خانهوبلاگبرنامه نویسیAngular چیست؟ ویژگی ها و معرفی فریم ورک انگولار
Angular چیست؟ ویژگی ها و معرفی فریم ورک انگولار

Angular چیست؟ ویژگی ها و معرفی فریم ورک انگولار

Angular یک کتابخانه منبع باز است که توسط Google ایجاد و توسعه داده شده است، هسته Angular با جاوا اسکریپت ساخته شده است. اولین انتشار آن در سال 2010 بود

Angular یک کتابخانه منبع باز است که توسط Google ایجاد و توسعه داده شده است، هسته Angular با جاوا اسکریپت ساخته شده است. اولین انتشار آن در سال 2010 بود و یکی از محبوب ترین چارچوب های جاوا اسکریپت است. به دلیل پشتیبانی مداوم و به روزرسانی های ارائه شده توسط گوگل برای این چارچوب، عملکرد قوی و محبوبیت بالا در بین توسعه دهندگان به شمار می رود. Angular یک فریم ورک جاوا اسکریپت منبع باز است. گوگل آن را حفظ می کند و هدف اصلی آن توسعه اپلیکیشن های تک صفحه ای است. به عنوان یک فریم ورک، Angular دارای مزایای واضحی است در حالی که ساختار استانداردی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا با آن کار کنند. این به کاربران امکان می دهد تا برنامه های بزرگ را به شیوه ای قابل نگهداری ایجاد کنند.

فریم ورک چیست؟

فریم ورک به چارچوب و زیربنای توسعه نرم افزار می گویند که از قبل مجهز به برخی از ابزار ها، تکنیک ها و کتابخانه ها شده است که سایر برنامه نویس ها آن را ساخته، تست و به کار گرفته اند و آماده استفاده هستند و می توانند به راحتی در توسعه پروژه های دیگران به کار گرفته شوند.

بعنوان مثال شما اگر بخواهید با یک بانک اطلاعاتی ارتباط برقرار کنید و تبادل داده داشته باشید یا باید همه چیز را خودتان گردن بگیرید و بنویسید و یا از فریم ورک های آماده ارتباط با دیتالیس استفاده کنید و از یک چاچوب آماده کمک بگیرید.

مطالعه مقاله Framework چیست دید مناسبی به شما در این خصوص خواهد داد همچنین می توانید در مورد وب فریم ورک ها که کارکردی تخصصی برای طراحی سایت و نرم افزار های تحت وب هستند اطلاعاتی کسب نمائید.

انگولار چیست؟

Angular یک بستر و چارچوب (فریم ورک) برای ایجاد برنامه های کاربردی SPA یا تک صفحه در سمت سرویس گیرنده یا مرورگر با استفاده است که از HTML و TypeScript تولید و توسعه داده می شود. برنامه تک صفحه ای یا SPA به مدل جدیدی از توسعه نرم افزار های تحت وب و یا وب سایت ها می گویند که بدون بازگذاری مجدد صفحه و با UX مناسب می توانید مانند یک اپلیکیشن لوکال با سرعت مطلوبی کار کنید و لذت ببرید.

چرا فریم ورک Angular

جاوا اسکریپت رایج ترین زبان برنامه نویسی سمت سرویس گیرنده است. این در اسناد HTML نوشته شده است تا تعامل با صفحات وب را به روش‌های منحصربه‌فرد فعال کند. به عنوان یک زبان نسبتاً آسان برای یادگیری با پشتیبانی فراگیر، برای توسعه برنامه های کاربردی مدرن مناسب است.

اما آیا جاوا اسکریپت برای توسعه برنامه های تک صفحه ای که نیاز به ماژولار بودن، آزمایش پذیری و بهره وری توسعه دهندگان دارند ایده آل است؟ شاید نه.

این روزها، ما چارچوب ها و کتابخانه های مختلفی داریم که برای ارائه راه حل های جایگزین طراحی شده اند. با توجه به توسعه وب فرانت‌اند، Angular به بسیاری از مشکلاتی که توسعه‌دهندگان هنگام استفاده از جاوا اسکریپت به تنهایی با آن مواجه هستند، می‌پردازد.

مزایای استفاده از Angular

جامعه بزرگ توسعه دهندگان

Angular از توسعه دهندگان وب زیادی در سراسر جهان بهره می برد، که جامعه بزرگی را برای شما فراهم می کنند که می توانید در حل مشکلاتی که با آنها روبرو هستید از آنها سود ببرید و به راحتی می توانید ابزارها و برنامه های افزودنی مختلف را دریافت و مورد استفاده قرار دهید.

معماری MVC

Angular از معماری MVC پیروی می کند که باعث می شود کد پروژه ساختار یافته تر و قابلیت نگهداری بهتری داشته باشد.

Cross-Platform

انگولار چون از قابلیت های مدرن مرورگرها برای ارائه تجربیات کاربر استفاده می کند که شبیه برنامه های معمولی است، امکان توسعه و تولید در تمامی پلتفرم ها را دارا می باشد.

ساختن برنامه های Native

با Angular ، می توانید برنامه های تلفن همراه بومی را با فریم ورک هایی نظیر Cordova، Ionic یا Native Script ایجاد کنید.

مزایا و معایب فریمورک Angular

مزایا و معایب فریمورک Angular

معایب و چالش های انگولار

  • استفاده از انگولار برای مبتدی ها بسیار سخت و گیچ کننده است و منحنی یادگیری بسیار عمیقی دارد
  • کتابخانه های بسیار زیادی دارد که در دل همدیگر استفاده می شوند و می توان گفت با کمی بی دقتی جهنمی از وابستگی ها را دچار خواهید شد که جبران ناپذیر است
  • دیباگ پروژه های انگولار با مشکل مواجه است و عملکرد محدودی دارد
  • ارتقای ورژن بسیار سخت و عذاب آور است و ممکن است حتی در مواقعی نشدنی باشد
  • کاهش محبوبیت با پدیدار شدن فریم ورک هایی نظیر React و Vue.js و روند رشد خوبی که در گذشته داشته است دیگر دیده نمی شود
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

سارا

اسمش فقط عجیبه انگولار

۱۴۰۰/۹/۲۵

یوسف نژاد

انگولار خیلی خوب بود اما تا وقتی ری اکت رو داریم دیگه خدافظ شما

۱۴۰۰/۹/۲۴

دیدگاه شما

ثبت