل

Google Dance به پرش صفحات مختلف گوگل اشاره دارد، روزانه تعداد زیادی مقاله، وبلاگ، صفحات محتوایی و... در گوگل توسط کابران ایجاد می‌شود تمام آنان باید فرصتی برای دیده شدن داشته باشند، گوگل هر روزه بخش زیادی از اطلاعات و منابع خود را به‌روز‌رسانی می‌کند که این به‌روز‌رسانی فرصتی برای کاربران و دیده شدن وب‌سایت‌های مختلف ایجاد میکند. google با استفاده از این الگوریتم، رقص خود صفحات جدید را بازیابی میکند و شرایط را برای برخی دیگر از وب‌سایت‌های ایجاد می‌کند این الگوریتم‌ها می‌تواند عامل رتبه‌بندی تصادفی نیز نامید.

معرفی الگوریتم رقص گوگل (Google Dance Algorithm) | خصوصیات الگوریتم دنس چیست؟

دنس چیست؟

الگوریتم گوگل مرتباً در حال تنظیم رتبه صفحات در سایت خود است. با اضافه شدن صفحات جدید وب‌سایت و حذف یا از بین رفتن صفحات قدیمی، گوگل نتایج خود را به‌روز می‌کند. گوگل به‌طور مداوم در صفحات می‌خزد، به‌دنبال به‌روزرسانی‌ها و ارزیابی ارزش و ارتباط هر صفحه است. این به‌طور طبیعی منجر به نوسانات و تغییرات در نحوه ترتیب نتایج موتورهای جستجو می‌شود. این همان دنس گوگل است که روزانه در حال انجام و شکل گیری در صفحات است. تمامی این تغییرات ملودی‌های زیبایی است که شما در تک تک صفحات serp گوگل مشاهده خواهد کرد.

الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل

در گدشته الگوریتم رقص گوگل در ماه یکبار نتایج را بررسی و تغییراتی در گوگل شکل می‌داد اما با توجه به شرایط امروز و بیشتر شدن ورودی‌های گوگل این تغییرات به‌صورت روزانه شکل گرفته است و ما هر روز شاهد تغییراتی در نتایج و رتبه‌بندی‌های گوگل بوده‌ایم. با الگوریتم‌های مختلف گوگل وب‌سایت همیشه در حال بروزرسانی و تجزیه و تحلیل محتوای وب است.

Google Dance همچنین رتبه‌بندی را تغییر می‌دهد، و هر زمان که وب‌سایت خود را تغییر می‌دهید باید آمادگی ایجاد تغییرات را داشته باشید. برخی گزارش داده‌اند که بیشترین تغییرات در روزهای دوشنبه رخ می‌دهد، اما رتبه‌بندی گوگل می‌تواند هر روز تغییر کند و این موضوع به‌صورت قطعی درست نمی‌باشد.

معرفی الگوریتم رقص گوگل (Google Dance Algorithm) | ویژگی‌های الگوریتم دنس چیست؟

اهمیت نقش رقص گوگل

Google Dance بسیار اهمیت دارد چرا که بر رتبه‌بندی وب‌سایت شما تاثیر می‌گذار، الگوریتم گوگل دنس با ایجاد تغییرات در نتایج گوگل می‌تواند ترافیک بیشتری برای شما و وب‌سایت شما ایجاد نماید هرچند بعد از این تغییرات سبب می‌شود تا گوگل به‌صورت مجدد مطالب وب‌سایت شما را خوانده و دوباره بررسی کند و رتبه‌بندی مجدد می‌کند. این تغییرات بسیار طبیعی است و نیازمندی صبر اولیه می‌باشد.

سخت پایانی

برخی از افراد اینطور فکر میکنند این تنزل جایگاه در موتور‌های جستجو به جهت کیفیت پایین و ضعف در سئو وب‌سایت می‌باشد اما این برای بهبود جایگاه در موتور‌های جستجو برای بهبود بخشید به رضایت کاربری می‌باشد. شاید بعد از این امر سعی در استفاده از سئو کلاه سیاه کنید اما اجازه دهید این‌طور امید بخشانه نگاه کنیم که در زمان کوتاهی موزیک برای رقص شما شروع به نواختن خواهد کرد و شما نیز می‌توانید به جایگاه برتر برای نمایش بهترین رقص خود بین دیگر الگوریتم‌های گوگل خواهید کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

لوازم جانبی رنسومی

ممنونم از بابت مطالب خوب و مفیدتون

۱۴۰۲/۵/۳

محمدیان

خیلی مطلب جالبی بود ممنون از شما، پس علت بازی کردن جایگاه های سئو همین الگوریتم هست، اسمشم خیلی هوشمندانه انتخاب شده، گوگل دنس

۱۴۰۱/۱۰/۷

دیدگاه شما

ثبت