خانهوبلاگبرنامه نویسیبرنامه نویسی و بالا بردن مهارت با ابزار رایگان و متن باز exercism
برنامه نویسی و بالا بردن مهارت با ابزار رایگان و متن باز exercism

برنامه نویسی و بالا بردن مهارت با ابزار رایگان و متن باز exercism

exercism به‌طور مرتب با مشکلات و چالش‌های جدید به‌روز می‌شود. این یک ابزار متن‌باز می‌باشد، بنابراین، فلسفه این همه اشتراک‌گذاری و همکاری ها برای همین است که این ابزار به دلیل متن‌باز بودن از درون خود ساخته و مدیریت می‌شود.

یادگیری برنامه‌نویسی رایگان

چگونه می‌توان مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را با بهره‌گیری از ابزارهای رایگان و متن باز بالا ببریم؟

پس از یادگیری اصول اولیه برنامه‌نویسی، نیاز دارید مهارت‌های خود را برای تسلط بر یک زبان برنامه‌نویسی بهبود ببخشید. برای کمک به شما در این فرآیند مهم، وب‌سایت Exercism.org یک ابزار اوپن سورس (Open Source) و رایگان ایجاد کرده است. این ابزار با صدها تمرین و مثال در بیش از 50 زبان برنامه‌نویسی به شما کمک می‌کند. اگر با مفهوم و شیوه کار برنامه‌نویسی آشنا نیستید، بهتر است مقاله مربوط به « برنامه‌نویسی چیست؟ » را مطالعه نمایید.

جدا از اینکه به برنامه‌نویسان مبتدی و تازه‌کار اجازه تمرین کردن در بستری مثل چرک‌نویس، کد زدن از ابتدا را فراهم کرده است. همچنین به برنامه‌نویسان با تجربه هم در جهت بهبود توانایی‌ها و مهارت‌های خودشان را می‌دهد.

با وجود اینکه افرادی ادعا می‌کنند که یادگیری برنامه‌نویسی سخت نیست، عده ای دیگر سخت در تلاش هستند تا مهارت‌هایی را در این حوزه بدست بیاورند. اما با وجود تعداد زیاد منابع آنلاین و رایگان که وجود دارند همه چیز ساده‌تر شده است. با همه این اوصاف پایدار بلاگ سعی بر این دارد اسراری برای بهبود مهارت‌های برنامه‌نویسی و تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس بهتر به شما ارائه دهد.

در این مقاله، قصد داریم ابزاری را معرفی کنیم با نام Exercism.org، بر خلاف ابزار‌های دیگر، این وب‌سایت اهدافی برای بالا بردن دانش شما را با برنامه‌ریزی مناسب دارد.

وب‌سایت Exercism

Exercism به‌طور مرتب با مشکلات و چالش‌های جدید به روز می‌شود. این یک ابزار متن باز می‌باشد، بنابراین، فلسفه این همه اشتراک‌گذاری و همکاری‌ها برای همین است که این ابزار به دلیل متن باز بودن از درون خود ساخته و مدیریت می‌شود. در اینجا شما می‌توانید سوال یا مسئه ای را در سیستم لوکال خود امتحان و حل نمائید و تجربه آن را در وب‌سایت به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید تجربه‌های خودتان را به اشتراک بگذارید و با استفاده از نظر‌ها و بازخورد‌ها، یا با مطالعه دیگر چالش‌ها مهارت خود را بالاتر ببرید و به روز باشید.

این ابزار آنلاین و رایگان، برای یادگیری برنامه‌نویسی همراه با صدها چالش و تمرین برای بیش از 30 زبان برنامه‌نویسی است. این تمرین‌ها و آموزش‌های برنامه‌نویسی برای سه سطح مختلف در نظر گرفته شده است که در ادامه به شرح آنها پرداخته‌ایم.

اگر خیلی تازه‌کار هستید و یا هنوز یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی را شروع نکرده اید، پیشنهاد میکنم مقاله دیگر ما را با عنوان «چگونه می‌توانم برنامه‌نویسی یاد بگیرم» را مطالعه بفرمایید، راه حل‌هایی به‌صورت مرحله‌به‌مرحله ارائه کرده‌ایم که پیروی از آن الگو، مسیر پیشرفت مناسبی برای شما رقم خواهد زد.

