خانهوبلاگآموزش سئوشناخت و درک چگونگی الگوریتم برت
شناخت و درک چگونگی الگوریتم برت

شناخت و درک چگونگی الگوریتم برت

کلمه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers می‌باشد این الگوریتم می تواند به طور دقیق ساختار معنایی کلمات را در یک پرس و جو درک کند

الگوریتم‌های گوگل

الگوریتم‌های گوگل برنامه‌نویسی‌هایی قدرتمند هستند که طرز کار و دستور‌العمل ربات‌های گوگل را مشخص می‌کند. شناختن این الگوریتم‌ها باعث می‌شود تا با قوانین و خطوط قرمز گوگل آشنا شویم و بتوانیم طبق آن سرعت پیشرفتمان را افزایش دهیم. معروف‌ترین و موثرترین الگوریتم‌های گوگل به شرح زیر هستند:

  • الگوریتم کافئین (Caffeine - 2010)
  • الگوریتم پاندا (Panda - 2011)
  • الگوریتم پنگوئن (Penguin - 2012)
  • الگوریتم ونیز (Venice - 2012)
  • الگوریتم دزد دریایی (Pirate - 2012)
  • الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird - 2013)
  • الگوریتم کبوتر (Pigeon - 2013)
  • الگوریتم HTTPS/SSL (2014)
  • الگوریتم Mobilegeddon (2015)
  • الگوریتم RankBrain (2015)
  • الگوریتم Possum (2016)
  • الگوریتم Intrusive Interstitials Update (2017)
  • الگوریتم به‌روزرسانی سرعت صفحه موبایل (Mobile Page Speed Update - 2018)
  • الگوریتم Medic (2018)
  • الگوریتم BERT (2019)

الگوریتم Bert

کلمه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers می‌باشد این الگوریتم می‌تواند به طور دقیق ساختار معنایی کلمات را در یک پرس و جو درک کند. این الگوریتم همچنین قادر به درک زبان گفتاری کاربران است. در این مقاله قصد داریم شما را با الگوریتم برت گوگل آشنا کنیم. که محصول بزرگترین فناوری‌های هوش مصنوعی گوگل است. اگر دوست دارید در مورد این الگوریتم برای بهبود عملکرد سایت خود بیشتر بدانید، ادامه مطلب را بخوانید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله الگوریتم‌های گوگل را نیز مطالعه کنید تا از سایر الگوریتم‌ها و نحوه عملکرد آنها مطلع شوید.

معرفی بیشتر الگوریتم Bert

معرفی الگوریتم برت (Bert) | کاربرد و دستور العمل

بیل سواسکی (مالک امتیاز الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل) می‌باشد. Bert روشی برای پردازش زبان محاوره‌ای و عامیانه انسانی است که می‌تواند برای متون طولانی استفاده شود. این تکنیک می‌تواند کارهایی مانند شناخت اجزای عبارات را انجام دهد. شناخت نقش گرامری و پرسیدن و پاسخ به سوالات در فرآیند تحلیل زبان Bert به گوگل کمک می‌کند تا زبان عامیانه را در وب بشناسد و بفهمد.

همچنین شرکت گوگل الگوریتم Bert را به این صورت معرفی نموده است. این تغییرات برای بهبود درک زبان به خصوص برای جستجوهای محاوره‌ای ایجاد شده است. این به این دلیل است که الگوریتم Bert می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا تفاوت‌های معنایی جزئی و معنای کلمات را بهتر درک کنند و پاسخ‌های بسیار دقیقی را برای جستجوهای کاربران ارائه دهند. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل (Google Hummingbird Algorithm) را نیز مطالعه کنید.

الگوریتم پیشرفته با هوش مصنوعی (الگوریتم Bert)

معرفی الگوریتم برت | الگوریتم پیشرفته هوش مصنوعی

این الگوریتم که نامی مناسب و بسیار پسندیده دارد. در 21 اکتبر 2019 برای پرس و جوهای انگلیسی، به ویژه در قطعه‌های برجسته پیاده‌سازی شد. شاید تعجب کنید که برت یعنی چه؟ BERT مخفف دو طرفه رمزگذار بازنمایی از ترانسفورماتور است و به معنی یک تکنیک مبتنی بر شبکه عصبی برای پردازش زبان محاوره‌ای است که می‌تواند برای کمک به گوگل برای درک بهتر معنای کلمات در جستجوهای اینترنتی استفاده شود.

پیاده‌سازی این الگوریتم گوگل را قادر می‌سازد تا معنای عبارات محاوره‌ای جستجو شده توسط کاربران، سوال آنها را درک کند و مرتبط‌ترین نتایج را نمایش دهد. در واقع الگوریتم برت گوگل با یادگیری و درک عمیق زبان انسان، می‌تواند منابع را در زبان گفتاری انسان پردازش و درک کند.

الگوریتم برت توسط چه سیستمی قادر به شناسایی و پردازش زبان می‌باشد؟

الگوریتم گوگل با توجه به هوش مصنوعی NLP مخفف Natural Language Processing در زیرشاخه کامپیوتر قادر به پاسخگویی می‌باشد این هوش مصنوعی از هسته‌های اصلی الگوریتم Bert می‌باشد. این الگوریتم تمام محتوای مرتبط را بر اساس عبارت جستجوی کاربر بررسی و پردازش می‌کند، سپس محتوای هرزنامه و غیرمفید را جدا می‌کند و مرتبط‌ترین نتایج را در بین مطالب مفید باقی‌مانده به کاربر نمایش می‌دهد.

درک ساختار پیچیده الگوریتم Bert

نکته‌دیگری که در الگوریتم Bert بسیار موردتوجه قرار گرفته است نحوه‌ی درک کلمات می‌باشد. فرض کنید در نوار جستجوی گوگل عبارت "خرید لباس مجلسی" را تایپ کرده‌اید. گوگل به تک‌تک کلمات این جمله به عنوان واحدهای جداگانه نگاه نمی‌کند، بلکه معنای هر یک از این کلمات را از طریق ارتباط آنها با یکدیگر درک می‌کند. در این مثال اگر یک حرف اضافی مانند یک به این ترکیب اضافه کنیم و آن را به “خرید لباس مجلسی تولد” تغییر دهیم، معنی جمله نیز با توجه به نتایجی که گوگل به شما نشان می‌دهد تغییر می‌کند. این شگفت انگیر است!

قبل از راه اندازی الگوریتم برت، گوگل متوجه تفاوت پسوندها در عبارات نمی‌شد و می‌توان گفت تقریباً همین نتایج را نشان می‌داد. اما پس از آپدیت برت، گوگل به طور کامل قادر به درک تفاوت معنایی ناشی از وجود حروف اضافی است و با جستجوی هر عبارت، نتایج مربوط به همان عبارت را نمایش می‌دهد.

بهینه‌سازی وب‌سایت برای الگوریتم Bert

بهینه‌سازی وب‌سایت برای الگوریتم Bert

از آنجایی که سئو فرآیند بهینه‌سازی یک سایت و محتوای آن برای موتورهای جستجو است، بنابراین هر تغییری که موتورهای جستجو در الگوریتم‌های خود ایجاد کنند، روند سئو را تغییر می‌دهد!

اگر در مورد گوگل صحبت می‌کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که این چیزی نیست که بتوانید «بهینه‌سازی برای Google BERT» را در نظر بگیرید، اما می‌توانید در استراتژی سئوی خود، به خصوص سئو محتوا، تغییراتی ایجاد کنید. شامل:

1- مراقب باشید از کلمات کلیدی زیاد استفاده نکنید.

تکرار کلمات کلیدی در این الگوریتم مهم نیست، زیرا گوگل تک‌تک جمله‌های یک جمله را درک می‌کند. بنابراین، نیازی به استفاده از کلمات کلیدی با چگالی بالا ندارید و حتی اگر از کلمات کلیدی استفاده نکرده باشید، ممکن است در آن رتبه بندی شوید. زیرا گوگل می‌داند محتوای شما در مورد چیست و به چه سوالاتی پاسخ می‌دهید.

2- از کلمات کلیدی Long-Tail و سوالات متداول استفاده کنید.

از کلمات و عبارات Long-Tail و به اصطلاح طولانی و سوالات کاربر استفاده کنید. ممکن است چیز جدیدی به نظر نرسد، اما به‌روزرسانی BERT این پرسش‌ها را مهم‌تر کرده است. گوگل دوست دارد شما به طور مستقیم به سوالات کاربران پاسخ دهید. از آنجایی که اکثر سوالات عامیانه به صورت جملات طولانی و پرس و جو جستجو می‌شوند، استفاده از این روش می‌تواند برای شما مفید باشد.

3- برای کاربر محتوا تولید کنید.

چیزی که باید در استراتژی محتوای خود به دقت پیاده‌سازی کنید این است که به سوالات کاربران پاسخ کامل و واضح بدهید. شما باید بهترین و کامل‌ترین پاسخ را به کاربران بدهید. به طوری که کاربر با مطالعه مطالب وبلاگ یا مقاله یا محصول شما پاسخ سوال خود را دریافت کند. البته بستگی به نوع موضوع هم دارد. به عنوان مثال، وقتی «همه چیز درباره الگوریتم‌های Google» را جستجو می‌کنید، هرچه محتوا طولانی‌تر باشد، بهتر است و گوگل آن را تشخیص می‌دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

لوازم جانبی ویوو

ممنونم از بابت مطالب خوب و مفیدتون

۱۴۰۲/۵/۳

دیدگاه شما

ثبت