خانهوبلاگآموزش سئومعرفی الگوریتم گوگل فرش نیس

آموزش سئو

۱۴۰۱/۸/۲۴
351
معرفی الگوریتم گوگل فرش نیس

معرفی الگوریتم گوگل فرش نیس

محتوای همیشه سبز الگوریتمی برای بهبود بیشتر محتوای وب سایتی که بارگذرای می کند این الگوریتم کمک به تازگی تمامیه محتواها و پاسخگوی سریع برای شما ایجاد شده است.

الگوریتم‌های گوگل مواردی هستند که روش کار و دستور کار گوگل را مطرح میکند و درواقع گوگل طبق آن با وبسایت‌ها رفتار می‌کند. به زبانی دیگر، می‌توان الگوریتم‌های گوگل را قانون اساسی گوگل برای جگونگی رفتار خود با وب‌سایت‌های خود در دستور کار قرار می‌دهد. در ادامه به الگوریتم‌های مختلف گوگل می‌پردازیم.

الگوریتم‌های گوگل کدامند؟

گوگل الگوریتم‌های زیاد و مختلفی دارد اما مهم‌ترین آن‌ها به شکل زیر است که برای بهینه کردن وب‌سایت برای گوگل باید شیوه کار گوگل را عمیقا درک کرد.

  • الگوریتم کافئین (Caffeine - 2010)
  • الگوریتم پاندا (Panda - 2011)
  • الگوریتم پنگوئن (Penguin - 2012)
  • الگوریتم ونیز (Venice - 2012)
  • الگوریتم دزد دریایی (Pirate - 2012)
  • الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird - 2013)
  • الگوریتم کبوتر (Pigeon - 2013)
  • الگوریتم HTTPS/SSL (2014)
  • الگوریتم Mobilegeddon (2015)
  • الگوریتم RankBrain (2015)
  • الگوریتم Possum (2016)
  • الگوریتم Intrusive Interstitials Update (2017)
  • الگوریتم به‌روزرسانی سرعت صفحه موبایل (Mobile Page Speed Update - 2018)
  • الگوریتم Medic (2018)
  • الگوریتم BERT (2019)

معرفی الگوریتم Google Freshness

الگوریتم Google Freshness یک سیگنال رتبه بندی است که در صورت لزوم به دنبال نشان دادن تازه‌ترین محتوا در بالاترین نتایج جستجو است. یا همان محتوای همیشه سبز. این الگوریتم به این دلیل ایجاد شده است تا وب‌سایت‌ها را برای قرار دادن محتوای تازه و جدید ترغیب کند و همچنان به آپدیت کردن محتوای قدیم بپردازند.

سبز به معنای تازگی محتوا

محتوای وب سایت‌ها اولین و مهمترین چیزی است که باید در وب‌سایت به آن اهمیت داد.

در نوامبر سال 2011 گوگل الگوریتم google freshness را به طور عمومی معرفی کرد.

وظیفه الگوریتم Google Freshness

به عنوان مثال، مقاله‌ای در جنگ جهانی اول که در سایت 1914 در ایران شگل گرفت نیازی به تازگی محتوا ندارد - محتوای منتشر شده‌ای که در در آن موضوع مشخصی در تایم مشخصی شکل گرفته شده به همان اندازه محتوای منتشر شده یک هفته پیش دقیق خواهد بود. مانند وقایع تاریخی و یا رویداد‌هایی که در قبل انجام شده است.  همچنین اگرمایل هستید تا سئوی واقعی را دریابید، درباره الگوریتم‌های مهم گوگل به‌صورت تخصصی مطالعه کنید.

الگوریتم همیشه سبز

و یک سوال مهم!

