خانهوبلاگبرنامه نویسیدواپس (DevOps) چیست؟
دواپس (DevOps) چیست؟

دواپس (DevOps) چیست؟

دواپس یا DevOps یک کلمه کلیدی جدید در جامعه فناوری، به ویژه در رزومه های دیجیتال، دیده می شود، DevOps نامیده می شود

Table of Contents

دواپس یا DevOps یک کلمه کلیدی جدید در جامعه فناوری، به ویژه در رزومه های دیجیتال، دیده می شود، DevOps نامیده می شود که از کلمات “توسعه” و “عملیات” یک “portmanteau” یا به عبارت دیگر، ترکیبی از کلمات است. آنچه کاربردی است یک روش توسعه نرم افزاری است که هدف آن ادغام توسعه نرم افزار و فناوری اطلاعات و ایجاد ارتباط و همکاری لازم برای یک سازمان برای تولید سریعتر نرم افزار و خدمات بهتر است.

DevOps چیست؟

DevOps  از ترکیب دو کلمه Development (توسعه) و Operation (عملیات) تشکیل شده و می توان گفت یک فلسفه و نگرش برای تولید توسعه نرم افزار است که دو تیم توسعه و عملیات را به هم پیوند می زند.

از نظر عملی، این چیزی است که مدتهاست بر اساس تغییرات ایجاد شده در صنعت شکل می گیرد. این شامل تقاضا برای انتشار سریعتر محصول از سازندگان برنامه، افزایش ابزارهای اتوماسیون مرکز داده، مدیریت پیکربندی و استفاده از توسعه نرم افزار چابک (Agile Software Development) است.

به طور خلاصه، DevOps نشان دهنده تلاقی بین توسعه، عملیات و تضمین کیفیت است، سه حوزه ای که در گذشته نسبتاً مستقل عمل می کردند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

رضا شیرازی

مفهوم جذابی بود خدا قوت ما که فقط نظاره گر هستیم مشابه DevOps رو در هیچ شرکتی ندیدم که مورد استفاده قرار گیرد

۱۴۰۰/۹/۱۹

محسنیان

فوق العاده جذاب و دوست داشتنی بود دواپس

۱۴۰۰/۹/۱۳

dr.rostami

مهندس دواپس به کی میگن؟؟ درر مورد مهندس دواپس هم اگه مطلبی بنویسید ممنون شما میشم با سپاس

۱۴۰۰/۸/۶

دیدگاه شما

ثبت