خانهوبلاگافزایش فروشروش های ساده برای بهبود رتبه سایت (SEO)
روش های ساده برای بهبود رتبه سایت (SEO)

روش های ساده برای بهبود رتبه سایت (SEO)

ما پنج نکته را برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل که بسیار ساده و در عین حال مفید و موثر هستند به شما ارائه می دهیم الگوریتم گوگل تعریف شده است و دائما در حال واکشی و تغییر اعتبار سایت ها می باشد،

ما نکته هایی را برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل که بسیار ساده و در عین حال مفید و موثر هستند به شما ارائه می دهیم الگوریتم گوگل تعریف شده است و دائما در حال واکشی و تغییر اعتبار سایت ها می باشد، با بکارگیری موارد خیلی ساده می توانید رتبه SEO خود را بهبود ببخشید و در نتایج بالاتری ظاهر شوید. در ابتدا شاید بد نباشد مقاله سئو سایت چیست را مطالعه بفرمائید و بعد با این تکنیک ها آشنا شوید، در آنجا نیز اطلاعات مفیدی ارائه گردیده است.

شناخت گوگل

شناخت گوگل از جمله نکات کلیدی و مهمی می باشد که یک سئوکار باید در رابطه با آن بسیار دقت کند و تا آنجایی که می تواند شناخت کافی را از گوگل را داشته باشد. گوگل یکی از ابزارهایی می باشد که برای جستجو استفاده می شود. هنگامی که گوگل کار خود را به عنوان یک ابزار جستجو آغاز کرد در میان ابزار های آن زمان رتبه 11 را داشت اما حالا یکی از قدرتمندترین ابزار های دنیا می باشد.

هیچ کس در دنیا شناخت کاملی از گوگل ندارد چرا که این موضوع برای همه باید مانند یک راز باقی ماند و از جمله اسرار های گوگل به شمار می رود اما بهتر است با برخی از الگوریتم هایی که در گوگل آشنایی یابید چرا که شناخت برخی از آن ها برای یک سئوکار الزامی می باشد. شناخت بهتر گوگل و در کنار آن شناخت بازار هدف به شما کمک می کند تا طراحی سایت عالی داشته باشید.

1. تولید محتوای مرتبط

همانطور که همیشه و همه جا گفته می شود، محتوا پادشاه است. معیار اصلی قوی بودن محتوا برای سایت بر اساس کیفیت محتوای منتشر شده است. محتوایی با کیفیت که نیاز بازدید کننده را رفع کند و در عین حال مطالب مرتبط با موضوع سایت باشد. سایتهای تخصصی برای موتورهای جستجوی ترجیح داده می شود و امتیاز بالاتری میگیرند چرا که در آن حوزه محتوای بیشتری تولید کرده اند و این موضوع کاملا طبیعی است. به طور کلی تولید محتوا برای سئو یکی از مهم ترین نکات سئو سایت می باشد.

جملاتی را که بازدیدکنندگان، هدف گیری می کنند را تعیین کنید و در مورد آنها محتوای با کیفیت بنویسید. به عنوان مثال، اگر سایت شما در زمینه طراحی سایت تخصص دارد، باید جملاتی را انتخاب کنید که مثلا “استاندارد های روز طراحی سایت” می دانید کاربران به دنبال آن هستند صحبت کنند.

همچنین استفاده از علامت نقل قول Quotes، پرانتز، برچسب های عنوان مانند تگ H1، استفاده از تصاویر در مقالات و قرار دادن فیلم های مرتبط در مقاله نیز مهم است. این نکات ریز از جمله گزینه های کوچک برای سئو سایت می باشد.

2. محتوای خود را دائما به روز کنید

یکی از موارد مورد علاقه موتورهای جستجوگر مانند گوگل که رتبه صفحات سایت را بالا می برند و SEO را تقویت میکند، به روزرسانی مداوم محتوای سایت، نوشتن مقالات جدید، به روز رسانی پیوندهای شکسته (Broken Links) و تصاویری است که کار نمی کنند. اگر همه چیز دقیق و کامل است، حتی به صورت دوره ای اطلاعات موجود در مقالات را به روز می کنند و کیفیت محتوای خود را بالاتر ببرید. برای ارائه مزیت به خوانندگان، و همچنین موتور جستجوی Google که حتما می تواند این تغییرات را در محتوا شناسایی کند.

یکی از نکاتی که برای سئو و طراحی سایت مهم می باشد و  باید رعایت شود این است که روند و مراحل سئو به درستی پیاده سازی شود.

3. استفاده از فراداده

تگ های Meta یکی از ابزارهای مفیدی هستند که به موتورهای جستجو در درک محتوای مقاله شما کمک می کنند ، فراداده ها و متا تگ ها را جدی بگیرید و در مورد آنها مطالعه کنید. متا تگ هایی که بین برچسب های <head> در ابتدای صفحه قرار می گیرد. مانند متا عنوان (Title)،  متای توضیحات (Description) و متای کلمه کلیدی (Keywords) که البته گوگل اعلام کرده است که دیگر کلمات کلیدی را مدنظر قرار نمی دهد.

همچنین می توانید در مورد متا تگ های جدید شبکه های اجتماعی از جمله تگ های متای Open Graph و Twitter Card نیز بررسی و مطالعه ای داشته باشید. اگر از CMS های متداول مانند وردپرس استفاده می کنید ، این کار را برای شما به راحتی با نصب یک افزونه انجام خواهد شد و فراداده های مورد نیاز را برای هر صفحه ایجاد و به کارگیری خواهد شد.

4. به لینک های داخلی توجه کنید

بر ایجاد لینک های داخلی مرتبط در متن محتوا هایتان تمرکز کنید. به جای استفاده از پیوندهایی مانند “اینجا را کلیک کنید” ، در عوض از نام مقصدی که بازدیدکنندگان خود را به آن هدایت می کنید و آنها را ترقیب می کند، استفاده کنید. موتور جستجو هیچ اهمیتی به کلمات مانند کلیک اینجا نمی دهد. در عوض ، نوشتن مقصد پیوند به عنوان “امکانات سایت فروشگاهی” مزایای بیشتری را برای موتورهای جستجو فراهم می کند تا بفهمند که این پیوند برای یک سایت توسعه یافته و همچنین برای افراد دارای معلولیت هم کارایی دارد که از صفحه خوان ها استفاده می کنند. در مورد لینک داخلی و خارجی بیشتر مطالعه کنید.

5. استفاده از متا تگ های alt در تصاویر

همیشه رسانه های بصری مانند تصاویر و ویدئوها را با استفاده از تگ های alt توصیف کنید تا موتورهای جستجو از محتوای تصویر یا فیلم مطلع شوند. تگ آلت برای رساندن مفهوم محتوای آن تصویر بسیار مفید است و در فضاهایی گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرد. گوگل نیز در مورد این امکان بسیار تاکید کرده است که از این امکان حتما استفاده کنید و تصاویرتان را توصیف کنید و به نوشتن یک تک کلمه کفایت نکنید و توضیح مناسبی برای تگ Alt خود انتخاب کنید. استفاده از عکس و تصویر یکی از روش های عالی برای دیجیتال مارکتینگ می باشد تا کسب و کار خود را به افراد معرفی کنند، علاوه بر عکس ها استفاده از ویدئو نیز از جمله دیگر گزینه های شما برای استفاده می باشد.

برای داشتن یک سئو عالی بهتر است سایت شما به درستی طراحی شده باشد چرا که طراحی سایت و کد نویسی کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

6.انتخاب درست کلمات کلیدی

یکی از نکاتی که باید به آن دقت شود خواسته کاربر می باشد. شما به عنوان یک سئوکار باید از کلمات کلیدی درستی استفاده کنید، این کلمات باید هدف دارد و درست باشد تا برای صاحبین مشاغل سود آوری و یا همان مشتری را به همراه داشته باشد. این موضوع یکی از مواردی می باشد که در مرحله اول در رابطه با هر کسب و کاری بدانید اینکه کاربر از این کسب و کار چه انتظار و خواسته ای دارد. این موارد از جمله مهم ترین نکاتی می باشد که در سئو سایت مهم می باشد و باید رعایت شود.

برای این کار می توانید از سایت های رقیب و یا سایت هایی که به شما کلمات کلیدی رایگان ارائه می دهد استفاده کنید. یکی از روش هایی که می توان استفاده کرد درخواست از مشتری می باشد اینکه خود صاحب کسب و کار دوست دارد در چع مواردی بالا باشد و یا چه کلماتی برای صاحب کسب و کار مهم می باشد. این ها راه هایی می باشد که با استفاده از آن ها می توان سایت را در مسیر درست هدایت کرد.

7.بک لینک

بک لینک از جمله مهم ترین نکاتی می باشد که باید برای سایت به آن دقت کرد چرا که این موضوع یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می توانید ارزش بسیاری را به سایت خود بدهید. بک لینک در واقع لینکی می باشد که از سایتی به غیر از سایت خودتان به سایت شما داده شده است، یکی از ساده ترین روش های بک لینک را می توان شبکه های اجتماعی دانست. شما می توانید با تبلیغ سایت خود در فضای مجازی به راحتی کیلک های بسیاری را کسب کنید و این موضوع سبب می شود تا سایت شما ارزش بسیار زیادی داشته باشد.

استفاده از ریپورتاژ و آگهی نیز یکی از روش هایی می باشد که برای سئو سایت می توان از آن استفاده کرد اما این نوع از روش ها هزینه بردار می باشند و از این رو می باشد که بهتر است این گزینه آخرین گزینه پیش روی شما باشد.

در استفاده از بک لینک باید دقت کرد، استفاده از آن نه تنها به نفع سایت نیست بلکه به ضرر آن هم می تواند تمام شود، در صورتی که سایت شما محتوای درستی نداشته باشد و با ورود کاربر بالافاصله خارج شود سبب می شود تا گوگل احساس کند اطلاعات شما مفید نبود و محتوای سایت شما مشکل دارد.

تمامی این موارد از جمله نکاتی می باشد که با استفاده از آن ها و رعایت اصولی و درستی آن ها می توانید به راحتی در زمینه سئو سایت و بهبود کسب و کار سرعت بیشتری داشته باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
پایدار سامانه

شرکت پایدار سامانه، نشان‌دهنده رویایی جذاب و پر احساس در دنیای فناوری و خدمات دیجیتال است. ما با آتشی برافروخته از انگیزه و تعهد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا برای مشتریان عزیزمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از خدمات بی‌مانند را فراهم آوریم. تیم متخصص و پرانرژی ما، همیشه در حال جلب رضایت شما و بهبود پیوسته خدماتمان است. ما اعتقاد داریم که موفقیت ما به واسطه موفقیت شماست و همچنین با تکیه بر مفهوم برد-برد، مسیر مشترکی را با شما طی می‌کنیم. اینجاست که ما نه تنها شرکتی هستیم، بلکه یک خانواده‌ی پایدار و احساسی که در کنار شماست. ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم.

نظرات کاربران

kashef

من قدم به قدم این مراحل رو جلو میبرم خیلی ممنون بابت این اطلاعات مفید، سئو

۱۴۰۱/۴/۲۶

نیما ساسامی

سلام من حتی با پلاگین yoest seo هم چک میکنم سئو تایید و خوبه ولی افت رتبه دارم

۱۴۰۱/۱/۲۱

پایدار سامانه

زنده باد، دقیقا همینطور است و شما به همین راحتی بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانید با این نکات کاربردی سایت خود را سئو کنید و از ورودی دریافتی آن لذت ببرید، موفق باشید

۱۴۰۰/۸/۱۹

مینا

لذت بردم واقعا راحت و بدون دانش فنی و اینهمه اطلاعات هر کسی میتونه همین کارهارو واسه سئو سایتش انجام بده خسته نباشید بازم از این مقاله های فوق العاده بذارید

۱۴۰۰/۸/۲

دیدگاه شما

ثبت