CSS چیست؟

CSS چیست؟

اساسا این زبان برای برنامه نویسی سایت طراحی شده، اگر بگویید طراح وب هستید یعنی HTML و CSS را قطعا باید بلد باشید. زبان CSS بر روی ظاهر المان های HTML موجود در صفحه کار می کند.

زبان برنامه نویسی css

اگر به طراحی وب علاقه‌مند باشید حتما عبارت CSS را شنیده‌.کلمه‌ی CSS مخفف Cascading Style Sheets یه معنای برگه‌های آبشاری میباشد. آبشاری بودن به معنای این هست که اگر در یک صفحه CSS استایلی به کلاس یا آی دی داده شود بر روی فرزندان نیز تاثیر میگذارد. CSS زبان برنامه نویسی هست که کنسرسیوم بین المللی شبکه جهانی وب یا W3C برای مشکلاتی که آن زمان برای HTML پیش آمده بود به وجود آوردند. با استفاده از CSS، می‌توانید طرح بندی صفحات وب را به طور جداگانه از ساختار محتوای آن‌ها تعیین کنید.

اساسا این زبان برای برنامه نویسی سایت طراحی شده، باید تمامی افرادی که خود را طراح وب می‌نماند با این دو زبان یعنی HTML و CSS آشنایی کامل داشته باشند. زبان CSS بر روی ظاهر المان‌های HTML موجود در صفحه کار می کند و آن‌ها را زیبا میکند بصورتی است که شما بعد از نوشتن کد‌های HTML دیگر لازم نیست به سراغ تک تک کدها بروید و آن‌ها را تغییر دهید بلکه به وسیله CSS میتوانید یک بار تغییر مورد نظر را اعمال کنید. در ادامه توضیح کوتاهی در مورد html خواهیم داد.

زبان برنامه نویسی html چیست؟

زبان نشانه گذاری html که مخفف Hyper Text markup languege می‌باشد یک زبان نشانه گذاری می‌باشد. این زبان نشانه گذاری که از پایه‌ترین (زبان‌‌‌های برنامه نویسی) در طراحی سایت می باشد الزام شروع یادگیری در برنامه نویسی می‌باشد این زبان نشانه گذاری اسکلت اصلی وب سایت‌هارا ایجاد می‌کند.

اگر به دنبال آموزش و طراحی سایت می‌باشید باید در نظر داشته باشید قیبل از Css و دیگر زبان‌های برنامه نویسی باید به طول کامل با html آشنایی پیدا کرده باشید. برای آشنایی بیشتر با html می توانید مقاله‌ی مرتبط با html چیست را مطالعه فرامایید.

CSS چیست؟

CSS یک زبان برنامه نویسی ظاهری میباشد که در کنار HTML ظاهر سایت را تشکیل میدهند. دوست صمیمی HTML که همیشه و همه جا باید با هم باشند، هر صفحه وبی حتما باید شامل این دو زبان برنامه نویسی باشند و بدون این دو امکان ندارد! در واقع CSS وظیفه‌ی زیبایی ظاهر سایت را بر عهده دارد و تعیین میکند که مثلا یک متن چه فونت و رنگی داشته باشد.

CSS یکی از مفیدترین و بهترین زبان‌های موجود در طراحی وب میباشد و هر طراح سایت حتما به این زبان نیاز دارد.یکی از اصلی‌‌ترین ویژگی‌های این زبان صرفه جویی در وقت است. شما به راحتی با این زبان میتوانید هر شکلی به صفحه خود بدهید و اگر بخواهی با html تغییر ایجاد کنید بسیار وقت گیر خواهد بود.

معرفی CSS: زبانی برای تعیین ظاهر صفحات وب

CSS یک زبان مرتبط با وب است که برای تعیین ظاهر و تنظیمات پویا برای صفحات وب استفاده می‌شود. با استفاده از CSS، می‌توانید طرح بندی صفحات وب را به طور جداگانه از ساختار محتوای آن‌ها تعیین کنید. به عبارت دیگر، CSS به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت جداگانه و مستقل از HTML، تنظیمات ظاهری مانند رنگ، فونت، اندازه و ترتیب المان‌های صفحه را تعیین کنید. این زبان، برای بهبود ظاهر وب سایت و صفحات وب بسیار مفید می‌باشد و در طراحی و توسعه وب از اهمیت بالایی برخوردار است.

آشنایی با CSS: کاربردها، قواعد و ویژگی‌های سبک

CSS قواعد و ویژگی‌های سبک را برای صفحات وب تعریف می‌کند و به طراحان وب سایت این اجازه را می‌دهد تا به صورت جداگانه از HTML، طرح بندی و تنظیمات ظاهری را برای وب سایت‌های خود تعیین کنند.

در CSS، قواعد به صورت پاره‌ای از اطلاعات با انتخابگرهایی که توصیف کننده المان‌های HTML هستند، تعریف می‌شوند. برای مثال، یک قاعده‌ی CSS برای تنظیم رنگ پس زمینه و اندازه فونت یک المان HTML مانند عنوان یا پاراگراف، می‌تواند به صورت زیر باشد:

نمونه کد cssبرای رنگ بندی

در این مثال، انتخابگر h1 برای تعیین تنظیمات ظاهری یک عنوان در HTML استفاده شده است. در این قاعدهای CSS، ما به عنوان ویژگی‌های سبک، رنگ و اندازه فونت را تعیین کرده‌ایم.

با استفاده از CSS، می‌توانید ظاهر صفحات وب را بهبود بخشید و باعث شود که صفحات شما بصریت بیشتری داشته باشند. برای مثال، می‌توانید طرح بندی، رنگ، فونت، پس‌زمینه، حاشیه، پرشینگ و تنظیمات نمایش برای المان‌های مختلف صفحه را با CSS تعیین کنید. این قابلیت به طراحان وب این امکان را می‌دهد تا به صورت دقیق و حرفه‌ای، ظاهر صفحات وب را با کیفیت و قابل تعامل نمایش دهند

هدف و کاربرد css چیست ؟

زبان برنامه نویسی css یک زبان برنامه نویسی برای تکمیل کردن زبان برنامه نویسی html می باشد این زبان برنامه نویسی باعث زیبا شدن و رنگ در وب سایت می باشید از طریق این زبان برنامه نویسی می توانید به وب سایت خود زیبایی ببخشید و کاربران را بیشتر به خود جذب نمایید.

CSS یک زبان سبک است و مانند HTML، از ساختار مبتنی بر تگ ندارد، بلکه از قواعد و ویژگی‌های سبک برای توصیف ظاهر صفحات استفاده می‌کند. این قواعد شامل تعریف رنگ، فونت، اندازه، ترتیب و موقعیت المان‌های صفحه وب می‌شوند.

CSS در طراحی وب: پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدید

CSS به طراحان وب امکاناتی را فراهم می‌کند که در طراحی صفحات وب بسیار کارآمد هستند. در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های زیادی در این زمینه اتفاق افتاده است که بسیاری از آن‌ها برای طراحان وب جذاب و کارآمد بوده‌اند.

یکی از ویژگی‌های جدید CSS، قابلیت grid layout است. این ویژگی به طراحان اجازه می‌دهد تا یک صفحه وب را به صورت گریدی طراحی کنند که این به آن‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از قالب‌بندی گریدی، یک طرح جذاب و قابل‌استفاده برای کاربران خود ایجاد کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید CSS، قابلیت فیلتر کردن CSS است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید تنظیماتی را برای یک المان مشخص تعیین کنید و این امکان را به کاربران می‌دهید تا با تنظیم فیلترهای مختلف، ظاهر المان‌ها را به دلخواه خود تغییر دهند.

دیگر ویژگی‌هایی که در سال‌های اخیر به CSS اضافه شده‌اند، قابلیت‌های تعاملی مانند hover و transition هستند. با استفاده از این قابلیت‌ها، می‌توانید تنظیماتی را برای واکنش المان‌های صفحه به رفتار کاربران تعیین کنید و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان صفحات خود ایجاد کنید.

در کل، پیشرفت‌های زیادی در CSS در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است که به طراحان وب کمک می‌کند تا صفحات وب خود را با قابلیت‌های بیشتر و ظاهر جذاب‌تر طراحی کنند.

دنیای وب بدون زبان CSS چگونه می‌شد؟

شاید زبان نشانه گذاری html به تنهایی توانایی طراحی یک صفحه وب سایت را داشته باشید اما بدون cssهیچ جذابیت ندارد. css مانند پوست و گوشت و استخوان و همچنین لباس یک وب سایت را بر عهده دارد همانطور که شما نیاز به لباس دارید وب سایت‌های نیز نیازمند لباسی زیبا می‌باشند برای این موضوع css کمک حال ما می‌باشد

فایل css چیست؟

فایل css یک فایل از تمام کدهایی می‌باشد که که مربوط css است. این فایل تمام مواردی مانند size صفحه در حالت ریسپانسیو و یا رنگ بندی در بخش‌های مختلف وب سایت و استایل و شکل دهی‌های مختلف می‌باشد این فایل مشخصان برای css مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه CSS

اولین ورژن CSS درسال 1996 ساخته شد که به نام CSS1 شناخته شد. بعد از آن در سال 1998 بود که CSS2 ساخته شد که ویزگی‌هایی نظیر ویرایش صفحات و نحوه نمایش تگ‌ها و… را دارا بود. این زبان در سال 2000 مورد توجه اکثر طراحان سایت قرار گرفت و تا اکنون از CSS3 استفاده میشود.

متاسفانه تا چند سال پیش اکثر مرورگر‌ها قادر به پشتیبانی از تگ‌های این زبان نبودند حتی تا هم اکنون نیز هم برخی از مرورگر‌های شرکت مایکروسافت توانایی پشتیبانی از همه استاندارد‌های این زبان را ندارند.اما امروزه مرورگر‌هایی مانند گوگل کروم و فایرفاکس به بازار ارائه شدند که تمامی قابلیت‌های این زبان را پشتیبانی میکنند. اما متاسفانه تگ‌های اختصاصی هر مرورگر متفاوت است و طراحان سایت گاها مجبور به نوشتن چند مدل کد برای مرورگر‌های مختلف هستند که استاندارد کردن یک ظاهر در تمامی مرورگرها کاری سخت و طاقت فرسا به حساب می آید.

انواع روش‌های نوشتن CSS

لازم به ذکر است که فایل CSS را باید با پسوند .css ذخیره کنید. در فایل CSS انواع استایل‌ها برای زیبایی سایت نظیر فونت متن‌ها و عکس‌ها و انیمیشن و پس زمینه‌ها و … استفاده میشود. سه روش برای استفاده از CSS میباشد:

روش در خط (Inline)

در این روش شما با استایل دادن به تگ‌های html فقط به همان تگ استایل میدهید.

روش داخلی (Internal)

در این روش با استفاده از تگ <style> در المان <head> میتوان استایل مورد نظر را اعمال کرد.

روش خارجی (External)

در این روش CSS را در یک فایل جدا مینویسیم و با استفاده از تگ<link> در المان <head> آن را اعمال میکنیم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت