خانهوبلاگراه اندازی سایتطراحی سایت رایگان، مگه میشه ؟؟!
طراحی سایت رایگان، مگه میشه ؟؟!

طراحی سایت رایگان، مگه میشه ؟؟!

افرادی بسیاری به دنبال طراحی سایت رایگان هستند و این عنوان را جستجو میکنند تا بدون پرداخت هزینه طراحی صاحب سایت شوند، به نظرتان چنین چیزی وجود دارد؟

افرادی بسیاری به دنبال طراحی سایت رایگان هستند و این عنوان را جستجو میکنند تا بدون پرداخت هزینه طراحی صاحب سایت شوند، به نظرتان چنین چیزی وجود دارد؟ قطعا وجود دارد اما در ادامه به بررسی موارد اینچنینی میپردازیم تا بتوانید با چشم باز انتخاب کنید که برای طراحی سایت هزینه بپردازیم یا از امکانات وب سایت های رایگان استفاده کنیم.

هاست و دامین رایگان

اول از همه این را بدانید که سایت شما بعد از طراحی چه بصورت رایگان چه پولی نیاز به یک نام دارد که به آن دامین یا دامنه میگویند و همچنین فضایی جهت ذخیره سازی فایل هایتان دارد که به هاستینگ معروف است. فضای میزبانی یا هاست به محلی میگویند که اطلاعات و کد های سایت شما باید بر روی سروری قرار بگیرد که بصورت ۲۴ ساعته در دسترس و به اینترنت متصل باشد.

دامین ها و فضاهای رایگان وجود دارند اما هیچ چیز مفت و مجانی ای که به عموم عرضه می شود محض رضای خدا نیست و ارائه دهنده این خدمات سود و منفعتی در قابل آن می‌برند مانند انتشار تبلیغات، این تبلیغات ممکن است بصورت علنی نمایش داده شوند و یا با زیرکی برنامه نویس بصورت مخفیانه منتشر شود، همچنین ممکن است استخراج بیت کوین و دیگر ارز ها در پشت صحنه سایت شما انجام شود، حالا اینکه بار این استخراج بر گردن سرور باشد یا کاربر بازدید کننده بیچاره، هر دو حالت ممکن هستند. دیگر موارد سو استفاده نیز هستند که به دلیل طولانی شدن مطلب به آن ها نمی پردازیم.

طراحی سایت رایگان با تبلیغات

البته اگر منصفانه بخواهیم نقد کنیم این را هم باید بگوییم که این موارد ممکن است با آگاهی سفارش دهنده اتفاق بیوفتند و با ایجاد هاست شما در بخش قوانین این موارد را پذیرفته باشید، اما در هر صورت علت رایگان بودن مشخص است و تامین هزینه های سرور با این قیمت دلار از راه های دیگر باید حاصل گردد.

حال به فرض اینکه یا با قبول چنین محدودیت هایی هاست و دامین رایگان را انتخاب میکنید یا دامنه و فضای میزبانی را با پرداخت هزینه بدست می آورید، به دنبال خود طراحی سایت که موضوع اصلی رایگان بودن یا پولی بودن آن می پردازیم، طراحی وب سایت رایگان میتواند به روش های مختلف تحقق یابد که در ادامه به آنها می رسیم:

طراحی سایت وردپرس رایگان

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است، دائما در حال توسعه می باشد و بروزرسانی می شود، شما میتوانید بدون پرداخت هزینه آن را از وب سایت وردپرس دانلود و بر روی هاست خودتان نصب کنید.

وردپرس چیست؟ مزایا و معایب شنیدنی از WordPress

وردپرس چیست؟ مزایا و معایب شنیدنی از WordPress

اما ماجرای طراحی سایت رایگان وردپرس یه این راحتی ختم نمی شود. در واقع اگر شما یک بلاگ ساده بدون طراحی و بدون امکانات نیاز داشته باشید میتوانید روی وردپرس رایگان حساب باز کنید.

قطعا شما به سایتی با امکاناتی بیشتر از یک محتوای ساده که بدون هیچ طراحی گرافیکی پیاده سازی شده باشد نیاز دارید. حداقل یه یک فرم تماس برای برقراری ارتباط، یک گالری تصاویر برای نمایش پروژه ها یا گواهینامه ها و دیگر تصاویر خود دارید و ده ها امکان دیگر مانند صفحه اصلی ای با یک گرافیک متعارف که هدر و منو ها در جای مناسب طراحی شده باشند و در کل سایتی با طراحی ui و طراحی ux متناسب با کسب و کارتان نیاز دارید. این موارد دیگر در وردپرس رایگان عرضه نمی شوند.

طراحی سایت وردپرس رایگان

این درست است که خود وردپرس یا هسته وب سایت شما که با آن طراحی شده است رایگان است، اما اشخاص یا شرکت های طراحی سایت زمانی که صرف تکمیل کد نویسی پایه و پیش فرض وردپرس می کنند را مجانی به شما نمی دهند.

هر پلاگین و ماژولی که شاید در طراحی وب سایت شما مورد نیاز باشد وقتی در پکیجی جمع می شود که ارزش استفاده دارد قطعا هزینه دارد و یک قالب رایگان ورد پرس اگرچه موجود است و می توانید مجانی نصب کنید یا انقدر درب و داغون و به درد نخور است که ارزش استفاده ندارد و یا منفعتی برای توسعه دهنده و طراح سایت دارد که بالعکس برای شما مضر و غیر قابل چشم پوشی است.

طراحی سایت که رایگان ارائه شود و در کنار آن بر روی سایت شما تبلیغی نمایش دهد که حتی از محتوای آن خبر ندارید حتما برای شما خوشایند نیست. سایتی که بصورت رایگان در اختیار شما قرار گیرد و لابلای متون با ارزش شما برای ناشر بک لینک بگیرد به سئوی سایت شما آسیب می رساند و اگر از مزایای سئو و دنیای نامحدود آن خبر داشته باشید هیچ وقت سراغ آن نمی روید.

پس می توان نتیجه گرفت که طراحی سایت وردپرس که بصورت مجانی و رایگان انجام می شود آن چیزی که فکرش را میکردید نیست و اگر هم قصد استفاده دارید آگاهانه این کار را انجام دهید و انتظار زیادی از سایت رایگان وردپرسی نداشته باشید.

سایت رایگان با پشتیبانی پولی

برخی از شرکت های طراحی سایت نیز به شما سایت را رایگان می دهند و هیچ هزینه ای بابت طراحی سایت از شما نمی گیرند اما بعد از اینکه کار طراحی یک سایت به اتمام رسید باید هزینه پشتیبانی برای اداره و ادامه کار روی سایت پرداخت کنید. معمولا هزینه پشتیبانی کمتر به چشم مشتری می آید و این ذهنیت کمک می کند تا شرکت طراحی سایت بجای دریافت پول برای طراحی سایت این هزینه را روی پشتیبانی از شما بگیرد.

آیا حاضرید وب سایت را بصورت رایگان داشته باشید اما هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری را در قالب پشتیبانی پرداخت کنید؟ اگر این را می توان اسم رایگان یا مجانی گذاشت، وجود دارند چنین شرکت هایی که به شما وب سایت رایگان بدهند و در مراحل بعد بصورت دوره های سالیانه و یا حتی ماهیانه از شما هزینه ای بابت پشتیبانی دریافت کنند.

طراحی وبسایت رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

ناشناس

طراحی سایت رایگان واقعا مگه میشه عجب

۱۴۰۱/۱/۲

HAPPY

هر چی میزنم روی قیمت باز نمی کنه، قیمت سایت چقدره؟؟؟

۱۴۰۰/۱۲/۲

HAPPY

سلام، خب الان چیو بزنم سایت می سازه؟؟؟

۱۴۰۰/۱۲/۲

سهیل

آره اونجوری عالیه اما فکر نکنم رایگان باشه )))=

۱۳۹۹/۹/۱۳

شاهین

تو خودت حتما هزینه گزاف کردی حتماا برا همین داری حرص میخوری کسی رایگان چیزی نگیره… واقعا ک

۱۳۹۹/۴/۴

امین

اگه بگن آره انجام میدیم شما خجالت نمیکشی بری سفارش بدی؟ طراحی سایت رایگان اونم فروشگاهی اونم با درگاه پرداخت رایگان من نمیدونم مردم چی فکر میکنن و دنبال چی هستن، آقا شما خودت رایگان چیکار میکنی؟ حتی این مطلب رو هم قول میدم نخوندی فقط اومدی دیدی مجانی هست گفتی به کامنتی بذاریم یه چیز مفت و مجانی بگیریم هیچ پولی هم ندیم، من دیدم عنوان جذابی هست گفتم بخونم ببینم داستان چیه، الانم که خوندم خیلی منصفانه بود و منطقی بود، دست شما درد نکنه و خسته نباشید ایشالا هیچ رایگانی هیچ کس نده که هیچ کس هم دنبال چیز رایگان نباشه، موفق و پیروز باشید

۱۳۹۸/۶/۲۵

بهروز

اگه واقعا طراحی سایت رایگان باشه عالیه

۱۳۹۷/۱۰/۲۹

محمدی

طراحی سایت فروشگاهی هم انجام میدید؟ طراحی فروشگاه اینترنتی که درگاه پرداخت هم داشته باشه

۱۳۹۷/۸/۷

دیدگاه شما

ثبت