طراحی سایت خبری

طراحی سایت اختصاصی خبری.

ما در طراحی سایت خبری تخصص داریم. با ما و تیم ما در ایجاد یک وب سایت تخصصی اخبار همراه باشید تا کیفیت را لمس کنید برای سفارش طراحی سایت خبری با امکانات ویژه و طراحی اختصاصی می توانید همین امروز با ما تماسب بگیرید.

درخواست مشاوره رایگان یا ثبت سفارش
طراحی سایت خبری

نمونه کار طراحی سایت خبری

100%

Performance

پایدار بلاگ

پایدار بلاگ

وبلاگ برنامه نویسی و سئو

نوین ماما

نوین ماما

نوین ماما، وب سایت تخصصی مامایی

راز موفقیت

راز موفقیت

وب سایت خبری

پایدار نیوز

پایدار نیوز

وب سایت خبری پایدار نیوز

آتی تک

آتی تک

آتی تک

طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری

با توجه به گسترش روز افزون اینترنت و حجم عظیم کاربران که از طریق موبایل وارد سایت‌های خبری می شوند، طراحی سایت خبری برای مولفان به یک دغدغه تبدیل شده است. طراحی سایت خبری همانند سایر سایت‌ها نیازمند علم ودانش مخصوص به خود است. برای طراحی یک سایت خبری خوب باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید که در اینجا به هر یک از آن ها به صورت دقیق خواهیم پرداخت:

اهمیت طراحی سایت خبری برای شما

طراحی سایت خبری به هنر و علم ساختار دهی و طراحی یک وب سایت متناسب با نیازها و مخاطبان محتوای خبری می پردازد. این نوع طراحی، اجزای چندگانه‌ای از جمله رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX)، امنیت و سرعت لود را در نظر می گیرد تا یک محیط جذاب، کاربرپسند و بهینه را برای ارائه اخبار فراهم کند.

نکات مهم در طراحی سایت خبری

  • سرعت لود بالا
  • جلب توجه کاربران
  • تجربه کاربری بهینه
  • داشتن پروتکل https
  • جذب تبلیغات و درآمد
  • رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو
  • پیشرفت در رقابت با سایر خبرگزاری ها

به طور خلاصه، طراحی سایت خبری باعث ایجاد یک فضای دیداری و کاربرپسند برای ارائه اخبار می‌شود که از لحاظ تجربه کاربری، سرعت لود و امکانات دیگر، بتواند از رقبا جلوگیری کند و جلب توجه کاربران را به خود جلب کند.

طراحی اختصاصی برای یک سایت خبری

سرعت وب‌سایت

وب سایت خبری بایستی به سرعت لود شود تا کاربرانی که سایت را باز می کنند بدون وقفه و با یک زمان انتظار کوتاهی محتوای کل صفحه را مشاهده نمایند چرا که برای شما نیز احتمالا پیش آمده که وقتی در گوگل مطلبی را جستجو می کنید معمولا چند سایت خبری که در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود را در تب‌های جدید باز می کنید و هر کدام زودتر لود شد به سراغش خواهید رفت لذا اهمیت سرعت لود سایت خبری حتی در حد ۲ ثانیه نیز آشکار می شود.

پروتکل https

از پروتکل های https به منظور حفاظت از صفحات و اطلاعات کاربرانش پشتیبانی کند.

طراحی پورتال خبری در صورتی که به خوبی انجام شود می تواند سود هنگفتی را نصیب مولفین روزنامه‌ها بکند.

اهمیت طراحی سایت خبری چیست؟

اگر شما به عنوان یک طراح سایت خبری یا مولف به حد کافی دانش برای ادغام اخبار و تبلیغات و به طور کلی ایجاد پایگاه خبری را دارید. ما را دنبال کنید؛ زیرا می خواهیم از تمام نکات ریزی که می تواند سبب موفقیت وب سایت‌های خبری شود صحبت کنیم. البته این نکات فقط مربوط به طراحی سایت می باشد. نکات فنی و استانداردهای کد نویسی بسیاری هستند که از اهمیت زیادی برخوردارند و باید توسط یک شرکت طراحی وب سایت مورد بررسی قرار گیرند. با ما همراه باشید.

چرا باید در طراحی پورتال خبری از کنتراست رنگ مناسب استفاده کنیم؟

اگر شما دقت کرده باشید، از اولین روزنامه‌ها تا روزنامه‌های کنونی در کاغذهای خاکستری روشن و با تایپ مشکی منتشر می شوند اما چرا؟ پاسخ بسیار واضح است. این رنگ‌ها با چشمان شما کاملا سازگار هستند، از این رو شما به عنوان یک خواننده کمترین مشکل را در خواندن آنها دارید. شما در رنگ بندی طراحی وب سایت خبری خود باید از رنگ‌های که چشم نواز هستند استفاده کنید اما این رنگبندی نباید چشم کاربر را آزار دهد.

برای مثال استفاده از رنگ صورتی در بکگراند نارنجی اصلا مناسب چشم نیست. همچنین شما برای آیکون‌ها و سر فصل ها بهتر است از رنگ‌های لهجه (برجسته) مثل آبی یا قرمز استفاده کنید.

طراحی وب سایت خبری و وب سایت اطلاع رسانی

امکانات سایت خبری

  • محتواهای بارگذاری شده در سایت‌های خبری باید ساده، روان، با کیفیت و قابل فهم برای اکثریت باشد. همچنین به منظور ارتقا سطح سئو باید از تگ های هدر (هدینگ) استفاده شود.
  • در یک سایت خبری ایده‌آل بارگذاری اطلاعات در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد. یعنی یکی از امکانات سایت‌های خبری سرعت مناسب در بارگذاری اطلاعات می باشد. این مقوله ارتباط تنگاتنگی با طراحی سایت دارد.
  • سایت‌های خبری باید از چیدمان و دسته بندی مناسبی برخوردار باشد. یعنی محیط یک وبسایت خبری باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند اخبار مورد نظر خود را به راحتی بیابد.
  • در طراحی سایت خبری باید تمام اصول سئو رعایت شده و قالب سایت کاملا منطبق با اصول سئو باشد. زیرا این امر موجب می گردد موتورهای جست و جو آنها را به راحتی بیابند.
  • یکی از مهم ترین ویژگی های سایت‌های خبری امکان بروز رسانی اخبار است. اخبار روزانه و به صورت مداوم در حال تغییر و انتشار هستند. بنابراین یک سایت خبری نیز باید این امکان را داشته باشد که اطلاعات خود را به صورت روزانه به روز رسانی کرده و اطلاعات روز را در اختیار کاربران قرار دهد نه خبرهای تاریخ گذشته و سوخته.
  • یکی از امکاناتی که باید در وبسایت خبری گنجانده شود ارسال ایمیل های خبری از طرف کاربران می باشد. یعنی یک سایت خبری باید با کاربران خود تعامل دو طرفه داشته باشد و اخبار صحیح و موثق را نیز با دلیل و مدرک از آنها بگیرد، بنابراین مهم است که یک مسیر ارتباطی نیز برای کاربران در نظر گرفته شود.
  • سایت‌های خبری باید منعطف بوده و امکان درج عکس و فیلم در کنار خبر را نیز داشته باشند. یک خبر خشک و خالی بدون داشتن عکس یا فیلم بی شک هیچ مخاطبی را جذب نخواهد کرد.
  • صاحبان سایت خبری باید بتوانند به نوعی درآمد زایی نیز داشته باشند. بنابراین طراحی سایت باید به گونه ای باشد که امکان قرار دادن زبانه های غیر خبری و تبلیغاتی نیز در زیردامنه های سایت وجود داشته باشد.
  • همچنین یک سایت خبری باید پنل اعلان ( نوتیفیکیشن) برای اخبار جدید، قابلیت اتصال به شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل و آرشیو اخبار را داشته باشند.