یادگیری و بهبود برنامه‌نویسی از ابتدا

برای یک فرد مبتدی که تجربه تکنیکی زیادی در زمینه برنامه‌نویسی ندارند، ورود به دنیای برنامه‌نویسی می‌تواند هولناک باشد. یک برنامه‌نویس تازه‌کار لحظه‌ای فکر می‌کند که همه چیز ساده و راحت است و لحظه‌ای دیگر همه چیز به‌هم ریخته به‌نظر برسد. برای یادگیری برنامه‌نویسی در چنین شرایطی، Exercism با تمرین‌های خیلی کوچک و توضیحات و جزئیات فراوان شروع می‌کند.

قبل از انجام این کارها، Exercism شما را برای ساخت اکانت GitHub، نصب Command Line Client، همچنین تنظیمات CLI و غیره راهنمایی می‌کند.

برنامه‌نویسان با تجربه برای یادگیری زبان جدید

Exercism همچنین برای شمایی که در دنیای برنامه‌نویسی تازه‌کار نیستید و می‌دانید چگونه باید یک برنامه را مدیریت کنید هم می‌تواند مفید باشد. شاید یادگیری زبان برنامه‌نویسی جدید و تبدیل کردن مهارت‌هایتان در زبان جدید خیلی سخت و‌ترسناک باشد. در چنین شرایطی، Exercism به شما کمک می‌کند که قدم‌به‌قدم با پر کردن شکاف‌های کوچک مهارت‌های خود را بهبود بخشید.

یادگیری نحوه نوشتن کد تمیز

حتی برنامه‌نویس‌های خبره و با تجربه‌تر هم ممکن است از هنر تمیز نوشتن و ساده‌نویسی کد‌ها برخوردار نباشند. برای انجام این کار، نیاز به یادگیری فرآیند تبدیل کردن یک عملیات از کد ناکارآمد و پیچیده به یک کد آسان و تمیز که قابل‌فهم باشد دارید. شما می‌توانید شروع کنید و یاد بگیرید چگونه دانش کدنویسی خود را افزایش دهید.

به نظر شما Exercism.io می تواند جالب و جذاب باشد؟ هوس می‌کنید آن را امتحان کنید و دانش برنامه‌نویسی خود با این ابزار و وب‌سایت را افزایش دهید؟

اگر همینطور است و قصد استفاده دارید و یا اگر قبلا این ابزار را می‌شناختید و تجربه استفاده و تمرین در آن را داشته‌اید فراموش نکنید که نظرات و بازخورد‌های خود را با ما هم به اشتراک بگذارید.

از اینکه این مقاله را مطالعه فرمودید از شما سپاسگزاریم. لطفا با ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود، ما را در ارائه بهتر مطالب پایدار بلاگ یاری فرمایید. اگر مایلید درباره بهترین و محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی دنیا اطلاعات کسب کنید، مقاله بعدی مارا مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

علیرضا

سلام خسته نباشید ؛لطفا نحوه فعال کردنش هم بزارید برای فعال کردنش باید از هفت خان رستم رد بشیم باید یسری کار هارو با cmd انجام بدیم که خیلی مشکل من 3 ساعت وقت گذاشتم تو یوتیوب هم رفتم نتونستم اخر سر سایت رو فعال کنم تا بتونم از کد ها استفاده کنم ممنون میشم آموزشش بزارید و یا لینکی بگید که نحون استفاده از این سایت بیان کرده باشه

۱۳۹۹/۱۱/۱۱

حمید

هنوز این ابزار رو تست نکردم. اما بابت این اطلاعات مفید ممنونم.

۱۳۹۷/۱۲/۲۶

تهرانی

بله بسیار هم عالی

۱۳۹۷/۷/۱۴

khanoumi

من بقصد افزودن اطلاعاتم هم مطالعه میکنم عالی بود موفق باشید

۱۳۹۷/۴/۲۵

irorth

بسیار متشکر از مقاله بسیار خوبتون

۱۳۹۷/۳/۲۱

دیدگاه شما

ثبت