خانهوبلاگشروع کسب و کار10 مورد از امکاناتی که هر وب سایت شرکتی باید داشته باشد
10 مورد از امکاناتی که هر وب سایت شرکتی باید داشته باشد

10 مورد از امکاناتی که هر وب سایت شرکتی باید داشته باشد

اهمیت طراحی‌سایت شرکتی بازرگانی

چرا داشتن وب سایت برای یک شرکت بازرگانی ضرورت محسوب می شود؟

ابتدا پیشنهاد میکنیم حتما پادکست زیر را گوش کنید سپس مطلب را مطالعه فرمایید.

اگر شما هم صاحب یک شرکت هستید یا قصد این را دارید به زودی شرکت خودتان را راه بی اندازید، قطعا می دانید اینترنت نقش مهمی در کسب و کار و تجارت شرکت ها دارد و طراحی‌ وب‌سایت شرکتی یکی از عوامل موثر در موفقیت در دنیای امروزی به حساب می آید، براساس نظر کارشناسان در سالهای آینده براساس تغییراتی که در روش زندگی افراد افتاده است، هر شرکتی در دنیای اینترنت حضور نداشته باشد عملا از این رقابت تنگاتنگ در حوزه فروش آنلاین و در کل دنیای تجارت عقب خواهد افتاد. بدون در نظر گرفتن شیوه فعالیت شما در دنیای حقیقی و سرمایه گذاری برای حضور پر رنگ کسب و کارتان در دنیای اینترنت امری مهم و قابل توجه است.

نحوه طراحی و امکانات سایت شرکتی باید به گونه ای باشد که اگر کاربر بدون ذهنیت قبلی از فعالیت شما در دنیای واقعی و برای اولین بار از طریق سایت تان با شرکت شما آشنا می شود، با تصویری مناسب و ایده آل از کسب و کار و نحوه ارائه آن مواجه شود.

وب سایت شرکتی چیست؟

سایت هایی هستد که برای سازمان ها بزرگ و شرکت های بزرگ و کوچک یا برندینگ ها استفاده می شوند که بیشتر جنبه معرفی و تبلیغات، نمایش نمونه کارها و خدمات و محصولات و … را دارد.

امکانات مورد نیاز برای طراحی‌سایت شرکتی

یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی‌سایت شرکتی خوب استفاده ازمجموعه ای امکانات فنی و طراحی و صفحه آرایی و محتوای مناسب. امکانات وبسایت شرکتی باید به صورت هماهنگ با نیازهای آن شرکت تعبیه شود. زیرسازی خوب یک سایت باعث بارگذاری سریع، قابلیت گسترش، نمایش صحیح و مناسب سایت شما می شود. و با رعایت استانداردها در طراحی‌سایت شرکتی و برنامه نویسی آن، موجب فراهم شدن یک تجربه کاربری یا UX عالی میشود، یکی از مهم ترین اصول در طراحی‌سایت شرکتی رعایت اصول و قوانین سئو می باشد. سئوی حرفه ای سایت باعث کسب جایگاهی مناسب در موتورهای جستجو میشود. به این صورت که سایت شرکت شما در رتبه ای بالاتر نسبت به رقبایتان به کاربران نمایش داده میشود.

امروزه با آمدن سیستم مدیریت محتواهای گوناگون و مدرن صاحبان کسب و کار به راحتی می‌توانند منوی کاریشان در فضای اینترنت مدیریت کنند. وردپرس، جوملا، دروپال و… غیره چند نمونه از سیستم های مدیریت محتوایی می باشند.

سایت های شرکتی معمولا دارای بخش های زیر هستند

1- صفحه ی اول (نخست)

در این صفحه شما نمای کلی از شرکتتان، شعارتان، بهترین نمونه کارها که انجام داده اید، خدمات و اطلاعات تماس قرار میدهید.

2- صفحه‌ی نمونه کارها در سایت شرکتی

در این قسمت تمام نمونه کار شما در سازمان بر اساس دسته بندی قرار میگیرد و هر کدام از نمونه کارهای دارای جزییات بیشتر هستن، که در آن شرح کامل ازفعالیت شرکت شما به چشم میخورد.

3- صفحه ی خدمات

لیست تمامی خدماتی که درشرکت ارائه میدهد به صورت کامل و شفاف شرح داده میشود.

4-صفحه ی گالری تصاویر

در این صفحه تصاویر مربوط به محصولاتان و خدمات شرکت و یا گواهی نامه ها شرکت و تصاویری از داخل مجموعه و … غیر می تواند قرار داد.

5-صفحه ی درباره ما یکی از مهمترین صفحات در وب سایت شرکتی

این صفحه دارای قسمت های مختلف از جمله توضیح درباره سازمان، تاریخ شروع فعالیت و … می باشد.همچنین این صفحه می تواند دارای قسمت تیم ما باشد که اعضای آن سازمان را بر اساس مرتبه در سازمان طبقه بندی کرد.این قسمت دارای لینک شبکه های اجتماعی و توضیح مختصر به همراه تصویر اعضا می تواند باشد.


۱۰ نکته مهم برای نوشتن صفحه درباره ما


6-صفحه ی تماس با ما

این صفحه دارای آدرس شعب مختلف شرکت، اطلاعت تماس، اطلاعات شبکه های اجتماعی و فرم تماس باما قرار دارد که کاربران میتوانند از طریق این فرم نظرات و پیشنهادات خود را برای مدیر مجموعه ارسال کنند. همچنین یک نقشه گوگل برای نمایش شعبه های مختلف سازمانی توان قرار داد.

7-امکان معرفی شرکت های همکار

در این قست می تواند شرکت های همکار یا شرکای تجاری خود را معرفی کنید و یا برای آن ها لگو و لینک وب سایت آن ها را قرار دهید.

8-صفحه ی محصولات امکان نمایش محصولات یا خدمات شرکت

شما میتوانید نسبت به فعالیتی که در شرکت انجام میدهید و طبقه بندی که در شرکت دارید، محصولات خود را تعریف و معرفی کنید، برای آن ها توضیح کامل قرار دهید و عکس های مختلفی از محصول‌تان را قرار دهید، البته برای نمایش عکس محصول نکات مهمی است که باید رعایت گردد می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید تا در این باره بیشتر بدانید:


نکات مهم برای قرار دادن تصویر محصول در سایت


9-پنل کارمندان و نمایش فیش حقوقی از امکانات تکمیلی سایت شرکتی

در این قسمت مدیر سایت یا فردی که دسترسی به قسمت مدیریت سایت دارد میتواند فیش حقوقی کارمندان را به صورت اکسل یا دستی قراردهد. سپس کارمندان می توانند با ورود به قسمت کاربران سایت و با وارد کردن شماره پرسنلی و رمز عبور فیش حقوقی را مشاهده یا پرینت بگیرند.

10-صفحه ی بلاگ امکان انتشار مقالات و اخبار شرکت

در این قسمت شما میتوانید با قرار دادن مقالات و اخبار شرکتتان در سایت که مدیر یا ادمین سایت می تواند مطالب خود را در دسته بندی های که تعریف کرده است قرار دهد و آن ها را منتشر کند.

همانظور که در بالا مشاهده کردید طراحی‌سایت شرکتی میتواند بخش های مختلفی داشته باشد. دارای قسمت های بیشتری نسبت به موارد ذکر شده است.همچنین قابل گسترش می باشد.در ادامه به بررسی یک سری نکاتی مهم می پردازیم که رعایت آن ها سئو سایت شما را بهتر کرده و باعث می شود موتور های جستجو راحت تر سایت شما را شناسایی کرده و کاربران نیز از سایت شما نیز راضی باشند.

با سایت حرفه ای، حرفه ای دیده شوید

با حضور در شبکه های اجتماعی مختلف با هدف معرفی و بازاریابی محصولات شرکت و بهبود ارتباط با مشتریان شما است و نمی توان روی آن به عنوان نماینده اصلی شرکت در محیط مجازی به حساب آورد. با داشتن یک سایت شرکتی مناسب و ایده ال میتوانید کلیه فعالیت های بازاریابی خود را در محیطی جامع و حرفه ای گسترش دهید.

طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو

امروزه اکثر سایت که در موبایل ها، تبلت ها و سایر دستگاه ها به درستی نمایش داده شود. به عبارتی دیگر مهم نیست ابعاد نمایشگر چقدر باشد، سایت شما که به صورت ریسپانسو طراحی میشود و نسبت به تمام ابعاد، از ساعت های هوشمند گرفته تا بزرگترین صفحه نمایش ها به درستی واکنش نشان داده و خود را منطبق میکند و نمایش کامل و درستی خواهد داشت.

نمای ظاهری سایت

در طراحی‌سایت شرکتی جلوه های نما و ظاهری زیبا و مطابق با فضای کسب و کارتان، علاوه بر ترغیب مشتری به تعامل بیشتر با سایت، وجهه ای مرتب و چشم نواز از کسب کار شما را به تصویر میکشد که میتواند در ذهن کاربران ماندگار شود. رنگ بندی مناسب در طراحی‌سایت شرکتی یکی از اصلی ترین فاکتورهاست. باید هارمونی دقیقی بین لوگو، رنگ شرکتی و رنگ سایت شما بر قرار باشد تا سایت شرکت شما را در ذهن مخاطب ثبت میکند. نکته مهم دیگری که شاید حتی شرکت های باسابقه در طراحی‌سایت شرکتی به آن توجه ای ندارند، استفاده از فونت مناسب برای طراحی‌سایت شرکتی است.

امکان پرینت صفحات به صورت خروجی PDF یکی دیگر از امکانات وبسایت شرکتی است

یکی از امکانات سایت شرکتی باید به گونه ای باشد که امکان تهیه خروجی پی دی اف داشته باشد و از آنجایی که ذخیره صفحات وب به صورت جداگانه معمولا کاری زمان بر و درد سر سازی می باشد شما این امکان را به وب سایت خود بدهید تا بتوانبد از صفحات مختلف سایت به صورت یک فایل تمیز که با قابل پرینت است و این امکان را دارد تا به راحتی بتوان از صفحات وب سایت خود خروجی PDF بگیرید و محصولات و خدمات سایت خود را در قالب فرمت پی دی اف مشاهده کنید.

امکان ثبت امتیاز از طریق سایت

امکان ثبت امتیاز یا ستاره دهی برای سایت خود قرار دهید و برای مخاطبین این امکانی را ایجاد کنید که بتوانند به صفحه یا مطلبی که خوانده اند امتیازبا نظر دهند. این امتیازات به طور میانگین محاسبه شده و توسط گوگل برسی میشود. صفحاتی که دارای امتیازبیشتری باشند در صفحه های بالاتر نتایج گوگل نشان داده میشوند.

درباره مدیران شرکت

معرفی تیم مدیریت یا صفحه درباره مدیران، یکی از مهم ترین بخش ها در امکانات سایت شرکتی می باشد. این صفحه میتواند دارای اطلاعات مشخصی از مدیران مانند رزومه کاری آنها، پست سازمانی، نظریات و… باشد.

نمایش سه بعدی

امکان نمایش تصویر سه بعدی از فضای شرکت یکی از جذاب ترین و سرگرم ترین قسمت ها در سایت شما می تواند باشد، برای مثال مشتریان شما میتوانند طبقات یک فروشگاه، محیط خط تولید،، محیط یک کارخانه، و محیط شرکت و… را از طریق مرورگرشان به صورت سه بعدی (3D) ببیند که باعث میشود زمان زیادی را در سایت شرکتی شما سپری کنند.

طراحی‌سایت شرکتی به صورت چند زبانه و یا دو زبان مختلف

یکی از موثر ترین و بهترین راه و در عین حال ارزانترین راه های حضور درخشان شما در بازار های جهانی، طراحی‌سایت شرکتی چند زبانه می باشد. از این طریق می توانید در کشورهای مورد نظر خود نیز کسب و کار و تجارت خود را رونق داده و آن را جهانی کنید.

پذیرش نمایندگی

ایجاد فرم مشخصی برای درخواست نمایندگی، میتواند یکی از بخش های پربازدید و جذاب در سایت شرکت شما باشد. بدین صورت که افرادی که تقاضای اخذ نمایندگی شرکت شما را دارند، فرم مربوطه را تکمیل کرده و برای شما ارسال میکنند. شما نیز پس از بررسی آن، نتیجه را به روش های مختلف مانند ایمیل، پیامک و… به اطلاع متقاضی برسانی.

فرم سازی یه دست ویک پارچه

شما با امکان فرم سازی یکپارچه، شما میتوانید فرم های مختلفی را که مد نظر خود هست را درست کنید.و این امکان در سایت خود قرار دهید که باعث میشود ارتباط مناسب و خوبی با کاربران داشته و همچنین در صورت دریافت پیغام جدید، اطلاعات مربوطه از طریق ایمیل، پیامک و… برای شما ارسال میشود.

معرفی مشتری برتر یکی از امکانات سایت شرکتی

یکی از عوامل مهم برای کسب اعتبار یک شرکت است داشتن مشتریان خوب و ثابت است، سایت یک شرکت باید یک فرم مخصوص برای معرفی مشتریان ویژه و خوب خود داشته باشد.

امکان خرید آنلاین و اتصال به درگاه های بانکی

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی‌سایت شرکتی، کاربر پسند بودن و نمایش کامل خدمات است. کاربران باید بتوانند پس از ورود به سایت شما از حوزه فعالیت شما مطلع شوند و بدانند که ساختار وب سایت شما به چه شکل است.امکان خرید آنلاین و اتصال به درگاه های بانکی یکی از ویژگی های مهم در طراحی‌سایت شرکتی است. این کار نه تنها امور خرید و حسابداری را تسریع می کند، بلکه هزینه های مربوط به نیروی انسانی را نیز می کاهد. مشتریان می توانند تنها با چند کلیک خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.

در اخر به چند مورد از امکانات فنی در طراحی‌سایت شرکتی میپردازیم

  • طراحی منو ( امکان ایجاد منو و زیر منو)
  • امکان مدیریت کاربران
  • امکان اسلایدر تصاویر در صفحه اصلی
  • امکان خبر خوان ( RSS ) / اخبار ثابت / اخبار روان / اخبار خطی در سایت
  • امکان مدیریت اخبار سایت
  • استفاده از ویرایشگر حرفه ای برای تولید محتوا و اخبار در سایت
  • امکان پشتیبانی ویرایشگر از زبان برنامه نویسی html 5
  • امکان سیستم کامنت گذاری و نظر دهی برای مطالب سایت
  • امکان ایجاد ایمیل شرکتی به تعداد نامحدود با فضای نامحدود
  • امکان تگ گذاری و برچسب گذاری مطالب
  • امکان جا به جایی جبعه ها در سایت
  • امکان ایجاد فیلد های خاص بر مطالب
  • امکان مدیریت کلی سایت
  • امکان پشتیاب گیری از سایت
  • امکان بازیابی اطلاعات از مدیریت مطالب

نکته مهم دیگری این که شاید به نظر برسد که طراحی‌سایت شرکتی اکثران برای شرکت ها و سازمان های بزرگ مناسب تر باشد. ولی واقعیت خلاف این امر است و حتی شرکت هایی وجود دارند که شاید در دنیای واقعی حتی اسمی از آن ها نشنیده باشید و مشهور نه باشند. اما در دنیای اینترنت به لطف داشتن یک سایت خوب، یک کسب و کار حرفه ای راه انداخته و بسیار موفق نیز هستند. همانطور که در بالا گفته شد طراحی‌سایت شرکتی به عنوان شناسنامه و هویت شرکت شما در فضای اینترنت بوده و میزان پیشرفت در این زمینه گسترده و نامحدود می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

پایدار سامانه

سلام سایت شرکتی دقیقا همین امکاناتی که فرمودید را شامل میشه. باید از بین نمونه سایت های شرکتی یک سایتی که به سلیقه شما نزدیک هست رو انتخاب کنید و هر تغییری که در نظر دارید رو براتون اعمال کنیم. از نظر طراحی گرافیک و ظاهر سایت و ui و ux سایت شرکتی طبق بروزترین طراحی ها کار میکنیم و از لحاظ برنامه نویسی هم با asp.net و c# و بانک اطلاعاتی sqlserver هست. لطفا با ما تماس بگیرید تا جهت طراحی سایتتون اقدامات لازم صورت بگیرد. پایدار باشید…

۱۳۹۹/۵/۱۰

بازرگانی داده ورزان

درود . با شرکت تماس گرفتم پاسخ ندادید یک پیش فاکتر میخواستم برای طراحی سایت شرکتی. قیمت و هزینه های پشتیبانی و هاست و سرور. پیش فاکتور شامل تعرفه های طراحی سایت شرکتی هاست مورد نیاز سایت شرکتی و همینطور سرور اختصاصی تعرفه پشتیبانی ۱ ساله سایت شرکتی سئوی سایت شرکتی

۱۳۹۹/۴/۲۰

شاملو

سلام یه سایت شرکتی کار بازرگانی خیلی ساده میخوایم واسه معرفی خدماتمون. قیمتهایی که میگیرم خیلی متفاوته خیلی!!!!!! مثلا یه شرکتی اسمش وبسیما بود قیمتش خیلی بالا بود یه شرکتی هم خیلی پایین. شما قیمت سایتای شرکتی تون چقدره و علت اینهمه اختلاف قیمت یک سایت شرکتی ساده چیه؟ خواهشا یک جواب قانع کننده بدید. ایمیلم هم وارد کردم. سپاس

۱۳۹۹/۳/۲۴

Titanco

ما یک شرکت بازرگانی هستیم و یک سایت شرکتی ساده میخوایم که خدماتمون رو معرفی کنیم و یک فرم تماس ساده. هزینش چقدر میشه؟؟؟

۱۳۹۹/۳/۲۰

صیاد

مقاله خوبی بود مرسی

۱۳۹۸/۱۰/۱۷

taban24

سلام میخواستم وب سایت aryafarco.com رو تحلیل کنید و از نظر سئو ایرادات یا نقطه ضعفاش رو درارید

۱۳۹۸/۹/۱۱

پایدار سامانه

سلام بله سایت وردپرس هم طراحی میکنیم. باید دقیقا نیازهاتون رو بفرمایید تا بررسی بشه و سپس براورد هزینه و زمان در صورت تمایل یا با شماره های واحد فروش در تماس با ما ارتباط بگیرید یا فرم درخواست پروپوزال رو تکمیل بفرمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرن

۱۳۹۸/۸/۱۲

پایدار سامانه

سلام. بله محدودیتی نداره هر تعداد محصول میتونید تو سایت نمایش بدید ولی معمولا اگر تعداد محصولاتتون کم باشه بهتره وب سایت شما، شرکتی طراحی بشه

۱۳۹۸/۸/۱۲

پرند رمضانی

سلام تو سایت شرکتی محصول هم میتونیم داشته باشیم؟ یعنی صفحه نمایش محصول داریم؟ قیمت و سبد خرید رو نمیخوایم

۱۳۹۸/۸/۱۱

الهی

شما سایت وردپرس هم طراحی میکنید؟ منظورم اختصاصی هست نه نصب قالب.

۱۳۹۸/۸/۱۱

دیدگاه شما

ثبت