خانهوبلاگبرنامه نویسیباگ چیست؟ اصطلاح Bug از کجا آمد؟

برنامه نویسی

۱۴۰۰/۱۰/۱۵
5452
باگ چیست؟ اصطلاح Bug از کجا آمد؟

باگ چیست؟ اصطلاح Bug از کجا آمد؟

بد نیست بدانید که این کلمه در سال 1945 ظاهر شده است. این زمانی اتفاق افتاد که دانشمندان دانشگاه هاروارد در حال آزمایش کامپیوتر جدیدی به نام ماشین حساب رله مارک ایکن (Mark E. Aiken Relay Calculator) بودند. دستگاه از کار افتاد، دلیل این امر یک پروانه کوچک بود که بین رله‌های دستگاه گیر کرده بود. این حشره از کامپیوتر خارج شد و به یک کاغذ چسبانده شد

منظور از باگ چیست؟

گاهی اوقات، در اینترنت یا حتی صحبت های روزانه، کلمه “باگ” یا “Bug” را می شنوید. کلمه باگ نشان دهنده چیست؟ پاسخ این سوالات را می توانید در این مقاله بیابید.

Bug چیست؟

کلمه Bug از زبان انگلیسی آمده است. در زبان انگلیسی، Bug (با تلفظ “باگ”) یک اشکال یا ایراد است. این کلمه عمدتاً در بین برنامه نویسان، تسترها و گیمرها استفاده می شود. اما به چه معنا است؟

یک نقص ناهماهنگی بین فناوری، هدف برنامه و رفتار واقعی سیستم است. به دلیل این اختلاف، نرم افزار نمی تواند عملکرد پیش بینی شده توسط توسعه دهنده را انجام دهد. به زبان ساده، باگ به اشکالی گفته می شود که به دلیل فقدان کد منبع و سورس کد برنامه ایجاد می شود.

منشأ کلمه باگ

شاید اکنون باید در مورد ریشه شناسی کلمه باگ صحبت کنیم. دیباگ کردن یا اشکال زدایی که بصورت Debug یا Debugging نوشته می شود، حرفه ای است که اغلب در محیط برنامه نویسان استفاده می شود. انواع مختلفی از منشأ این کلمه وجود دارد.

باگ به چه معناست ؟ | باگ در زبان عامیانه

باگ چیست؟

اگر به افسانه اعتقاد دارید، بد نیست بدانید که این کلمه در سال 1945 ظاهر شده است. این زمانی اتفاق افتاد که دانشمندان دانشگاه هاروارد در حال آزمایش کامپیوتر جدیدی به نام ماشین حساب رله مارک ایکن (Mark E. Aiken Relay Calculator) بودند. دستگاه از کار افتاد، دلیل این امر یک پروانه کوچک بود که بین رله‌های دستگاه گیر کرده بود. این حشره از کامپیوتر خارج شد و به یک کاغذ چسبانده شد. بر روی آن برگه کنار آن پروانه نوشته ی “first actual case of bug being found” وجود داشت که به “نخستین مورد واقعی باگ پیدا شد” ترجمه می شود. بعد از این داستان خنده دار، کلمه «باگ» نیز در معنای «حشره» به کار می رود.

همچنین نسخه‌ای دیگر از این افسانه‌ای وجود دارد که مدت‌ها قبل از آزمایش دستگاه محاسباتی ظاهر شده است. برخی معتقدند که اصطلاح “باگ” ریشه در مخترع معروف توماس ادیسون دارد. طبق افسانه ها، ادیسون در گرامافون به دنبال یک حشره بود، اما آن را پیدا نکرد و خرابی دستگاه بخاطر باگ نبود. نقص در خود دستگاه بود.

به روایتی دیگر می گویند که کلمه “باگ” در طول جنگ جهانی دوم ظاهر شده است. سپس تحت این اصطلاح به معنای مشکل در فناوری نیز وارد شده است.

کلمه باگ به سرعت در حال گسترش است و در هر حرفه ای استفاده می شود. در دهه 80-90 حرفه‌ای فقط از برنامه نویسان استفاده می شد. با ظهور اینترنت، این کلمه به طور فعال شروع به اغراق شد. اکنون باگ در فرهنگ لغت همه کسانی را که حتی کوچکترین ارتباطی با فناوری رایانه دارند (بازیکنان، کاربران عادی اینترنت و غیره) مورد استفاده قرار میگیرد. با این حال می توان آن را بخشی از زبان عامیانه اینترنت در نظر گرفت.

باگ و دیباگ | تازیخچه ی باگ چیست؟

باگ در بازی چیست

همان‌قدر که توسعه‌دهندگان می‌خواهند هر یک از بازی‌هایشان زیبا باشد، اشکالات معمولاً در بازی‌های ویدیویی دیده می‌شوند.

در فرهنگ لغت گیمر، باگ ها و اشکالات می توانند مفید، سرگرم کننده، ترسناک و باشند. اگرچه این نقص ها کاملاً یک معامله جدید در بازی ها نیستند، اما هنوز به احتمال زیاد ناخواسته هستند و می توانند برای بازیکنان آزاردهنده باشند. از آنجایی که هیچ‌کس کامل نیست، تشخیص بازی‌ها بدون اشکال یا باگ دشوار است. از یک طرف باید امیدوار باشید که خطای بازی شما در حین گیم پلی بی ضرر باشد و به بازیکنان اجازه دهد تا بازی را تکمیل کنند و مشکل آن طوری نباشد که از ادامه ی بازی آن ها را باز گرداند. باگ ها ممکن است متفاوت باشد اما در شرایطی هم ممکن است باگ‌ها به طوری بزرگ باشد که بازیکنان کلا به سمت آن بازی نیایند.

باگ در اینستا چیست

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی این زمان محسوب می‌شود. ممکن است بارها با این جریان روبرو شده باشید که در حال کار با اینستاگرام باشید و بنابه‌هر دلیلی مشکلی برای شما ایجاد شود و یا اصطلاحا به "باگ" بخورید این مسئله‎‌است که ممکن است برای شما همیشه ایجاد شود و این مسئله عمومی است و ممکن است اینستاگرام در هر آپدیت خود به برخی از باگ‌ها برخورد داشته باشد.

باگ در گوشی چیست

سیستم عامل های گوشی یکی از نرم افزار هایی است که بسیار استفاده می شود اگر چه شاید ممکن است شما به عنوان یک شخص از شرکت های برندی مانند سامسونگ و یا اپل این توقع را نداشته باشید که باگ ایجاد شود اما این را در نظر بگیرید ممکن است که هر سیستم عاملی که توسط انسان ساخته و پرداخته می شود با مرور زمان با مشکلاتی روبرو شود.

باگ در تلگرام و باگ در ایسنتاگرام به چه صورت است

بزرگترین باگ چیست؟

باگ یا bug که به معنی حشره است به خطاهای داخل سیستمی گفته می شود که ممکن است سیستم عامل و یا سیستم شمارا دچار مشکل کند و در پیش بردن کار شما اختلال ایجاد کند این ممکن است از یک کد نویسی شروع شود و تا در حد ارورها در زمان بازی با گوشی و یا سیستم خاصی باشد.

معنی باگ در عامیانه

باگ به صورت عامیانه نیز بسیار رایج است افراد برای مسائل شخصی خود نیز از این واژه استفاده میکنند ممکن است در حد ایجاد باگ در کارهای اداری و یا شخصی باشد و یا به صورت تخصصی در حوزه‌ی برنامه نویسی و یا نرم افزاری باشد.

باگ در تلگرام چیست

هر نرم افزاری واتساپ، تلگرام، اینستا، فیس بوک ممکن است در بازده زمانی خاصی دچار مشکل شود و یا با خطا روبرو شود این مسئله بسیار حادی نیست و قابل حل است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
سینا سمائی

سینا هستم علاقه‌مند به حوزه وب و دنیای عظیم دانستنی‌های دیجیتال مارکتینگ همراه من با مقاله‌هایی که با تحقیق بهشون می‌رسم و با سادگی مینویسم باشید.

نظرات کاربران

یعنی ایراد داره ...

۱۴۰۲/۱۲/۴

ناشناس

باگ داره یعنی چی؟؟؟

۱۴۰۰/۱۰/۲۴

دیدگاه شما

ثبت