خانهوبلاگبازاریابی اینترنتیطراحی سایت با ورد پرس یا جوملا؟
طراحی سایت با ورد پرس یا جوملا؟

طراحی سایت با ورد پرس یا جوملا؟

برای طراحی سایت CMS های (سیستم مدیریت محتوا) مختلفی وجود دارد که طراحی سایت جوملا و ورد پرس میتواند دوتا از پر رقابت ترین CMS های آماده طراحی سایت محسوب شود که بهتر است قبل از طراحی سایت با هر یک از آن ها به صورت جدا آشنا شوید...

وردپرس یا جوملا

برای طراحی سایت CMS های (سیستم مدیریت محتوا) مختلفی وجود دارد که طراحی سایت جوملا و ورد پرس میتواند دوتا از پر رقابت ترین CMS های آماده طراحی سایت محسوب شود که بهتر است قبل از طراحی سایت با هر یک از آن ها به صورت جدا آشنا شوید و تفاوت ها یا برتری های هر یک بر دیگری را به خوبی درک کنید.

شاید در اولین قدم برای انتخاب بهترین گزینه در طراحی سایت از سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها باشد چرا که هر فرد بدون داشتن هر گونه دانش برنامه نویسی و یا کد نویسی به راحتی می تواند یک سایت را طراحی کند

ولی اینک کدام بهتر است؟ Joomla یا word press

برای درک بهتر شناخت هر یک از CMS ها شاید در اولین قدم شما ترجیح بدهید با یک شرکت و یا یک متخصص طراح سایت صحبت کنید اما هر کدام از این افراد از جنبه ی خود به این نوع طراحی سایت می پردازند پس قبل از هر چیزی بهتر است شما با قابلیت های هر کدام از این سیستم های مدیریت محتوا آشنا شوید و بنا بر بیزینس و همچنین نیاز خود انتخاب بهتری داشته باشید و بعد از جمع بندی اطلاعات خود با یک طراح سایت و یا یک برنامه نویس صحبت کنید.

در اولین قدم به شما پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مدیریت محتوا و یا Content Management System مقاله CMS چیست مطالعه نمایید.

سیستم مدیریت محتوا جوملا

طراحی سایت با جوملا، ویژگی های جوملا نسبت به وردپرس (دلیل قیاس CMS جوملا با CMS وردپرس این است که این دو سیستم مدیریت محتوا از پر رقابت ترین و محبوب ترین CMS های حال حاضر است)، در جوملا هم مانند ورد پرس تمامیه کد های آن به صورت open source است این موضوع به معنیه این است تعداد زیادی از برنامه نویسان کل دنیا در حال کار و آپدیت این سیستم کنترل مدیریت محتوا هستند این این یک مزیت برتر محسوب می شود.

طراحی سایت ورد پرس

این سیستم در ابتدا یک سیستم مدیریت محتوا مخصوص وبلاگ بود که در حال حاضر نقطه قوت وردپرس نیز وبلاگ آن است که نسبت به قابلیت های دیگر آن از بی نقصی بیشتری بهره می برد. این سیستم مدیریت محتوا با مرور زمان با توجه به open source بودن با مرور زمان تغییرات زیادی به خود گرفت و در حال حاضر یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیا محسوب می شود که مناسب افراد مبتدی در طراحی سایت است برای آشنایی بیشتر با ورد پرس میتوانید مقاله ی ورد پرس چیست را مطالعه فرمایید در این مقاله به صورت گسترده تری به وردپرس پرداخته ایم.

طراحی سایت جوملا

یک سیستم مدیریت محتوا رایگان که زبان برنامه نویسی این سیستم مدیریت محتوا php می باشد و از یک فریم ورک مبتنی بر MVC است و پایگاه داده ی آن My SQL می باشد.

به صورت خلاصه باید گفت که طراحی سایت جوملا و طراحی سایت وردپرس از بسیاری از جهات شبیه به هم می باشند که این موضوع عموما سبب می شود که افراد برای انتخاب نوع CMS خود جوملا و یا ورد پرس دچار مشکل شوند.

بسیاری از افراد با سرچ کلمه طراحی سایت در گوگل، با وردپرس بیشتر از جوملا روبرو می‌شوند که این نشان دهنده محبوبیت زیاد وردپرس، یا تبلیغات و یا راحتی در راه اندازی این سیستم مدیریت محتوا می تواند باشد

خب در کل برای طراحی سایت با وردپرس شاید چیزی حدود ۵ دقیقه یا با کلیک یک دکمه این سایت طراحی بشه اما به طور قطع با توجه به نیاز و با توجه به خواسته یک فرد نسبت به هزینه و نسبت به کاری که در پیش گرفته هر یک از این سیستم های مدیریت محتوا برتری هایی نسبت به دیگری می تواند داشته باشد که در ادامه این مقاله به مقایسه این سیستم مدیریت محتوا می پردازیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم طراحی با وردپرس مزایای زیادی دارد که این مزایا ممکن است نقطه ضعف هایی نیز به حساب بیاد

یک از مشکلات CMS جوملا عدم آموزش صحیح و نبود منابع برای یادگیری این سیستم مدیریت محتوا می باشد و موضوع بعدی در مورد جوملا این است که نحوه ی نصب و پیاده سازی آن کمی پیچیده تر می باشد و برای شخصی که دیدگاه طراحی سایت و کدنویسی ندارد بارگذاری یک  سایت با جوملا بسیار سخت تر است. با کمی سرچ در گوگل متوجه می شویم که تعداد طراحی سایت با جوملا بسیار کمتر از طراحی سایت با وردپرس است

تاثیر جوملا بر سئو سایت

در جوملا هم مانند بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا افزونه‌های برای تشخیص کمیت سئو وجود دارد که این افزونه ها شامل مواردی مانند تشخیص تعدا کلمات متا دیسکریپشن (meta description) متا تایتل (meta title) عنوان سئو (SEO title) تعداد جلمات و... از این قبیل موارد وجود دارد که تنها توانایی سنجش جنس سئو از نوع کمیتی را دارد. برای درک بهتر سئو می توانید مقاله سئو چیست را مطالعه فرمایید

امنیت در جوملا

با توجه به اینک برای اضافه کردن امکانات خاص در سایت های طراحی شده توسط جوملا نیاز به نصب افزونه ها وجود دارد و افزونه های موجود و برای نصب بر روی جوملا توسط برنامه نویس هایی خارج از شرکت ارائه می شود و وارد بازار می شود نمی توان به طور حتم گفت که این افزونه ها به طور دقیق امنیت مورد نیاز را دارند و یا نه، پس نیاز است با بررسی دقیق ترین این افزونه ها نصب شود اما برتری جوملا نسبت به برخی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا تایید دو مرحله ای می باشد که این موضوع سبب شده تا افزونه های نصب بر روی این CMS آسیب کمتری به سایت وارد کنند اما این موضوع بسیار مهم است که افزونه های نصب شده در جوملا حتما آپدیت و به روز باشد و موضوع دیگری که برای ایجاد امنیت بیشتر در سایت های جوملا و دیگر سایت های طراحی شده می توانید استفاده کنید نصب SSL بر روی سایت می باشد. تعداد افزونه های جوملا چیزی حدود 8000 افزونه می باشد.

پشتیبانی در سایت های جوملا به چه صورت است؟

پشتیبانی در سایت های طراحی شده بسیار حائز اهمیت است چرا که ایجاد مشکل در یک سایت می تواند یک بیزینس را به تزلزل بیندازد، پشتیبانی سایت های سیستم مدیریت محتوای آماده به این صورت است که تمامی موارد مشکلات مطرح شده در سوشیال ها و شبکه اجتماعی مربوطه به شرکت خودشون مطرح شده و در صورت مشکل شما می توانید راه حل خود را در سوشیال ها پیدا کنید و بسیاری از شرکت های طراحی سایت جوملا و ورد پرس به جهت ایرادات متداولی که سایت های سیستم مدیریت محتوا ایجاد می کنند ارائه نمی شود و برخی دیگر پشتیبانی رو با بک آپ گرفتن متداول از سایت هندل میکنند.

سخن آخر

در طراحی سایت برای استفاده از CMS های آماده وردپرس(word press) بهترین گزینه محسوب می شود به جهت نصب آسان و راحتی، برتری وردپرس نسبت به جوملا این است که وردپرس دانش نسبی برنامه نویسی نیازی ندارد اما جوملا به جهت پیچیدگی بیشتر نیاز به کمی دیدگاه نسبت به دنیای برنامه نویسی و کد نویسی دارد اما اگر اهمیت امنیت برای شما حکم مهمی دارد جوملا از امنیت بیشتری نسبت به ورد پرس برخوردار است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
عاطفه جهانشاهی

شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم. در حال حاضر، از تلاش برای پیدا کردن راه های جدید برای بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان خود لذت می برم. علاقه مند به یادگیری فناوری های جدید هستم و به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه و اثربخش برای رفع مشکلات هستم.

دیدگاه شما

ثبت