خانهوبلاگآموزش سئوانکر تکست چیست؟
انکر تکست چیست؟

انکر تکست چیست؟

با توجه به بهترین روش های سئو می توان گفت لینک ها اهمیت بسیار زیادی دارند.یکی از روش های لینک سازی،انکر تکست میباشد.بطورکلی انکرتکست، متن قابل کلیکی است که دو صفحه را بهم پیوند می‌دهد.

انکر تکست میتواند عامل رتبه بندی صفحه شما باشد، علاوه بر اینکه برای موتور های جستجو بسیار مفید است، به کاربران نیز برای رسیدن به اطلاعات موردنیاز کمک می کند.

البته باید توجه داشت که از لینک سازی اشتباه و نامرتبط اجتناب کنیم زیرا باعث می‌شود کاربر تجربه بدی از سایت شما داشته باشد و سابقه سایت دچار اختلال شود، در همین زمان هست که موتور های جستجو از سایت شما به عنوان محتوای بی ارزش یادمیکند.در ادامه با ما همراه باشید.

انکر تکست و یا anchor text چیست؟

همانطور که گفته شد، انکر تکست متنی قابل کلیک است و زمانیکه با استفاده از کلمه کلیدی خاصی کاربر را ، راهنمایی برای ورود به صفحه ای می کنیم اصطلاحا عملیات انکرتسکت انجام دادیم. عموما برای انکرتکست از رنگ آبی استفاده می شود اما با توجه به طراحی و فرانت سایت می توان از رنگ های دیگر استفاده کرد. انکر تکست امکان پرش از صفحه سایت به صفحه دیگر را فراهم می کند.

انکر تکست چیست؟

در معنای لغوی انکر تکست شامل anchor به معنی معرفی کردن، لنگر کشتی و text به معنی متن است. انکر تکست به کلمات قابل توجهی اشاره دارد که مخاطب را متقاعد به کلیک و ورود به صفحه جدید میکنه.

به این مثال توجه کنید.

قطعا شما با کلیک بر روی انکر تکست "خطای 404" با صفحه‌ای خطا مواجعه خواهید شد. باید در نظر داشته باشید که انکر تکست باید به صفحه ای که به آن مربوط می‌شود لینک داده شود به عنوان مثال شما نمیتوانید انکر تکست سئو وب سایت را به صفحه طراحی وب سایت لینک دهید این امر نه تنها سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود بلکه ممکن است توسط الگوریتم‌های گوگل مورد جریمه قرار بگیرید.

شروع و تاریخ انکر تکست

انکر تکست موضوعی بوده است که از زمان شروع وب سایت و استارت دنیای سئو وجود داشته است و امری بسیار مهم در بهینه سازی و رتبه بندی وب سایت می باشد.

شروع و تاریخ انکر تکست

شناخت بهتری برای انتخاب بهتر

سئو کاران مبتدی اینطور تصور میکنند که باید متن انکر تکست با لینک صفحه‌ی آن یکی باشد اما این موضوع نیازی نیست شما برای لینک سازی و انتخاب انکر تسکت مناسب می‌توانید از کلمات کلیدی‌های چشم گیری استفاده کنید تا برای کاربران این امر را فراهم کند که اگر بر روی انکر تکست کلیک کند به موضوعات مهمی برخورد خواهد کرد.

به عنوان مثال می‌توانید اینطور بیان نمایید برای ارتباط بیشتر با کلمات کلیدی و درک عمیق واژه انکر تکست پیشنهاد می‌کنیم مقاله lsi چیست را مطالعه فرمایید.

اهمیت انکر تکست

در نگاه اول این موضوع بسیار ساده به نظر می‌رسد اما یک امری که همیشه وجود دارد این است که تمام دنیا بر روی لینک یک بودن در حال مبارزه می‌باشند و بزرگواری اینطور بیان نمود که اگر لینک سازی داخلی به نحو احسنت انجام شود می‌تواند به جای تمام لینک سازی‌های خارجی عمل نماید و این انکر تکست پایه اساس لینک سازی وب سایت می‌باشد.

بخش مهمی از دیده شدن شما در وب سایت به موضوع سئو وب سایت اهمیت دارد و انکر تکست از مهم ترین بخش این حلقه می باشد که نه تنها راهنمایی برای الگوریتم های گوگل محسوب می شود بلکه به رضایت کاربری نیز تاثیر گذار می باشد.

انواع مختلف انکر تکست

انکر تکست های مختلف کاربرد های متفاوتی هم دارند، بسته به اینکه لینک خود را کجا قرار دادیم می توانیم تشخیص دهیم کدام نوع برای ما مناسب تر هست.

انطباق دقیق و کامل

در این نوع انکر تکست تطابق کامل با کلمه کلیدی را دارد، بطور مثال در یک سایت آموزش ریاضی کلمه کلیدی "آموزش پایه دوازدهم" می تواند کاربر را به صفحه آموزی پایه دوازدهم راهنمایی کند.

نمونه ای از انکر تکست و تگ لینک

تصویر/بدون متن

همانطور که میدانیم جستجوگر ها در زمان لود نشدن تصایر لینک دار، تگ آلت تصویر را به عنوان انکر تکست نشان می دهند.باید توجه داشته باشیم که تصویر ما دارای تگ آلت باشد.

انکر تکست برند شده

این نوع انکر تکست مناسب سایت هایی با هدف معرفی برند است.برای مثال از نام شرکت یا موسسه استفاده میشود.

انکرتکست عریان یا Naked Link Anchors

انکر تکست URL هم گفته میشود و از URL سایت به عنوان متن لینک استفاده میشود.

نمونه از انکر تکست و لینک به صفحه ی دیگری

انکر تکست عمومی

اگر توجه کرده باشید در سایت های مختلف با متن "اینجا کلیک کنید" یا "بیشتر بخوانید" برخورد کردید، این متن ها به انکر تکست عمومی معروف هستند

من بارها این موضوع را مشاهده کرده ام که برای انگر تکست از واژه هایی مانند به صفحه فلان بروید.

بر روی لینک بزنید و... اشاره شده کرده اید این کلمات در جای مناسب می تواند تاثیر گذار باشد اما در جاهای دیگر و استفاده بیش از حد می تواند زننده باشد اما بهترین گزینه می تواند راهنمایی صفر تا صد یک کاربر برای کلیک بر روی یک انکر تکست باشد کاربران خود را راهنمایی کنید.

رضایت کاربر همیشه اولین و آخرین قدمی می‌باشد که در یک وب سایت شکل میگیرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

نظرات کاربران

علیرضا

خیلی عالی بود ممنون از مطالب خوب شما، خدا قوت، چند مثال کاربردی و واقعی هم از انکر تکست اگه اضافه کنید ممنون میشم، انکر های مناسب به چه صورت باید باشند تا هم به کسب جایگاه کمک کند و هم رضایت کاربر در نظر گرفته شود و تجربه مناسبی رقم بخورد

۱۴۰۱/۱۰/۲۶

دیدگاه شما

ثبت