همراه با پایدار سامانه می توانید یک طراحی منحصر به فرد از سایت‌های خبری را داشته باشید. سایت‌های طراحی شده در این شرکت تمامی امکانات لازم برای یک سایت خبری کاربر پسند را دارند.

شاید خیلی از شما بپرسید چگونه سایت خبری بسازیم و یا هزینه طراحی سایت خبری به چه صورت محاسبه می شود و سوالات بیشماری که ذهنتان را مشغول کرده است که ما سعی کردیم در این مقاله به برخی از این سوالات مربوط به ساخت وب سایت خبری توضیحات مختصری ارائه نماییم.

چگونه وب سایت خبری موثر داشته باشیم

سایت‌های خبری و خبرگزاری و طراحی پرتال خبری نیازمند امکاناتی پایه و اولیه به شرح ذیل می باشد:

– دسته بندی گروه های خبری در منوی سایت

کاربری که وارد یک سایت خبری می شود قصد او مطالعه و خواندن اخبار یا مطلبی مهم می باشد و دوست دارد به راحتی و با یک نگاه خبر مورد نظرش را پیدا کرده و به خواندن آن خبر بپردازد.

– اسلایدر یا همان اسلایدشو در صفحه اصلی وب سایت خبرگزاری

اولین محلی که کاربر به محض وارد شدن در صفحه اصلی نظرش را جلب میکند، اسلایدر اصلی سایت است. معمولا در بنر اصلی سایت، مهمترین خبر، اخبار های جنجالی، اطلاعیه های ویژه با یک تصویر گیرا و جذاب که توسط گرافیست طراحی شده است قرار میگیرد.

– امکان نمایش اخبار داغ ایران و جهان

طراح سایت خبری معمولا محلی را در ستون کناری سایت و یا سطری از پایین صفحه برای انتشار و ارائه اخبار داغ کشور و جهان در نظر میگیرد که در اکثر سایت‌های خبری، این قسمت در تمامی صفحات وب سایت تکرار میشود (یکی از امکانات اضافه در طراحی سایت خبری این است که مدیر سایت میتواند در کنترل پنل مدیریت، چند مطلب را انتخاب کرده تا بطور رندوم در صفحات مختلف سایت منتشر شود ).

– بنر تبلیغاتی و محلی برای تبلیغ و کسب درآمد

اگر سری به سایت‌های خبری بزنید قطعا با بنرهای تبلیغاتی در صفحات مختلف سایت مواجه خواهید شد. این تبلیغات دقیقا جدی‌ترین منبع درآمد برای صاحب سایت می باشد چرا که یکی از اهداف راه اندازی سایت خبری و ایجاد پایگاه خبر، کسب درآمد از طریق تبلیغات بنری یا متنی، ریپورتاژ آگهی تبلیغات کلیکی و روشهای مختلف تبلیغات سایت می باشد.

– امکان عضویت در خبرنامه

در فوتر سایت میتوانید محلی را با عنوان عضویت در خبرنامه در نظر بگیرید و از کاربران بلاگ خبری خود بخواهید با وارد کردن آدرس ایمیل، عضو خبرنامه شما شوند و مهمترین اخبار روز را از طریق ایمیل زودتر از بقیه دریافت نماید. اگر بخواهید یک خبرنامه حرفه ای ایجاد نمایید میتوانید از طراح سایت خود بخواهید برای عضویت کاربران در خبرنامه، دسته بندی موضوعی خبر را قرار دهد تا کاربران بتوانند موضوع مورد علاقه خود را برای دریافت آن از طریق خبزنامه، انتخاب نمایند.

– امکان پخش ویدئو در سایت‌های خبری

انتشار ویدئو و یا کلیپ‌های کوتاه خبری میتواند باعث ایجاد ترافیک و جذب کاربران جدید به وبلاگ خبری شما باشد. خیلی از کاربران اینترنت در موتورهای جستجو مثل گوکل به جستجوی ویدئوی اخبار مهم و یا کلیپی با موضوع مورد علاقه‌شان هستند پس بهتر است این فرصت را از دست نداد و از شرکت طراحی سایت خود بخواهید تا امکان آپلود یا بارگزاری ویدئو را در پرتال خبری تان اضافه نمایند.

نحوه بارگزاری ویدئو در سایت خبری شما به دو صورت میتواند انجام شود:

۱- آپلود ویدئو در وب سایت‌های انتشار ویدئو که معروفترین آنها یوتیوب می باشد ولی متاسفانه بدلیل فیلتر بودن این سایت، امکان انتشار ویدئوی خبری در سایت توصیه نمی شود ولی خوشبختانه وب سایت‌های اشتراک ویدئوی زیادی وجود دارد که در ایران قوی ترین آن، سایت آپارات می باشد که به طور کاملا رایگان میتوانید اخبار تصویری خود را در این سایت بارگذاری نمایید و با  استفاده از کدی که در اختیار شما خواهد گذاشت، آن ویدئو را در سایت خود نمایش دهید.

از مزایای این روش، سرعت بالای دانلود ویدئو و نیز رایگان بودن انتشار آن و از همه مهمتر احتمال دیده شدن ویدئوی شما توسط دیگران ( کاربرانی که حتی سایت خبری شما را نمی شناسند با مشاهده ویدئو های شما، احتمال ورود به وب سایت خبرگزاری شما را بالا خواهد برد).

۲- آپلود ویدئو در سایت خبری خود: شما می توانید اخبار و رویدادهای تصویری را در فضای میزبانی وب یا همان هاست خودتان آپلود نمایید. مزیت اینکار این است که از لحاظ سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو، وب سایت خبری شما از امتیاز بالاتری برخوردار خواهد شد. از معایب آن نیز میتوان به هزینه خرید حجم بیشتر برای هاست و ارتقای هاست مربوطه اشاره نمود.

البته معایب و مزایای هر کدام از موارد یاد شده بیشتر از اینها می باشد که جزو موضوعات قابل پرداخت در  این مقاله نمی باشد.

نیازهای یک سایت خبری

– امکان بارگذاری و انتشار پادکست خبری یا همان فایل صوتی اخبار

این امکان جزو امکانات جذاب طراحی سایت خبری برای مخاطبان و کاربران می باشد که از این طریق میتوانند اخبار مهم مورد علاقه شان را از طریق صدا یا همان voice گوش دهند و آنرا در پیام رسان ها برای دیگران ارسال نمایند.

– امکان انتشار مطالب و اخبار و مقالات در شبکه های اجتماعی

یکی از امکانات بسیار ضروری و مهم در سایت‌ها و وبلاگ های خبری، قرار دادن آیکن های شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، لینکدین و یا ابزارهای پیام رسان مثل تلگرام، واتساپ، ایمیل و… در ابتدا یا انتهای خبر یا مقاله و هدر یا فوتر سایت می باشد و در طراحی سایت‌های خبری باید به آن توجه ویژه ای شود.

در طراحی وب سایت خبری امکانات بسیار گسترده ای قابل پیاده سازی و اجرا می باشد که به دلیل طولانی شدن این مطلب و خسته شدن خواننده، از نام بردن آن صرف نظر میکنیم ولی توصیه میکنیم در گوگل آنرا سرچ نمایید و در سایت‌های مختلف، با امکاناتی که میتوان در طراحی یک سایت خبری قرار داد بیشتر آشنا شوید.

از چه سبکی برای طراحی سایت خبری استفاده کنیم؟

مینیالیسم و ساده گرایی در طراحی سایت‌های خبری بهتر است. استفاده از خطوط، اشکال و طرح های متقارن با خطوطی صاف در طراحی مینیمالیسم سخن اساسی را می گویند. پالت های رنگی ساده با بافت سازی کمتر برای یک سایت خبری مناسب تر است. بکگراند های بافت دار حواس مخاطب را منحرف می کنند. سایت از لحاظ طراحی هر چقدر ساده تر باشد و دارای جلوه های گرافیکی کمتر باشد بهتر است.

در آیکون بندی یک سایت خبری چه طرحی مناسب تر است؟

طرح بندی مبتنی بر شبکه برای یک سایت خبری عالی است. در این طراحی آیکون ها به صورت ستونی که هر کدام از این ستون ها با فاصله هماهنگ و ردیف های با فاصله متناسب در نوار کناری قرار گرفته اند، استفاده می شود.

آیکون های سایت خبری شامل امکاناتی همچون: مدیریت اخبار، ایجاد ، ویرایش، تعیین زمان انتشار و حذف اخبار، انتخاب سرویس های خبری، انتخاب تگ مرتبط، مدیریت آرشیو اخبار ( آرشیو موضوعی اخبار)، تعیین وضعیت انتشار، مدیریت گزارشات، تعیین نوع خبر، تعریف سطح دسترسی برای کاربران به بخش های مختلف و درج تصویر برای اخبار است.

وجود عنوان و سر فصل ها در آیکون های اصلی چه اهمیتی دارد؟

مطالب شما بایستی در شبکه بندی و آیکون بندی دارای جایگاه ویژه به خود باشند و عناوین آن ها بصورت بولد ودکمه ای قرار گرفته باشد. کاربر باید پس از انتخاب هر عنوان بتواند سر فصل های مربوطه را مشاهده کند. این امر باعث کاربردی شدن سایت شما خواهد بود.

ایجاد سایت خبری بسیار پویا

توجه به جایگاه محتوای اولیه و ثانویه چه ضرورتی دارد؟

در طراحی سایت خبری بهتر است آیکون های بزرگتر و متمایزتری برای اخبار جدید در نظر بگیرید تا ترافیک سایت شما و در نتیجه سهم شما در بازار فروش افزایش یابد و سایت شما در صفحات اولیه گوگل قرار بگیرد.

طبقه بندی چه اهمیتی در طراحی یک سایت خبری دارد؟

طراحی سایت‌های خبری باید کاربردی باشند. مقدار محتوا در این گونه سایت‌ها بسیار زیاد است بنابر این بهتر است، اطلاعات دسته بندی شده و آیکون های اصلی در بالای صفحه قرار بگیرند. مخاطب با کلیک بر روی هر کدام از این آیکون ها سر فصل ها را به صورت عمودی ببیند. سر فصل های عمودی بهتر است برای سایت‌های فارسی زبان در راست و برای انگلیسی زبان در چپ قرار گیرند.

در طراحی سایت خبری باید بسیار توجه کنید که دست‌یابی به اطلاعات در سایت شما پیچیده نباشد یا اگر دارای چنین ضعفی است با یک جعبه جستجو قوی پوشش داده شود. بهتر است محتوا‌های خود را با توجه به موضوعات طبقه‌بندی کنید و در نوارهای کناری در دو یا یک ردیف نمایش دهید. ویا اگر دوست دار این گونه دسته بندی نیستید در هدر صفحه این کار را انجام دهید.

چرا در طراحی سایت‌های خبری باید برای تبلیغات فضا سازی انجام شود؟

ممکن است شما به عنوان یک ناشر روزنامه در سایت خبری خود به سود کافی دسترسی نداشته باشید، لذا لازم است حتما در نوار های کناری مکانی برای آیکون تبلیغات نگه داشته شود. البته اگر دوست ندارید مشترکین شما بوی از تبلیغات در سایت شما ببرند و سود هم ببرید، می توانید در بین محتواهای جدید و داغ خود البته در پاورقی آن ها یا در زیر متن تصاویر به این سود برسید.

باید زرنگ باشید تبلیغات را هرگز در میانه خبر خود نگذارید چون سبب تعجب کاربران و ترک سایت شما می شود. فضا سازی برای تبلیغات و برای سود آوری بسیار مهم است نباید از آن غافل شوید، حتی اگر در صحت اخبار بسیار متعصب هستید.

چرا در طراحی سایت خبری باید از نوار کناری استفاده کرد؟

اگر شما زیاد علاقه به شبکه بندی ستونی ندارید، حتما باید به این نکته توجه کنید این قسمت هم جز سایت شماست. کاربر به دنبال راحتی است. کاربر مثل شما نیست او دوست دارد از هر جای صفحه حتی کناره آن به اطلاعات اصلی برسد. بنابر این علاوه بر قرار دادن تبلیغات در نوار کناری، قسمت های چون اخبار جدید و جعبه جستجو را هم در نوار کناری جای دهید وچندتا از سر فصل های مهم را بگذارید.

سعی کنید تا آنجایی که می توانید از صفات مختلف وب خود استفاده کنید وجای خالی نگذارید. مثلا در نوارهای کناری صفحات مختلف آیکون های قرار دهید که کاربر را به سایر موضوعات و یا سرفصل های همان مبحث مرتبط کند.

طراحی سایت خبری و پورتال اطلاع رسانی

به روز رسانی مکرر مطالب در سایت‌های خبری چه اهمیتی دارد؟

سعی کنید هر لحظه سایت شما به روز شود و برای این که پاک کردن اطلاعات قبلی شما را به مخاطره نندازد حتما در طراحی سایت خبری فضای خالی داشته باشید. همچنین بیاد داشته باشید فرکانس شبکه شما وابسته به محتوای آن است.

اگر سایت شما در یک موضوع مکرر به روز شود مورد توجه گوگل وکاربران خواهد بود وگرنه آن مطلب پاک شده و از یاد می رود. این کار مصداق بارز بهینه سازی برای موتورهای جستجو است.

اهمیت لینک دهی به شبکه های اجتماعی در سایت‌های خبری چیست؟

مردم امروزه رفته رفته از اینترنت فاصله گرفته به شبکه های اجتماعی روی می آورند، طراح شما باید در طراحی سایت خبری قسمت درباره‌ما قرار دهد و شما علاوه بر صحبت در مورد پیشینه خبری خود به سایر شبکه های اجتماعی لینک دهید.

چنین طرحی باید در تمام صفحات جای برای لینک دهی به شبکه های اجتماعی قرار داده باشد. این مطلب در شناخته شدن سایت خبری شما بسیار مهم خواهد بود.

اهمیت سئو سایت خبری

برای اینکه درک کنیم اهمیت سئوی سایت خبری در چه سطحی است با ما همراه باشید. سئو و بهینه سازی سایت برای هر وب سایتی از اهمیت بالایی برخوردار است. منظور از سئو یعنی به مجموعه ای از فعالیت ها و تکنیک ها که طبق استانداردهایی که الگوریتم گوگل آن را تعیین می کند و منجر به کسب جایگاه در موتورهای جستجو مثل گوگل می شود. اگر میخواهید به طور مفصل با بحث سئو بعنوان یک فعالیت پولساز بیشتر آشنا شوید مقاله سئو چیست را بخوانید.

سایت‌های خبری معمولا بیشترین حجم از بازدید و ترافیک سایتشان از سمت موتورهای جستجو مخصوصا گوگل می باشد. طراحی وب سایت خبری باید بر مبنای استانداردهای سئو باشد و به اصطلاح سئو بیس باشد تا از لحاظ فنی حداقل های یک پورتال خبری را در کسب رتبه گوگل داشته باشد.

طراحی سایت خبری با امکانات بسیار خوب

قیمت طراحی سایت خبری

قیمت و تعرفه راه اندازی سایت خبری بستگی به امکانات مختلفی است که شما نیاز دارید. هزینه طراحی سایت خبری در حدود یک سایت شرکتی بوده و امکانات آن شبیه به امکانات موجود در یک وبلاگ حرفه ای می باشد. برای استعلام قیمت راه اندازی سایت خبری با ما تماس بگیرید.

در عصری که مردم برای کسب آخرین اخبار و وقایع روزانه اینترنت را به روزنامه و دیگر اصحاب جراید ترجیح می دهند بی شک سایت‌های خبری نقش مهم و پر رنگتری خواهند یافت. سایت‌های خبری این روزها در نقش روزنامه عمل کرده و جای آن را گرفته اند. حتی بسیاری از روزنامه‌های مطرح کشور نیز از قافله عقب نمانده و علاوه بر چاپ کاغذی وب سایت نیز دارند. بنابراین به نظر می رسد سایت‌های خبری و طراحی آنها از اهمیت ویژه ای برخودار می باشد و باید به دست متخصصانی همچون پایدار سامانه سپرده شود.

کسب درآمد از سایت خبری

اگر به دنبال راهی برای کسب درآمد از دنیای اینترنت هستید یکی از این راه ها می تواند ایجاد پایگاه خبری باشد. همچنین وبسایت خبری می تواند راز موفقیت خبرگزاری های بزرگ و مطرح در کل دنیا باشد. اما اصولا پایگاه خبری چیست و چه تفاوتی با خبرگزاری ها دارد؟ آیا همان روزنامه می باشد؟ اگر مایلید پاسخ این سوال ها را بدانید با ما همراه شوید.

تفاوت پایگاه خبری با روزنامه آنلاین

طراحی روزنامه آنلاین در واقع نسخه ای از روزنامه ی کاغذی است که به صورت آنلاین در شبکه اینترنت منتشر می شود و انعطاف پذیری و قابلیت تغییر چندانی ندارد زیرا اخبار منتشر شده در نسخه کاغذی است و باید به همان شکل باقی بماند. در حالی که یک پایگاه خبری یا همان وب سایت خبری یک رسانه الکترونیک است که به صورت شبانه روزی اخبار مرتبط با حوزه کاری خود را در اختیار کاربران قرار داده و قابلیت تجدید، تغییر، بروزرسانی دارد. همچنین از محتواهای چند رسانه ای نیز بهره می برد.

تفاوت وبسایت خبری و خبرگزاری

یک خبرگزاری رسمی به رسانه ای گفته می شود که از طریق مختلف اخبار را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. انتشار اخبار خبرگزاری می تواند از طریق رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، شبکه‌های اجتماعی و … انجام شود. در حالی که یک پایگاه خبری یک وب سایت اختصاصی خبر رسانی است و تنها اخبار را در اینترنت منتشر می کند. و البته قاعده پایگاه های خبری بر این است که تنها در یک حوزه باید فعالیت کرده و اخبار را منتشر کنند.

ایجاد سایت خبری و کسب درآمد

امروزه استفاده از پایگاه خبری برای کسب اخبار روزانه جای روش های سنتی کسب خبر را گرفته است. مردم ترجیح می دهند در حالی که سوار مترو هستند و یا یک لیوان چای می نوشند با استفاده از گوشی یا کامپیوتر شخصی در جریان اخبار روز قرار بگیرند، از این رو پایگاه یا سایت‌های خبری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و جز پربازدیدترین صفحات در اینترنت می باشند.

بنابراین به نظر می رسد ایجاد پایگاه خبری می تواند یک روش مناسب برای کسب درآمد باشد. زیرا درآمد زایی از وب سایت خبری ارتباط مستقیم با تعداد کاربران آن دارد.

چنان چه یک پایگاه یا همان سایت خبری نسبت به انتشار اخبار صحیح و موثق اقدام کرده و از کیفیت طراحی بالایی نیز برخوردار باشد طبیعتا مخاطبان زیادی را جذب می کند. نتیجه این افزایش مخاطبان می تواند پذیرش تبلیغات و کسب درآمد باشد. با ایجاد پایگاه خبری ایده‌آل به واسطه پایدار سامانه می توانید به کسب درآمد نزدیکتر شوید.

طراحی وب سایت خبری و پایگاه خبری

ایجاد پایگاه خبری برای خبرگزاری ها

خبرگزاری های رسمی در هر کشور مرجع کسب اخبار روزانه می باشند و مردم خبرهای منتشر شده از طرف آنها را می پذیرند و به آنها اعتماد دارند. اما به نظر شما در دنیای مدرن امروز یک خبرگزاری بدون داشتن وبسایت خبری در اینترنت می تواند به موفقیت دست یابد؟ قطعا چنین نیست.

همانطور که گفته شد امروزه انسان ها حس راحت طلبی بیشتری دارند، از طرفی وقت کمتری نیز دارند. بنابراین ترجیح می دهند در حین انجام امورات روزمره به اخبار روز نیز دسترسی داشته باشند. بنابراین ایجاد یک پایگاه خبری اختصاصی برای خبرگزاری های رسمی امری لازم و ضروری به نظر می رسد تا بتوانند مخاطبان خود را حفظ کنند.

ایجاد پایگاه خبری برای خبرگزاری خود را به پایدار سامانه بسپارید و نتیجه شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

یکی از مهمترین اصول در طراحی وب سایت خبری سرعت لود مطالب می باشد. مردم وب سایت‌های خبری را دوست دارند که بتوانند در کسری از ثانیه از آنها کسب خبر کرده و از وقایع روز مطلع شوند. حال اگر سرعت لود اطلاعات در یک سایت خبری پایین باشد قطعا مورد توجه کاربران قرار نخواهد گرفت. همچنین مطالعات نشان داده کاربران سایت‌های خبری سبک و ساده با ترکیب رنگ‌های ملایم را ترجیح می دهند. بنابراین به هنگام طراحی سایت‌های خبری نباید از رنگ‌های تند و آزار دهنده استفاده شود.

چند نکته مهم برای طراحی سایت خبری

یکی از اصول مهم در طراحی وب سایت خبری رعایت کردن تمامی موارد مربوط به سئو می باشد. یک سایت خبری زمانی ارزشمند است که مخاطبان بالایی داشته باشد. برای این منظور باید به گونه ای طراحی شود که توسط موتورهای جستجو به راحتی پیدا شده و جز موارد اول لیست جستجو باشد، و جهت تحقق این هدف باید اصول سئو در طراحی سایت کاملا رعایت شود.

در طراحی وب سایت خبری باید بخشی برای سردبیر در نظر گرفته شود. در این بخش باید این امکان برای سردبیر وجود داشته باشد که بتواند اخبار را ویرایش، تایید و یا حذف کند. همچنین قرار دادن بخش مدیریت و بخش هایی برای کاربران و خبرنگاران باید در سایت‌های خبری لحاظ شوند. در این گونه سایت‌ها باید امکان ارسال خبر از طرف کاربران نیز وجود داشته باشد. همچنین هر خبر در سایت باید با تاریخ و ساعت ذکر شود.

در اصول طراحی وب سایت خبری بروزرسانی و قابلیت توسعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک سایت ایده‌آل باید انعطاف پذیری بالایی داشته و از پشتیبانی لازم برای بروز رسانی بهره مند باشد. همچنین قابلیت تغییر قالب سایت، چند زبانه کردن سایت، ثبت صفحات بازدید شده توسط کاربران و ثبت خطاهای سایت از موارد توسعه فنی سایت می باشند که حتما باید در نظر گرفته شوند.

قابلیت درج مولتی مدیا شامل عکس و فیلم و به طور کل اخبار گرافیکی نیز در وب سایت خبری حائز اهمیت می باشد. اصولا مردم به سمت اخباری جذب می شوند که با عکس و فیلم های جذاب و با کیفیت همراه باشد، بنابراین امکان قرار دادن عکس و فیلم در طراحی سایت‌های خبری باید در نظر گرفته شود.

طراحی وب سایت خبری در پایدار سامانه با رعایت تمامی اصول ذکر شده صورت می گیرد و تیم متخصص و کاردان این مرکز همواره به دنبال جلب رضایت مخاطبان خود می باشند.

وب سایت‌های طراحی شده توسط این شرکت در عین سادگی و سبکی و زیبایی کامل و جامع بوده و از اصول سئو نهایت بهره را برده اند، پس طراحی سایت‌های خبری خود را به پایدار سامانه بسپارید.

برای ما پیام ارسال کنید

بیایید درباره وب سایت شما صحبت کنیم

نام و نام خانوادگی
تفن
ایمیل
نام برند
اطلاعات بیشتر در رابطه با نیازتان را برای ما بنویسید