خانهوبلاگبرنامه نویسیمنظور از Cloud یا ابر چیست؟
منظور از Cloud یا ابر چیست؟

منظور از Cloud یا ابر چیست؟

ابر یا Cloud که در فارسی بصورت کلاد خوانده می شود از یک کلمه کلیدی که توسط افرادی که با یک فناوری واقعی آشنا هستند تکامل یافته است

ابر یا Cloud که در فارسی بصورت کلاد خوانده می شود از یک کلمه کلیدی که توسط افرادی که با یک فناوری واقعی آشنا هستند تکامل یافته است، که هر روز بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد. مزایا و معایب استفاده از ابر در سطح سازمانی هنوز مورد بحث داغ متخصصان فناوری اطلاعات است. با این حال، ما معنی ابر یا کلاد (Cloud) را برای کاربر کامپیوتر در روزمره در نظر خواهیم گرفت.

ابر چیست؟

ابر در اصل راه دیگری برای مراجعه به اینترنت است. هر خدماتی که بصورت ابری ارائه می گردد اساسا بدین معناست که اکثر عملیات خود را بصورت آنلاین انجام می دهید. درک این موضوع با یک مثال آسان تر است.

به طور سنتی، هنگامی که می خواهید با استفاده از کامپیوتر خود نامه بنویسید، برنامه Word را که نصب کرده اید باز می کنید. این برنامه با استفاده از منابع کامپیوتر شما اجرا می شود و به شما امکان می دهد نامه ای بنویسید و سپس آن را در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کنید. این سالها خوب کار کرده است و هنوز هم کار می کند. با این حال، نوشتن نامه های شما با توجه به میزان حافظه شما در رایانه محدود می شود، زیرا برای ذخیره این حروف به فضا احتیاج دارید،استفاده از حافظه معمولی کامپیوترممکن است به تعداد زیادی کاراکتر نیاز داشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که فضای ذخیره سازی کامپیوتر شما محدود است. اگرچه که فضای ذخیره سازی متن بسیار کم است اما این فقط یک مثال است. علاوه بر این، اگر می خواهید کاراکترها را با استفاده از دستگاه دیگری ویرایش کنید، باید این فایل را به دستگاه دیگر منتقل کرده و مطمئن شوید که دستگاه دارای نرم افزار پردازش متن سازگار است.

ابر تمامی این مشکلات را برطرف میکند. همه نیاز های نرم افزاری و سخت افزاری شما می توانند در مکان دیگری باشند و شما فقط از طریق یک پوسته ظاهری آن را مدیریت کنید. با هر قدرت و سرعت عجیبی که فکرش را می کنید ممکن است این پردازش ها انجام شود. مثلا شما روی یک سرور 5 ترابایتی کار کنید در صورتی که کامپیوتر یا لپتاپ شما فقط 100 گیگ فضا دارد. پردازش محاسباتی مربوط به CPU و حافظه RAM و حتی پردازش های گرافیکی سنگین GPU نیز بصورت ابری قابل استفاده هستند.

محاسبات ابری یا رایانش ابری

قطعاً این را شنیده اید: رایانش ابری این قدرت را دارد که تجارت شما را متحول کند. مشکل اینجاست که این عبارت فاقد اعتبار است.

Cloud Computing چیست؟

رایانش ابری یا Cloud Computing چیست؟

تمام حقیقت این است که رایانش ابری در صورت انجام صحیح کسب و کار شما پتانسیل ایجاد تغییر در کسب و کار شما را دارد. حرکت به سمت ابر باید با استراتژی شرکت شما مطابقت داشته باشد، این امر باید توسط زیرساخت شما مورد بررسی قرار گیرد و شما باید افراد مناسبی را برای اجرای آن داشته باشید. استراتژی های ابری مبتنی بر به روز رسانی مداوم، قابلیت های جدید و مشارکت تجاری می تواند شما را از بخش فناوری اطلاعات که شرکت سعی در اجتناب از آن دارد به بخش IT که به دنبال راه حل است منتقل کند.

مطمئن شوید که رایانش ابری با استراتژی شما مطابقت دارد

خدمات رایانش ابری برای همه مناسب نیست. اگر شرکت شما بدون ریسک و بسیار محتاط است، حضور در ابر برای شما مناسب نیست. با این حال، اگر هدف اضافه کردن مشاغل، متحرک تر شدن، افزایش همکاری، کاهش هزینه ها، تبدیل شدن به یک شرکت پیشرفته تر است، سپس سوار شوید. اگرچه هنوز یک فناوری نسبتاً جدید است، اما رایانش ابری جهت حرکت بسیاری از شرکت ها است. برای برخی، این ممکن است که در حال حاضر حرکت درستی نباشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سینا سمائی

سینا هستم علاقه‌مند به حوزه وب و دنیای عظیم دانستنی‌های دیجیتال مارکتینگ همراه من با مقاله‌هایی که با تحقیق بهشون می‌رسم و با سادگی مینویسم باشید.

دیدگاه شما

ثبت