خانهوبلاگمحتوای سایتشبکه تحویل محتوا یا CDN چیست؟

محتوای سایت

۱۴۰۰/۷/۳۰
512
شبکه تحویل محتوا یا CDN چیست؟

شبکه تحویل محتوا یا CDN چیست؟

CDN یک شبکه است که به عنوان شبکه توزیع محتوا و یا شبکه تحویل محتوا نیز شناخته می شود، شبکه ای که از گروهی از سرورهای توزیع شده جغرافیایی است

CDN یک شبکه است که به عنوان شبکه توزیع محتوا و یا شبکه تحویل محتوا نیز شناخته می شود، شبکه ای که از گروهی از سرورهای توزیع شده جغرافیایی است که برای ارائه سریع محتوای اینترنتی با یکدیگر در تعامل هستند و همکاری می کنند . هدف اصلی شبکه تحویل محتوا یا CDN، بهبود عملکرد وب با قرار دادن کپی محتوای آن به کاربران است. بنابراین زمان مورد نیاز برای ارسال هر نوع محتوا به دستگاه های متصل به اینترنت کاهش می یابد و کاربر با سرور های نزدیک به موقعیت جغرافیایی خود تعامل پیدا میکند.

سرور چیست؟

CDN چیست؟

تعدای سرور در مکان های فیزیکی متفاوت که در مسافت هایی دور از هم هستند تهیه شده است و یک کپی از فایل ها منابع اصلی وب سایت از سرور میزبان که نسخه اصلی وب سایت در آن ها قرار دارد، هر سرور که از نظر مسافتی و جغرافیایی به کاربران نزدیکتر است وظیفه ارائه خدمات به کاربر را دارد. به همین دلیل است که این سرورها “سرورهای ترمینال” نامیده می شوند. کپی دائمی یا موقت مجموعه ای جزئی از محتوای وب را ذخیره می کند. مانند فایلهای نشانه گذاری ابرمتن (HTML)، تصاویر، کلیپ های صوتی و تصویری، برنامه ها و موارد دیگر.

مزایای استفاده از CDN چیست؟

CDN ها یا شبکه های تحویل محتوا مزایای متعددی دارند، استفاده از CDN در بهبود رتبه بندی سایت و سئو تاثیر زیادی به همراه خواهد داشت، که مهمترین آنها عبارتند از:

بهبود زمان بارگذاری صفحه وب

با توزیع محتوای وب سایت در نقاط نزدیک به کاربران و کاهش دسترسی به آن محتوا، زمان دریافت و دانلود محتوا برای کاربر به حداقل می رسد. سرعت بارگذاری سایت شما از فاکتور های مهم سئو محسوب می شود که بصورت رسمی توسط گوگل بارها اعلام شده است. همچنین گوگل ابزاری معروف برای تست سرعت وب سایت به نام PageSpeed Insights دارد که این ابزار اهمیت  این موضوع را نشان می دهد. مقاله دیگری در سایت منتشر شده است تحت عنوان ابزار های تست سرعت سایت که می توانید مطالعه و از آن استفاده نمائید.

کاهش هزینه های پهنای باند

میزبان وب سایت مبلغ بالایی را برای میزان ارسال داده از سرور اصلی دریافت می کند، بنابراین ذخیره کپی محتوا در سرورهای شبکه CDN میزان آن داده ها را کاهش داده و هزینه ها را کاهش می دهد.

امنیت پیشرفته وب سایت

شبکه تحویل محتوا یا CDN، با کاهش تاثیر حملات انکار خدمات (DoS)، بهبود گواهینامه های امنیتی (SSL) و موارد دیگر به افزایش امنیت وب سایت کمک می کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

خرسند

بسیار عالی بود با تشکر از تیم پایدار سامانه

۱۴۰۰/۹/۱۳

بی نام

من از CDN خاطره خوبی ندارم استفاده کنید پشیمون میشید

۱۴۰۰/۸/۴

دیدگاه شما

ثبت