طراحی سایت خوب

طراحی سایت خوب

کارشناسان با مهارت بالا در حوزه‌های مختلف است. لازم است در زمان تصمیم گیری‌های مهم مجموعه تلاش‌های آن‌ها در کنار هم قرار گیرد. در این مقاله ما 8 اصل اساسی برای طراحی سایت خوب که باید در هنگام ایجاد وبسایت در نظر گرفته شوند را مرور می کنیم

موفقیت هر وبسایتی کاملا به طراحی آن بستگی دارد؛ به اینکه طراح در هنگام ایجاد وبسایت نهایت تلاش خود را کرده باشد یا خیر. طراحی سایت خوب که شامل قابلیت استفاده و مفید بودن سایت است، مشخص کننده‌ی موفقیت سایت است و نه طراحی ظاهری آن.

از آنجایی که وبسایت شما صورت کسب و کار شما است و بیشتر مشتریان پیش از آنکه وارد فروشگاه شما شوند از سایت شما بازدید می کنند، ناگزیر باید وبسایت خود را محتاطانه طراحی کنید. کمبود در هر وجهه می تواند برند شما را تخریب کند.

تغییر طراحی صفحات وب از آنچه که شما فکر می کنید حیاتی تر است. اگر کیفیت وبسایت شما پایین باشد، نتیجه چندانی نخواهید گرفت. در حقیقت، طراحی وبسایت لزوما به این معنی نیست که شکل ظاهری سایت چگونه است بلکه در مورد کارکرد آن است. معمولا یک وبسایت ساده با کارکرد استثنائی و ساختار خوب، عملکرد خوبی در گوگل دارد. بازدید کاربران از چنین وبسایت هایی نیز بالاتر از سایت هایی با تجربه کاربری ضعیف است. میزان عملکرد کاملا به موثر بودن یک سایت بر می گردد.

چگونه یک سایت خوب طراحی کنیم؟

خصوصیات طراحی سایت خوب نیازمند کارشناسان با مهارت بالا در حوزه‌های مختلف است. لازم است در زمان تصمیم گیری‌های مهم مجموعه تلاش‌های آن‌ها در کنار هم قرار گیرد. در این مقاله ما 8 اصل اساسی برای طراحی سایت خوب که باید در هنگام ایجاد وبسایت در نظر گرفته شوند را مرور می کنیم. این اصول طراحی مطمئنا به طراحان سایت کمک می کند تا وبسایت های الهام بخشی ایجاد کنند و کارکرد وبسایت را هم بالا ببرند.

اینجا لیستی از 8 اصل طراحی خوب که وبسایت شما را زیبا، کاربر-دوستانه، موثر و سرگرم کننده خواهد کرد، ارائه شده است

1. سادگی بهترین است

سادگی

سایت هایی بسیار روی ظاهر آن ها کار شده است، ممکن است نتیجه نگیرند. استفاده از المنت های بسیار روی صفحه ممکن است باعث شود بازدیدکنندگان حواسشان از هدف اصلی سایت شما دور شود. سادگی همیشه برای طراحی صفحات سایت موثر است. ظاهر مرتب سایت شما نه تنها که آن را جذاب‌تر می کند، بلکه به کاربران کمک می کند تا به سادگی از یک صفحه به صفحه دیگری حرکت کنند.

بارگیری یک سایت که ویژگی‌های طراحی دارد ولی به هدفتان کمکی نمی کند، بسیار ناامید کننده است. طراحی سایت خود را تا جایی که ممکن است ساده نگه دارید تا بازدیدکنندگان به سادگی بتوانند از آن استفاده کنند.

2. ثبات، هماهمنگی

هماهنگی در طراحی سایت

هماهنگی در طراحی سایت بسیار حائز اهمیت است. در هنگام طراحی به هماهنگی المنت‌های هر صفحه بسیار توجه کنید. به بیان دیگر فونت، سایز، تیترها، زیر تیترها و استایل دکمه‌ها باید در همه جای صفحه یکسان باشد. در کنار این مبحث انتخاب رنگ مناسب برای طراحی وب سایت بسیار مهم است به عنوان مثال در طراحی وب سایت آشپزی انتخاب از رنگ‌های اشتها آور و شاد بسیار می‌تواند به این موضوع کمک کند اگر شرکت طراحی وب‌سایت شما حرفه‌ای باشد کاملا به این موضوع تسلط خواهد داشت.

همه چیز را از قبل برنامه‌ریزی کنید. از قبل نوع فونت و رنگ‌مناسب برای متن، دکمه‌ها را مشخص کنید و در طول ایجاد سایت هم آن‌ها را تغییر ندهید. Cascading Style Sheets برای اینکه اطلاعات کامل درباره طراحی استایل‌ها و المنت‌ها را نگه دارد، بسیار کاربردی است.

3. تایپوگرافی و خوانایی

تایپوگرافی سایت

مهم نیست طراحی سایت شما تا چه اندازه خوب است، متن وبسایت همچنان اهمیت بیشتری دارد، به این خاطر که اطلاعات مورد نیاز کاربر را فراهم می کند. از آنجایی که پیمایشگرهای موتورهای جستجو با این نوع اطلاعات آشنا هستند، این مسئله به بخش جدایی ناپذیر فعالیت های SEO تبدیل شده است.

تایپوگرافی شما باید ظاهری گیرا و خوانا برای بازدیدکنندگان داشته باشد، درکنار استفاده زیرکانه از کلمات کلیدی، متا دیتا و دیگر المنت‌های حساس SEO. فونت هایی که خوانایی بهتری دارند را انتخاب کنید. برای متن‌های انگلیسی فونت‌های sans-serif، Arial، Helvetica و… ؛ می توانند برای متن بدنه استفاده شوند. ترکیب مناسبی از صورت های حروف را برای طراحی هر المنت مثل تیتر‌ها، متن بدنه، دکمه ها و… استفاده کنید.

4. سازگاری با موبایل

ریسپانسیو

گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند، تبلت ها و فبلت ها را در نظر داشته باشید، طراحی سایت باید برای نمایشگر های متنوع مناسب باشد. اگر وبسایت شما از سایزهای متفاوت نمایشگر پشتیبانی نکند، احتمالا رقیبان بر شما پیشی می گیرند. چندین استودیو طراحی سایت و خدمات وجود دارند که شما می توانید در آنجا طراحی دسکتاپ خودتان را به طراحی واکنش گرا و انعطاف پذیر برای نمایشگر هایی با سایز های مختلف تبدیل کنید.

یا در سال 2022 موضوعی که بسیار باب شده است و مورد اهمیت گوگل قرار گرفت طراحی سایت mobile first است در این نوع طراحی بدون در نظر گرفتن حالت دسکتاپ طراحی بر روی موبایل شکل خواهد گرفت و تمام الویت بر روی موبایل و رضایت کاربران بر این سیستم عامل می‌باشد.

5. پالت رنگ و تصاویر

پالت رنگ و تصویر

یک ترکیب رنگ مناسب می تواند برای کاربران جذاب باشد در حالیکه ترکیب ضعیف می تواند باعث ایجاد حواس پرتی شود. لازم است که پالت رنگی مناسبی را برای سایت خودتان انتخاب کنید تا جو مسرت بخشی ایجاد کنید و به اینصورت تاثیر خوبی روی بازدیدکنندگان داشته باشید. شما می توانید تجربه کاربری یا( همان UX سایت ) را با انتخاب پالت های رنگی مکمل بهبود ببخشید و ظاهر متعادلی برای طراحی سایت خود ایجاد کنید.

استفاده از فواصل را به یاد داشته باشید تا از اینکه وبسایتتان ظاهر آشفته‌ای داشته باشد، جلوگیری کنید. همچنین از استفاده بیش از اندازه رنگ‌ها هم خودداری کنید. 3 یا 4 نوع رنگ می تواند ظاهری مرتب و گیرا به وبسایت شما بدهد. این نکته در رابطه با عکس‌ها هم صدق می کند. از چندین تصویر استفاده نکنید.

6. بارگیری آسان

سرعت سایت

هیچکس از سایت هایی که بارگیری آنها زمانبر است، خوشش نمی آید. پس با بهینه سازی اندازه تصاویر، این مسئله را کنترل کنید؛ ترکیب کدهای CSS و فایل های JavaScript هم از تقاضاهای HTTP می کاهد. همچنین فشرده سازی HTML، JavaScript و CSS سرعت سایت را بالا می برد.

7. پیمایش آسان

مطالعات انجام شده نشان داده که بازدیدکنندگان زمان بیشتری را روی سایت‌هایی که پیمایش آسانی دارند صرف می کنند. برای پیمایش آسان، بهتر است یک سلسله مراتب منطقی برای صفحه ایجاد کنید، از ترفند Breadcrumbs استفاده کنید و دکمه‌های قابل کلیک ایجاد کنید. از قانون “سه کلیک” پیروی کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند با سه کلیک اطلاعات مورد نیازشان را به دست آورند.

8. ارتباطات

ارتباطات

هدف اصلی بازدیدکنندگان به دست آوردن اطلاعات مورد نیازشان است و اگر سایت‌شما این توانایی را دارد تا به طور موثر با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کند، به احتمال زیاد آنها زمان بیشتری را روی وبسایت شما می گذارند. حقه‌هایی که برای ارتباط موثر با بازدیدکنندگان انجام می شود، سازماندهی اطلاعات با استفاده از تیترها و زیر تیترها، ترفند cutting the waffle و استفاده از لیست‌ها به جای جملات طولانی است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

عالی

نکات مهم و ارزشمندی بود با تشکر از گردآوری این مطالب سایت خوبی دارید و لذت بردم، موفق و عالی باشید

۱۳۹۸/۷/۱۶

پالاتک

سلام میخواستم بدونم اگر بخوایم سایتمون تو کلمه کلیدی فروش موبایل لینک اول گوگل باشه چقدر هزینه داره و چقدر طول میکشه؟

۱۳۹۸/۷/۷

دیدگاه شما

ثبت