خانهوبلاگراز موفقیتاتوماسیون یا اتومیشن (Automation) چیست؟
اتوماسیون یا اتومیشن (Automation) چیست؟

اتوماسیون یا اتومیشن (Automation) چیست؟

اتومیشن به فارسی اتوماسیون به معنای اجرای روال ها یا فرایندهای مبتنی بر فناوری با هدف به حداقل رساندن دخالت انسان است.

اتومیشن به فارسی اتوماسیون به معنای اجرای روال ها یا فرایندهای مبتنی بر فناوری با هدف به حداقل رساندن دخالت انسان است. اتومیشن یا اتوماسیون یا همانطور که به آن کنترل خودکار می گویند، همچنین ممکن است به معنای اجرای عملیات مختلف از طریق سیستمی باشد که به طور خودکار کار می کند. اصطلاح اتومیشن برای اولین بار در سال 1946 در صنعت خودرو ظاهر شد. این به منظور افزایش استفاده از دستگاه ها و کنترل های خودکار در خطوط تولید مکانیکی است.

اتوماسیون چیست؟

اتوماسیون شامل تمام فرایند هایی است که در یک صنعت انجام می شود. از نصب، ادغام و نگهداری، طراحی و مدیریت و حتی کارهای بازاریابی و فروش، از طیف وسیعی از فناوری ها استفاده می کند. از جمله رباتیک، سیستم های متخصص، سیستم های ارتباطات و تله متری، و همچنین فناوری های کنترل فرایند، سنسورها، برنامه های بی سیم و موارد دیگر.

اتومیشن همچنین شامل فرآیندهای پیچیده و ساده ای است. سیستم های کنترلی ممکن است با تجهیزات و ماشین آلات در کارخانه ها کار کنند، کشتی ها، هواپیماها و سایر وسایل نقلیه را هدایت و تثبیت کنند یا یک سیستم کنترل صنعتی بزرگ را بر اساس هزاران اندازه گیری، ورودی و سیگنال های کنترلی کار کنند یا حتی عملکرد الگوریتم های متغیر و پیچیده را کنترل کنند. در نتیجه، می توان گفت که شامل همه افرادی است که در ایجاد و کاربرد فناوری برای نظارت و کنترل تولید و تحویل محصولات و خدمات دخیل هستند.

انواع اصلی اتوماسیون چیست؟

اتوماسیون اداری

به معنای خودکارسازی کارهای دستی سنتی است که توسط کارکنان اداری انجام می شود و زمان زیادی را از آنها می گیرد و شامل کارهایی مانند ترتیب دادن جلسات، پردازش فاکتورها و سایر موارد می شود.

اتوماسیون صنعتی

به معنای استفاده از مکانیسم های اتوماسیون در مراحل مختلف فرآیند تولید است و ابزارهای آن شامل کامپیوتر ها، روبات ها و سیستم های متخصص است که انجام وظایفی را که معمولاً توسط انسان انجام می شود، امکان پذیر می کند، به شرطی که دخالت انسان در موارد نادر مانند موارد محدود باشد. برنامه ریزی مجدد ماشین ها برای مناسب بودن محصول جدید یا حل مشکلات.

اتوماسیون هوشمند

ترکیبی از فرایندهای اتوماسیون رباتیک، هوش مصنوعی و فن آوری های یادگیری ماشینی است که با هم به اتوماسیون فرایندها در کسب و کار و تسریع تحول دیجیتال کمک می کند.

سوپر اتوماسیون

به این معناست که اتوماسیون هوشمند را به مرحله بعدی ببرید. با بکارگیری تمام فناوری های پیشرفته و ایجاد هماهنگی کامل آنها، با هدف افزایش اتوماسیون فرایندهای موجود و همچنین اتومیشن فرآیندهای جدید که قبلاً امکان پذیر نبود.

چرا اتوماسیون مهم است؟

استفاده از تکنیک ها، مکانیزم ها و فرایندهای اتومیشن، کارایی، قابلیت اطمینان و سرعت عملکرد بسیاری از وظایفی را که بشر به انجام دستی آنها عادت دارد، بهبود می بخشد. این مکانیسم ها امروزه در بسیاری از جنبه های زندگی روزمره ما ظاهر می شوند، از لوازم خانگی مانند یخچال، بخاری و سایر وسایل نقلیه، گرفته تا اتومبیل های خودران. اما این به آن محدود نمی شود، زیرا ما آن را در تعداد زیادی از بخشها می بینیم. مانند تولید، حمل و نقل، خدمات، دفاع و اخیراً در فناوری اطلاعات.

اتوماسیون همچنین با کاهش تعداد کارکنان مورد نیاز برای انجام یک کار، به کاهش هزینه های عملیاتی کمک می کند. همچنین ایمنی کارگران را به دلیل احتمال اتکا به روبات ها یا ماشین های خودکار در مکان های خطر، تضمین می کند. علاوه بر افزایش بهره وری خطوط تولید و کارخانه ها، امکان کار طولانی مدت بدون توقف.

اتومیشن در طراحی سایت

در مورد شرکت های طراحی سایت و توسعه نرم افزار نیز می توانید اتومیشن بسیار مفید واقع شود، بعنوان مثال عملیات روتین و ثابتی که در طراحی سایت انجام می شود مانند ایجاد دیتابیس، پابلیش وب سایت از روی سورس کد، انتقال به هاست، تست نسخه نهایی و تمامی مراحل می توانید بصورت یک اتوماسیون عمل کند و کارمندی بدون دانش فنی امکان راه اندازی و ویرایش کامل یک وب سایت را داشته باشد. همچنین در بحث توسعه نیز می توان روال معروف به CI/CD را در نظر گرفت که از توسعه و تولید کد های وب سایت تا تست و انتشار نهایی بصورت اتومیشین انجام پذیرد.

تمامی این موارد می توانند موجب هاش هزینه بسیاری شوند و از آن مهم تر در رسیدن به کیفیت مطلوب تر محصول یا وب سایت کمک فراوانی می کند. همین کاهش هزینه در طراحی وب سایت ها و افزایش کیفی می تواند هم خدمات بهتری به مشتری ارائه کرد و هم با هزینه هایی کمتری بتوان محصولاتی تولید کرد. همیشه اشتباه ماشین و درصد خطای کامپیوتر کمتر از انسان است و می توان با پیاده سازی مناسب این درصد را به صفر نزدیک کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

دیدگاه شما

ثبت