  • امروز چندم است؟
  • رییس جمهور فعلی کشوره آمریکا؟
  • آب و هوای امروز تهران؟

موضوعات مقالاتی مانند بالا که به صورت خبری می‌باشد و ممکن است تغییر کند با مرور زمان نیاز به تازگی محتوا دارد و نیاز است "این نمونه از یک محتوای سبز میتواند باشد"

دلیل معرفی الگوریتم Google Freshness این است که بسیاری از اطلاعات موجود در اینترنت پس از مدت زمان مشخصی ارزش خود را از دست می دهند و با مقالات و یا محتواهای دیگری جایگزین خواهد شد.

به آن فروپاشی محتوا میگویند که به شکل زیر است در زمان و تاریخ مشخصی بازده مشاهده نتایج ورودی وب سایت شما به صورت چشم گیری به اوج خودش خواهد رسید و بعد از مدتی مشاهده‌ی یک فروپاشی کلی خواهید شد.

روش کار الگوریتم  Query Demands Freshness یا به اختصار QDF

محتوای همیشه سبز

وقایع جاری: مانند زلزله، کودتا، مرگ یک قرد سیاسی معروف.

رویدادهای مستمر: به عنوان مثال نتایج مسابقات ورزشی، قیمت ارز دیجیتال و دلار و سکه.

به روز رسانی های پر تکرار و روال: به عنوان مثال فناوری گوشی‌های هوشمند، گرم شدن کره‌زمین، به روز رسانی الگوریتم‌های گوگل و غیره  اخبار مبتنی بر تکنولوژی

حالا بیایید به این سوال پاسخ بدهیم که چه صفحاتی از وب‌سایت خود را باید "همیشه سبز" نگه داریم؟

شاید برای شمام پیش آمده باشد که مدت‌ها یک صفحه از وب سایتتان در نتایج یک تا 3 بوده باشند تجربه به ما ثابت کرده است که با این صفحات نباید کاری داشته باشیم هر نوع تغییر می‌تواند موجب بررسی مجدد وب‌سایت شما و تغییر جایگاه خوب به بعد و گاهی وقتها بعد به خوب باشد پس اگر شما در نتایج خوبی قرار دارید دست نگه دارید و به نتیجه ی خود قانع باشید و ریسک را نپذیرید.

محتوای همیشه سبز در صفحات وب سایت

بارها مشاهده شده است که وب‌سایت‌هایی که به بهبود کیفیت در مقالات خود به صورت مستمر در تلاش می باشند نسبت به افرادی که هر هفته با محتوای جدید گوگل را غافلگیر می کنند از نتایج پایین‌تری برخوردار می باشند.

پس همیشه نیازی نیست هر روز به بهبود کیفیت در صفحات وبلاگ و صفحات‌سایت بپردازید این نیز پایانی خواهد داشت، نتایج بهتر وقتی مستمر خواهد شد که شما با تولید محتوای جدید دیتاهای جدیدی را نیز اضافه نمایید.

حال با این سوال روبرو می شویم که برای بهینه سازی الگوریتم همیشه سبز چه باید بکنیم؟

2 کار بسیار مهم و عمده

1-الگوریتم تازه وارد وب سایت خود کنید:

اگر شما یک شرکت بزرگ در زمینه سئو می باشید و اگر یک سئو کار، پیشنهاد می کنیم در روزهای مشخصی با توجه به چارت زمانی برای وبلاگ و حتی صفحات سایت محتوای جدید بازگذاری کنید این محتوای جدید مستمر در بازده زمانی مشخصی به بهینه سازی وب سایت شما کمک خواهد کرد.

به روز رسانی مقالات پیشین

بعد از بازده زمانی طولانی که پست های شما به تعداد قابل قبولی رسید می توانید برای بازگشت سرمایه و بهتر شدن جایگاه خود در گوگل به مقالات پیشین خود بازگردید و آن هارا بهبود دهید. همچنین از دیگر الگوریتم‌های مربوط به محتوای مقالات می‌توان به الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل اشاره کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

لوازم جانبی رنسومی

ممنونم از بابت مطالب خوب و مفیدتون

۱۴۰۲/۵/۳

دیدگاه شما

ثبت