خانهوبلاگشروع کسب و کارچت بات چیست؟ آیا در مورد چت بات ها چیزی شنیده اید؟
چت بات چیست؟ آیا در مورد چت بات ها چیزی شنیده اید؟

چت بات چیست؟ آیا در مورد چت بات ها چیزی شنیده اید؟

چت بات ها یا Chatbots در دنیای امروز به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله، ما همه چیز را که باید در مورد چت بات ها بدانید توضیح می دهیم.

چت بات ها یا Chatbots در دنیای امروز به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله، ما همه چیز را که باید در مورد چت بات ها بدانید توضیح می دهیم. ما به چت بات ها، مزایای استفاده از این ربات ها، نحوه عملکرد چت بات های هوش مصنوعی، چت روبات های آنلاین و نمونه های چت بات برای دستگاه اندرویدی شما می پردازیم.

چت بات ها چیست؟

چت بات یا Chatbot یک برنامه هوش مصنوعی است که می تواند مکالمه زبان طبیعی با یک کاربر را از طریق برنامه های پیام رسانی، وب سایت ها، برنامه های تلفن های هوشمند یا تلفن انجام دهد. این اولین گفتگوی رباتیک در دهه شصت توسط جوزف آیزنبوم، استاد موسسه فناوری ماساچوست ایجاد شد. امروزه فناوری چت بات رشد زیادی کرده است. او به صورت شخصی و همدلانه با مردم ارتباط برقرار می کند.

چت روبات ها از کار با هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) برای تغییر تجربه خدمات به مشتریان پشتیبانی می کند. همانطور که این ربات ها از زمینه و اهمیت کلمات مطلع هستند. آنها همچنین سوالاتی را برای جلب قصد و کمک به حل مشکلات مصرف کنندگان خواهند پرسید. یکی از جذاب ترین ویژگی های ربات چت این است که برخلاف برنامه ها، آنها بارگیری نمی کنند، نیازی به به روز رسانی ندارند و حافظه تلفن را مصرف نمی کنند. مزیت دیگر این است که ما می توانیم چندین ربات در یک مکالمه داشته باشیم.

هوش مصنوعی یا AI

به این ترتیب، بسته به آنچه در آن زمان به آن نیاز داشتیم، مجبور نیستیم از یک برنامه به برنامه دیگر برویم. بنابراین، استفاده از چت بات ها چه فایده ای دارد؟ ما برخورد لذت بخش تری با کاربران خواهیم داشت و همچنین ارتباطات روان تر و راحت تری برای خدمات به مشتریان خواهیم داشت. راه حل چت بات باید بتواند وظایف خود را به طور مناسب انجام دهد تا بتواند موفق باشد. کمک های انسانی در اینجا بسیار مهم است: صرف نظر از رویکرد یا بستری که استفاده می شود، مداخله انسانی برای سفارشی سازی، تمرین و بهبود سیستم چت بات مورد نیاز است.

مزایای چت بات ها

در دسترس بودن 24 ساعته در 7 روز هفته

طبق نظرسنجی ها، بیش از نیمی از مصرف کنندگان می خواهند یک تجارت 24 ساعته و هفت روز هفته باز باشد. اگرچه هنوز چند دقیقه انتظار برای کارمند در دسترس بعدی برطرف نشده است، اما چت بات ها محتمل ترین گزینه برای حل آن هستند. حفظ مکانیزم پاسخگویی 24 ساعته باعث می شود که فروشنده و خریدار در تماس مداوم باشند.

پاسخ های فوری

یک کارگر یا کارمند می تواند روی یک مشتری تمرکز کرده و در یک زمان به یک سوال پاسخ دهد. از طرف دیگر، چت بات به هزاران سوال به طور همزمان پاسخ می دهد. به لطف ابر (Cloud)، اینترنت و فرآیندهای پیشرفته نرم افزاری، پاسخ ها می توانند بدون انتظار فوری باشند.

پاسخ های ثابت

هنگامی که مشتری با نماینده خدمات مشتری صحبت می کند، نمی توان پیش بینی کرد که نمایندگان دیگر چه واکنشی نشان خواهند داد. اگر نماینده خدمات مشتری کمکی نمی کند، مشتری وسوسه می شود دوباره تماس بگیرد تا ببیند آیا نماینده بعدی مفیدتر است یا خیر.

سایر مزایای چت بات عبارتند از:

  • پاسخهای ثبت شده
  • تعاملات فوری
  • صرفه جویی در هزینه.
  • افزایش فروش افزایش تعامل با مشتری.
  • تماس با مشتریان جدید

تفاوت بین چت بات های مبتنی بر پایگاه داده و چت بات های هوش مصنوعی چیست؟

برای درک تفاوت بین چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و چت بات های مبتنی بر پایگاه داده (Database)، باید بدانید تفاوت بین هوش مصنوعی و اتوماسیون چیست را بدانید در ربات های معمولی چت، که بر اساس پایگاه داده ها (دیتابیس ها) ساخته شده اند، فقط باید از اسکریپت پیروی کرده و سوالاتی را مطرح کنید که باعث افزایش فروش شرکت می شود. همچنین امکان تغییر زبان یا برقراری ارتباط آزاد با مشتری وجود ندارد. از سوی دیگر، چت بات های مجهز به هوش مصنوعی می توانند کمابیش به تنهایی کار کنند. آنها فقط از پردازش زبان طبیعی که با نام NLP شناخته می شود، استفاده می کنند.

در بسیاری موارد، مانند برخورد با پرس و جوهای پیچیده یا پردازش حجم زیادی از داده ها، می توانند از ربات های مبتنی بر پایگاه داده موثرتر باشند. چت بات های مجهز به هوش مصنوعی (AI) برای کارهای ساده ای مانند دستور دادن به مشتریان برای امضای چیزی یا تمرکز آنها بر روی موضوعی خاص بسیار مفید و ضروری نیستند. به طور کلی و به ویژه برای ربات های چت مجهز به هوش مصنوعی، استفاده به سرعت در حال افزایش است زیرا بسیاری از شرکت ها پتانسیل خود را دیده اند. چت بات ها حتی در تجارت الکترونیک نیز رواج پیدا کرده اند.

دیتابیس (Database) یا پایگاه داده

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت