خانهوبلاگراه اندازی سایتآموزش نصب تولبار الکسا | اکستنشن الکسا alexa extension

راه اندازی سایت

۱۳۹۸/۹/۱۹
793
آموزش نصب تولبار الکسا | اکستنشن الکسا alexa extension

آموزش نصب تولبار الکسا | اکستنشن الکسا alexa extension

قبل از اینکه به آموزش نصب اکستنشن الکسا بپردازیم ابتدا یک مقدمه کوتاه درباره وب سایت الکسا و کاربرد آن ارائه میدهیم تا بدانیم سایت الکسا چیست؟ همانطور که می دانید وب سایت الکسا که متعلق به شرکت آمازون می باشد یکی از شناخته شده ترین وب سایت هایی است که گزارش های تحلیلی برای سئو ارائه میدهد. درست است که در بین سرویس هایی که برای وب سایتها رنک تعیین می کند، الکسا قدیمی تر و معتبر تر می باشد ولی آمارهایی که این سایت ارائه می دهد با واقعیت اختلاف زیادی داشته و دقیق نمی باشد.

رنک الکسا

از معتبرترین خدماتی که وب سایت الکسا ارائه میدهد، رنکینگ سایتها می باشد. در اصل الکسا رتبه سایت های بسیاری را نسبت به یکدیگر مقایسه کرده و بر اساس معیارها و شاخص های خود آنها را رتبه بندی کرده و برای هر سایت یک رنک تعیین میکند. متاسفانه در خیلی از کشورها مخصوصا ایران، به رنک الکسا بیش از حد اهمیت میدهند و برایشان مهم می باشد در صورتی که رنک الکسا هیچ ارتباطی به سئو سایت ندارد و صرفا به طور محدود بر اساس یک سری پارامترها این رنک و رتبه بندی را محاسبه می کند و یکی از این معیارها برای بهبود رتبه الکسا ی سایت نصب این تولبار می باشد که قطعا عادلانه هم نیست. لازم به ذکر است اینکه هیچ ارتباطی به سئو ندارد صرفا منظور ما رنک الکسا بوده ولی برخی آمارهایی که ارائه میدهد آمارهایی است که برای بهبود سئوی سایت و افزایش ترافیک کاربرد دارد مثل Keyword Gaps و Easy-to-Rank Keywords و Optimization Opportunities و TOP KEYWORDS BY TRAFFIC و SIMILAR SITES BY AUDIENCE OVERLAP و . . .

تولبار الکسا چیست؟

تولبار الکسا چیست و چه کاربردی دارد. برای دسترسی آسان جهت مشاهده رنک سایت و یا تعداد لینک های خارجی که به سایت شما لینک شده است  (بک لینک) و دسترسی به وب آرشیو و یا مشاهده similar sites سایت های مشابه با سایت شما، از اکستنشن یا افزونه یا تولبار الکسا استفاده می کنیم. کافیست در مرورگر خود اکستنشن الکسا را نصب کنید تا همیشه به این اطلاعات به راحتی دسترسی داشته باشید. در ادامه، آموزش نصب اکستنشن الکسا را در مرورگر گوگل کروم میتوانید مطالعه نمایید.

آموزش نصب نوار ابزار الکسا در کروم

برای نصب اکستنشن الکسا بر روی مرورگر خود میتوانید گام های زیر را دنبال کنید.

گام اول: عبارت “alexa extension” را در گوگل جست و جو کنید تا صفحه اصلی سایت الکسا برایتان به نمایش در آید. سپس بر روی لینک صفحه اصلی سایت الکسا کلیک کنید تا وارد سایت شوید و یا مستقیم روی لینک نصب تولبار الکسا کلیک کنید.

نحوه نصب الکسا در مرورگر

گام دوم: پس از بارگذاری سایت، بر روی گزینه آبی رنگ “Install Alexa Browser Extension” کلیک کنید تا به سایت “Chrome Web Store” هدایت شوید.

نصب اکستنشن الکسا

گام سوم: بعد از بارگذاری سایت، بر روی گزینه “Add To Chrome” کلیک کنید. در صورتی که مرورگر شما Google Chrome نمیباشد، برای تمامی اکستنشن ها مثلا نصب تولبار الکسا در فایرفاکس، نصب الکسا روی کروم، دانلود الکسا برای ویندوز،  از همین نامگذاری استفاده شده است و در نصب آن ها هیچ مشکلی برای دیگر مرورگر ها به وجود نخواهد آمد.

مراحل نصب نوار الکسا

گام چهارم:بعد از کلیک بر روی گزینه “Add to Chrome” یک پاپ آپ برای گرفتن تأییدیه شما برای نصب این اکستنشن ظاهر میشود. برای ادامه فرآیند نصب بر روی گزینه “Add Extension” کلیک کنید. پس از آن بعد از مدت زمان کوتاهی روند دانلود اکستنشن شما آغاز خواهد شد و در انتها شما میتوانید آیکون الکسا را در کنار نوار جست و جوی بالای مرورگر خود مشاهده فرمایید.

نصب الکسا بر روی مرورگر

گام پنجم: بر روی آیکون الکسا کلیک کنید تا موافقت خود را با قوانین و شرایط الکسا اعلام فرمایید.

نصب الکسا

گام ششم:در صفحه باز شده بر روی گزینه “Accept and Enable” کلیک کنید.

آموزش نصب الکسا روی گوگل کروم

گام آخر: با مشاهده پیغام زیر یعنی اکستنشن الکسا با موفقیت نصب شد.

نصب اکستنشن الکسا

ویدئو آموزشی نصب اکستنشن الکسا

The Alexa Extension for Chrome طریقه نصب تولبار الکسا آموزش نصب نوار ابزار الکسا

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

شیوا

برای من گزینه add to chrome رو نداره، چکار کنم؟

۱۳۹۹/۹/۱

حوری بیگم مرتضوی

خسته نباشید…عالی بود

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

حوری بیگم مرتضوی

خسته نباشید..عالی بود

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

دیدگاه شما

ثبت